Har I sagt stop?(Sætte 2 katte sammen) {{forumTopicSubject}}
Så er det næsten 14 dage siden, min kæreste hentede hans nye kat. En 4-årig kastreret hankat fra Inges Kattehjem.
Derhjemme har vi en hankat på 1 1/2 år, som er rigtig god med andre katte.
Den sidste uge har de to katte været sammen on and off, men været i hvert sit rum når vi skal sove og når vi ikke er hjemme.
Problemet er, at den nye kat er så selvsikker og dominerende, at vores gamle kat næsten ingen steder kan være. Han har ændret sig meget, og er slet ikke så glad mere, bare bange.
Den nye jager ham, river ham og nu er der begyndt at flyve pelstotter- de bliver selvfølgelig skilt ad når der flyver pels.
Men ellers prøver vi at overse deres små skænderier, for somregel skal de ordne det selv. - Alt med måde.
Men nu er den nye simpelthen blevet rasende på den gamle, meget sur Når de bliver sat i hvert sit rum er han også sur. Det er meget voldsomt og han forsøger at bide den gamle.
Der er nu gået 14 dage, og vil helst give det 1 måned, inden vi er sikre på det ikke går. Det kan jo tage lang tid, det ved vi.
Men er der nogen, der simpelthen har sagt stop, og bare accepteret at de to katte ikke kan sammen? Og måske afleveret katten tilbage?
Han er nu ellers en sød lille kælen mis, men den gamle kat hader han bare Det er ikke sjovt at se.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Men det var slet, slet ikke så slemt som du beskriver, Mea brød sig bare ikke om Tvebak.
jun 2006
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 57 Svar: 190
Men hvis man læser på Inges Kattehjems hjemmeside, fraråder de det meget.
jun 2006
På minus siden er der så at den store kan blvie stresse at en lille meget aktiv og legesyg størrelse :o)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det lyder til, at de to katte passer så dårligt sammen temperamentsmæssigt, at de aldrig vil få glæde af hinanden. Det sker altså, at sammenføringer mislykkes. Hvis du er meget mod at give op, så synes jeg du skal prøve Feliway og Felifriend (hvis du ikke allerede har brugt det). Det KUNNE da være det hjalp, men det er ikke sikkert.
Hvad ved i om den nye kat? Er han overhovedet vant til andre katte? Måske burde han til et hjem, hvor han kan være enekat. Jeg tror din gamle kat vil takke dig for at blive fri for ham. Og hvis den nye er så modig og selvsikker vil han nok godt kunne klare en omplacering.
Pyha, jeg håber aldrig jeg kommer i den situation, det må være svært at returnere/omplacere en kat, når den først er kommet i huset.
Og gad vide hvorfor IK fraråder killing.... Det er ikke altid det bedste, men for det meste er det det nemmeste, vil jeg mene....
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg synes da det lyder voldsomt hvis de ligefrem slås og slet ikke kan enes. Så ville jeg nok også vælge at levere den nye kat tilbage, selvom det selvfølgelig er rigtig hårdt.. Man er jo glad for dem begge to.
Jeg håber I finder på en god løsning, held og lykke med det.
jun 2007
Feliway er prøvet og har ingen effekt
Den nye havde været i et andet hjem i en uge inden vi fik ham, men han havde gået og kaldt og kaldt så de havde leveret ham tilbage, så kravet var at han skulle til hjem med anden kat.
Jeg ved ikke hvor han har været før det.
Puha, hvor vil jeg have det dårligt med at levere ham tilbage, når foregående par også har leveret ham tilbage efter en uge.
Udover det så har vi allerede bundet os til ham, for han er så sød når vi er alene med ham.
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
14 dage er ikke langt tid for 2 *voksne katte,at skal finde sammen,men kan høre på dig at du ikke er glad for udviklingen........
Held og lykke med projektet.
dec 2006
Men spørgsmålet er, om det er en anden kat han har kaldt efter i forrige hjem. Måske var der noget andet der, han var utilfreds med.
Ved I hvor han kom fra før forrige hjem, der leverede ham tilbage? (åh, hvor er det da træls!)
jun 2007
Tinka- Nej så føler man sig endnu mere dum, hvis han skal leveres tilbage igen.
Det kan selvfølgelig godt være han har kaldt på noget andet, og det er fejltolket fra de gamle ejeres side.
Der er ingen info om hvor han var før det
Det er så trist, især fordi han er så lille og fin og kælen sød kat når man er alene med ham.
dec 2006
Hvis IK slet ikke ved noget om ham fra før, så kan det jo være at han slet ikke er vant til andre katte - andet end andre hankatte han har skullet slås med....
Hvis jeg var dig tror jeg, at jeg ville tage en snak med IK. De må vel vide, om han er indleveret som hjemløs eller fra privat hjem.
Og nu vil jeg krydse mine fingre og bede til at der sker et mirakel, så han lige om lidt bliver rigitg sød og venlig overfor den "gamle" kat. For det er da en forfærdelig kattepine, det her.
jun 2007
Ja, jeg håber også det måske lige pludselig vender, men jeg tror at hvis det ikke vender indenfor en uge, så må jeg snakke med IK om at tage ham tilbage, åh hvor ville jeg havde det skidt med det
Frem og tilbage med den stakkels kat..
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Jeg synes at du skulle se tiden an lidt endnu, med mindre du selv mener at det er nok nu.
Jeg ved godt at det kan være frustrerende. Jeg har selv lige sat min 4 år gamle hankat sammen med en killing, og de første par dage var ikke sjove.
dec 2006
Som sagt, jeg Xer fingre for et mirakel!
jun 2006
nov 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 84 Svar: 1.130
dec 2006
Men Maria, du havde prøvet Feliway uden effekt - men har du prøvet at supplere med Felifriend? Alt er jo værd at prøve.
jun 2007
Pt. er vi begyndt forfra, hvis man kan sige det.
Men ingen bedring.
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 90 Svar: 363
Jeg havde verden bedste mis.
han var lidt over 1 år. Vi tænkte han ville have glæde af en killing, så det anskaffede vi os, efter 4 uger begyndte vores gamle og blive sær. han begyndte at hvæse af os når vi kom for tæt på ham, og han gemte sig fra killing , han var ræd for den.. Han havde intet problem med de fremmede katte udenfor, han inviterede dem gerne ind på mad eller jagtede dem rundt, men killing skræmte livet ud af og tilsidste kunne vi ikke komme i nærheden af ham, så han blev aflivet..
senere prøvede vi så igen da killing var blevet et år også, med en ny killing, han havde intet i mod den nye lille ven, men blev let irriteret når han han gi hans hale, så vi gav killingen væk til min søster
Derefter da den nye killing var 1½ år, fik han en kammerat på ca. 2 år, og de er bedste venner =)
Har I sagt stop?(Sætte 2 katte sammen)