Hjælp?! Milton halter! {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop opdaget at min hittekilling Milton halter på bagbenene, da han var på vej på bakken.
Har prøvet at føle mig frem, og kan ikke finde noget der lader til at gøre ondt. Men han bryder sig altså ikke om at gå...
Han spiser og drikker fint, har lige sat noget op til ham, og der spiste og drak han.
Jeg ved ikke hvad det kan være. Kæresten og jeg var til hans mors 60 års fødselsdag hele dagen igår. Da vi tog afsted var han frisk og aktiv. Da vi kom hjem igår legede han lidt bag gardinet, men lå ellers bare i kattesengen. Jeg tænkte ikke over det der, troede han bare var træt efter en aktiv dag. Men her til morgen kan jeg så se han har ondt/ikke vil støtte på bagbenene.
Jeg spekulerer lidt på om han mon kan være faldet ned fra et af kradsetræerne, og måske slået sig?
Eller leget for voldsomt med May?
Kan godt være jeg er ved at være lidt paranoid, men nu synes jeg også at Mea ser stivbenet ud når hun går? Hun bevæger sig dog rundt helt normalt.
Så nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal? Kontakte dyrlægen, se tiden lidt an, eller
Håber der er nogle der kan give gode råd? Han ligger lige nu og sover i sengen, og ser ganske afslappet ud faktisk. Men??? :o(
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 16 Emner: 58 Svar: 336
jun 2006
jun 2006
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 16 Emner: 58 Svar: 336
jun 2006
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
jun 2006
Aner ikke hvor gammel han er, måske 12-14 uger. Måske mere eller mindre.
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Men kan ikke udelukke noget. Bonnie var jo desværre syg med katteinfluenza da jeg fik hende. Trunte er vaccineret første gang, så det kan godt tænkes at hun har et mildt tilfælde. Holder øje med om der kommer flere symptomer...
jun 2006
Men vi tager en tur til dyrlæge nu her. Tror mere og mere det er calici, og ikke bare at han har slået sig..
jun 2006
Og hun vidste skam godt hvad calici var Men mente IKKE at det var det. Da han så burde have en plet eller to i mundhulen, og der var intet at se overhovedet..
Hun mente at det var noget ledbetændelse (poly arthroitis elle rsådan noget) der havde sat sig på flere af ledene, da han generelt havde ondt over det hele. Han havde så også feber (havde jeg også mistanke om at han havde fået), 40 i feber havde han.
Det er muligvis en bakteriel infektion, men hun havde meget svært ved at sige hvad det var. Hun gav ham en sprøjte (smertestillende mener jeg det var) og vi fik noget doxycyklin (et tetracyklin, bredspektret antibiotikum) som han skulle have en halv pille af i 10 dage. Og så skulle jeg ringe til hende i morgen ang. hvordan han havde det.
Han ligger lige nu og sover, var lige ude at få noget at drikke og spise da vi kom hjem, og han vakler og har ondt, men virker til at have knap så ondt som hos dyrlægen.
Hjælp?! Milton halter!