Neutralisering {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst en del om neutralisering, men er altså ikke blevet klogere, så hjælp ønskes.
Jeg vil have mine killinger neutraliseret, men opdrætteren mener at de skal være 8-10 mdr. Min dyrlæge siger 6-7 mdr. I de bøger om katte jeg har læst, får jeg får lige så mange forskellige "den rette alder" som antallet af bøger.
Jeg har læst at katte bliverer kønsmodne i ca. 6 mdr. alderen og da jeg skal have en han og en hun er det jo lidt "usmart" at vente til de er 8-10 mdr. Men hvad ved jeg, da de er mine første katte!
Omvendt har jeg læst at specielle racer og især hankatte kan miste deres karakteristika ved en for tidlig kastration.
Som kommende british shorthair kattemor/ejer er jeg da virkelig forvirret. Kan I evt. råde mig.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Umiddelbart syntes jeg også selv at de skal neutraliseres INDEN de bliver kønsmoden, men vil jo helst ikke ignorere opdrætterens anbefalinger!
Er der nogen der ved om det er rigtigt det med at f.eks. british short-hair mister sit karakteristika ved for tidlig kasteration. Hvis det har noget på sig, hvornår har de så udviklet deres karakteristika? Kunne sikkert spørge opdrætteren, men nu spørger jeg altså jer
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Jeg vil lige skynde mig at skrive at opdrætteren kun har sagt, at hun syntes at de skal være 8-10 mdr.
Det med karakteristika eller som Vivi F kalder hankatte-kinder, er noget jeg har læst i en bog. (rødme - jeg ved virkelig ikke ret meget om katte!) Hvis de forsvinder alligevel, så kan jeg vel egentlig ligeså godt få dem neutraliseret så snart de er faldet til - hvor lang tid del så tager.
Jeg har også læst det med at jo yngere de er jo bedre, og jeg har set inde under flere opdrættere at de faktisk gør det inden de aflevere kattene til deres nye hjem.
Tusind tak for jeres svar. Jeg vil gerne have lov til at trække på jeres viden i tiden der kommer. I vil sikkert møde en del "dumme" spørgsmål fra mig, men som sagt er det mine første katte.
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 2
Jeg vil bare høre, hvor meget det ca koster at få en kat neutraliseret? Får mine to killinger her på torsdag, og ihvertfald hannen skal katreres, men ved ikke med hunnen endnu..
Neutralisering