{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Giftige planter {{forumTopicSubject}}

Min smukke prinsesse er død.

Hun blev hen over julen meget syg og spiste stort set ingenting.

Vi var til dyrelæge den 3/1 ved godt hun skulle have været den 28/12 og tro mig er meget led over jeg ventede. Da dyrelæge dage hun led tog jeg en hård beslutning.
Idag står jeg og kigger på en plante jeg fik på arbejdet i julen, en julestjerne. Da jeg ikke normalt har planter har jeg ikke tænkt så langt,jeg googler og finder ud af den er giftig for katte og symptomerne er lig med dem min smukke Freja havde.

Jeg geæder og græder og er så ulykkelig og føler mig som en kæmpe ##### og føler mig som det dårligste menneske i verden.

Derfor vil jeg advare andre ikke plante/blomster mennesker at google før i tager det ind i hjemmet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giftige planter
  • #1   8. jan 2019 der er ret mange blomster katte ikke kan tåle smiley
    Tulipaner
    Liljer
    Liljekonval
    Azalea
    Påskelilje
    Fredslilje
    Julestjerne


  • #2   8. jan 2019 Her er et link til giftige planter for katte. Der kan googles flere.
    https://dk.care.com/online-magasin/dyr/25-giftige-planter-for-katte-og-25-sikre-planteforslag/


  • #3   8. jan 2019 Det gør mig ondt, men du må ikke bebrejde dig selv, du anede jo ikke at den var giftig og at hun havde spist af den.
    R.I.P smiley


  • #4   8. jan 2019 vi har altid kattegræs stående.
    men der er faktisk rigtig mange planter som kattene ikke kan tåle. Og det er alt for svært at kende dem alle sammen

    men stort trøstekram til dig
    RIP lille mis


  • #5   8. jan 2019 Tak vildkat og Anja.

    Ja jeg havde glemt at vande katte græs og nok derfor hun havde spist af planten.
    Så ja bearbejdet mig selv og det er meget svært at tilgive mig selv.
    Det undre at jeg skulle google giftige planter katte før jeg fandt ud af det og der var det for sent. Ikke da jeg googlede kat 14 år spiser ikke og en side på dyrenetdoktor med katte +14 sygdomme havde deres side med giftige planter været i link havde jeg regeret anderledes. Så ja dybt ulykkelig over jeg ikke fik hjulpet hende.


  • #6   8. jan 2019 man kan aldrig forudset hvordan kattene reagere.
    jeg har både julestjerner brænde-kærlighed mm men min spiser dem ikke. heldigvis

    men man kan ikke forudset om de faktisk kan finde på at gøre det.

    men det er ikke sjovt


  • #7   9. jan 2019 Anja n -- jeg har både julestjerner brænde-kærlighed mm men min spiser dem ikke. heldigvis ---- Har du overvejet muligheden af at de måske en dag vil gøre det og at det så er forsent at blive klogere og fortryde ??? At have netop 2 så giftige planter er at spille Russisk roulette med dine kattes liv og helbrede for et par skide blomsters skyld.


  • #8   9. jan 2019 man tænker jo slet ikke på sådan nogle ting overhovedet smiley jeg vidst det sådan set heller ikke før der var en som sagde det til mig så jeg google det og jeg har os haft gifte blomster uden jeg vidst det men ja man tænker utrolig meget på ene dyr når man ikke ved 99 med sikkehed hvad oversagen var til at sorry at katten blev syg og dårlig af smiley

  • #9   9. jan 2019 jeg har altid kattegræs både ude i løbegården og inde

    vi har ikke ret mange blomster i huset.
    men min mor vil gerne have en julestjerne til jul - 2 dage før jul - to dage efter jul er den død.... vandmangle
    hun kan nemlig slet ikke lide dem
    men jo kan godt være nervøs når hun vil have dem. så her bliver der altid anskaffet nye kattegræs, for så ved jeg at kattene hellere går i dem frem for blomsterne

    vi har stort set også altid en eller flere "pletter i luften" og dem spiser kattene også.

    Brænde-kærlighed spiser mine ikke. har en som piller blomsterne af

    en buket roser..... de bliver spist. ja det gør potteroser også.

    så har vi altid orkideer. og dem rør kattene slet ikke. jo de rydder på gulvet en gang imellem. det holder de dog ikke altid til

    men ellers går jeg altid efter planter som ikke ligner kattegræs

    hvad gør I med det der pulver som følger med buketter?
    jeg tør ikke at bruge det. er sikker på at det var derfor jeg havde en kat med mega dårlig mave og opkastninger. dyrlægen kunne ikke sige hvorfor


    profilbillede
Kommentér på:
Giftige planter

Annonce