{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang øjenskade og operation hos MCO. {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.

Vores dejlige Carmen (MCO) har desværre fået en 2cm lang torn direkte ind gennem sit ene øje her for 10 dage siden og har indtil videre været gennem 2 operationer i Aarhus hos Anicure.
Vi gør alt for at hun kan bevare sit syn og øje selvom udsigterne ikke er ret gode da både hornhinde og linsen er slemt beskadiget.
Men vi og ikke mindst min kæreste gør ALT hvad der står i sin magt for vores lille familiemedlem og respekt for dette.
Er der nogen som har oplevet eller været ude for lignede situation med deres kat (MCO) og er der nogen som kan give os noget viden om eventuelt resultater af sådanne skader og samtidig fortælle os om mulighederne for “kunstigt øje” i tilfælde af at vi bliver nød til at fjerne øjet??

Mvh
AN & KN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang øjenskade og operation hos MCO.
  • #1   9. jan 2019 da jeg var på kv fik vi en kat ind som havde fået fjernet øjet. den havde ingen problemer med at fungere. den blev også ret hurtigt solgt til en sød familie. dog som indekat
    og det så faktisk ret pænt ud.


  • #2   9. jan 2019 Anja, fik den også sat et kunstigt øje i eller blev øjet bare syet sammen??

  • #3   10. jan 2019 Min Lucas er blind på det ene øje (grå stær) og han klarer sig fint med kun "et" øje.



  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   10. jan 2019 Jo, man kan godt få et kunstigt øje sat ind, men det kan lige som alt andet fremmed give en (lille) vævsreaktion, så man skal overveje, hvad der er bedst for katten: et kunstigt øje (så dens mennesker stadig vil nusse den lige så kærligt som før operationen) eller huden om øjet syet sammen efter øjet er fjernet (nogle mennesker reagerer på det og føler ubehag ved synet af sammensyningen og kommer derfor til at nusse katten på en anden måde end før).

    Derfor er der for og imod - og ejerne er de bedste til at vurdere situationen og bestemme, hvad der er bedst.

    Der er stadig chance for, at katten beholder synet, så vær ikke utålmodige smiley

    De er RET dygtige i Århus til dén slags - især Claus Bundgaard, som i mange år har været specialdyrlæge i øjensygdomme

    De allerbedste hilsener og RIGTIG GOD BEDRING med katten


  • #6   10. jan 2019 den fik fjernet øjet.
    katten var nu ligeglad. de tager jo tingene som de kommer.

    god bedring med det bette pus


  • #7   10. jan 2019 Min datters ene kat, er født med fejl på det ene øje, og ser kun skygger på det, men han kan stadig fange fugle smiley
    Et kunstigt øje ville jeg ikke anbefale, for som med mennesker, så skal det ud og rengøres dagligt, og katten er altså ligeglad, uanset hvordan den ser ud.


Kommentér på:
Spørgsmål ang øjenskade og operation hos MCO.

Annonce