{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Bravecto - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Et hurtigt spørgsmål til de kloge ??.
Vi har opdaget lopper på vores kat og min mand kørte til dyrlægen efter loppekur og fik en pipette bravecto med hjem. Men han har ikke hørt ordentlig efter ang behandling/påførsel og mener noget helt andet end der står i brugsanvisningen.
SÅ mine spørgsmål er:
- Skal jeg bruge hele pipetten på en kat der vejer ca 5kg? Og den skal påføres i nakken ikke?
- Hvornår vil det have effekt? Hun kør/slikker sig meget og er tydeligt plaget af det. Så hvornår vil der ske bedring?

På forhånd tak, og god aften.
Vh Lærke


Kommentarer på:  Bravecto - hvordan?
  • #1   10. jan 2019 kender det ikke men var lige inde og læse på det

    du skal give katten hele pipetten i nakken
    den skulle holde op til 12 uger og skulle virke med det samme
    http://www.dyreneswebshop.dk/product.asp?product=1074


  • #2   11. jan 2019 Så vidt jeg lige kan se er din pakke til mellemstore katte fra 2,8 til 6,25 kilo. Samme pakke som min egen kat fik sidst. Den hedder 0,89 ml .
    Det skal ind på huden under kraniekanten i nakken. Er der mange lopper kan man vist gentage efter 8 uger. Min kat får det og det virker fint her.


  • #3   12. jan 2019 Hej Lærke

    Det er da ikke sådan lige, når manden ikke hører ordentligt efter smiley

    Jeg arbejder på apotek og rådgiver jo dermed jævnligt også om medicin til dyr.

    Jeg går ud fra, du har givet katten pipetten. Ellers skal du (som de andre også skriver) give katten hele pipetten i kraniekanten under nakken, så den ikke kan slikke lægemidlet i sig. Hvis det er en meget stor kat over 6,25 kg kan du fordele indholdet 2 steder i stedet for 1.

    Bravecto virker i 12 uger. Det virker på lopper efter 12 timer og flåter efter 24 timer. Lopper og flåter skal bide/suge blod, før de udsættes for det aktive stof.


Kommentér på:
Bravecto - hvordan?

Annonce