{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

At sælge sin kat under annoncer. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder tit og kigger annoncerne igennem her på KG, og jeg er mildest talt chokket over alle de annoncer der hedder; <b>jeg skal flytte, og må desværre ikke have min elskede kat med</b> eller <b>min kat bliver aflivet hvis den ikke bliver afsat snart</b> eller <b>jeg skal til at studere og har ikke tid til min kat mere</b>...
For sa*** da, hvorfor lærer folk ikke at tage ansvar?
Er det virkelig så nemt at 'slippe af' med sine kæledyr på den måde? Selvfølgelig kan der opstå problemer der gør at man er nødt til at skille sig af med sin kat, men helt ærlig... Hvis jeg skulle flytte, ville jeg da netop finde et sted hvor jeg så kunne have mine katte med, da de er første prioritet i mit liv. Kunne da aldrig drømme om at skille mig af med dem, fordi jeg studerer? Selvfølgelig har jeg da tid til dem alligevel..

Havde håbet på at nogle af disse mennesker som sætter deres katte til salg kunne svare på noget af det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin kat under annoncer.
  • #1   23. okt 2007 Jeg er fuldstændig Enig .. jeg syntes det er blevet for nemt at "opgive" sit kæledyr .. nogle fordi de ikke har tid osv. Men det der virkelig kan irretere mig , er når feks. ejerne lige pludselig ikke syntes de er spændende mere , de var da meget søde da vi var killinger men så var det også det ...

    jeg kender en som fik en Irsk setter-hvalp her for noget tid siden, han kom fra en dame der ikke kunne have ham mere .. men hende jeg kender der fik ham, syntes det blev for hårdt så solgte hun ham og han kom til en Familie med 2 børn under 4 år .. de gav ham så til et internat fordi det blev får hårdt med børnene .. nu sidder den lille hvalp i sit 4 "hjem" og venter bare på sit 5 hjem.. jeg har så ondt af ham for han er virkelig noget af det mest kærlige ... og han er kun lige 1 år gammel..
    folk skal lære at tage ansvar for det dyr de køber .. for det er ikke et stykke lege tøj .. det er et levende væsen der også har et hjerte og følelser !


  • #2   23. okt 2007 Jeg har virkelig kæmpet for mine katte. For det første er både min mand og jeg studerende.
    Vi startede med at bo i en to-værelses lejlighed på 60 m2, men synes at det var synd at de skulle være indekatte. Så flyttede vi til et 3-værelses rækkehus hvor de kunne komme ud. Vi måtte godt nok kun have 1 kat, men vi tog chancen. Det var der selvfølgelig nogen som fik ondt i r.... over og klagede. Enten skulle vi skille os af med den ene kat eller også skulle vi flytte.
    For et år siden købte vi en andelsbolig hvor vi er sikre på vi må have kat.
    Det er virkelig hårdt på en SU, men ALT for mine katte. De får også det bedste mad, grus og kommer til dyrlæge så snart der er brug for det. Så må vi andre leve af pasta med ketchup.


  • #3   23. okt 2007 Mette - Jeg er også selv på SU og bor i lejlighed og har en masse ekstra udgifter.. Men igen.. Alt dette bør og skal man tage hensyn til FØR man anskaffer sig en kat. Det kan jo ikke komme bag på nogen at mad, grus m.m koster.. Dertil skal kattene have kattebakke(r), legetøj, kradsetræ osv, som også er en nødvendighed i mine øjne. Men alligevel kan det komme bag på nogen, at det enten er for dyrt, eller for tidskrævende.. Det er bare ikke nogen undskyldning.

  • #5   23. okt 2007 jeg syntes bare det er blevet for nemt at skille sig af med sit kæledyr ...

  • #6   23. okt 2007 Nalle - det er det også. katte herinde bliver jo tit solgt for ingenting, hvilket er sørgeligt i mine øjne..

  • #7   23. okt 2007 Når jeg skal flytte bliver det et sted mine katte må komme med.... Dem nægter jeg simpelthen at skulle undvære på det grundlag...

    Og synes det er imponerende hvis folk ik har tid til deres kat pga uddannelse.. hmmmm, jeg er igang med 3g på hhx (det VÆRSTE af alle 3) og har helt fint til dem, selv min kæreste som skal til svendeprøve i næste uge har tid til dem...

    aflive sine katte: HRMPF !!!!!! Sikke en holdning at have


  • #8   23. okt 2007 » Oliver & Zira smiley ' - Ja det syntes jeg også .. jeg kunne aldrig finde på at bare give mine katte væk for ingenting , man ved jo ikke om de bliver brugt til lokke mad eller hvad folk nu gør nu til dags..

  • #9   23. okt 2007 Jeg er fuldstændig enig med alle.
    Selvom min ene kat er udekat kræver han ligeså meget opmærksomhed som min killing der er inde.


  • #11   23. okt 2007
    Lena, Nynne & Mikkel - præcis.. Jeg kunne aldrig drømme om at flytte uden mine katte.. Jeg ser det lidt som en familie som bare efterlader sine børn, pga. flytning. Selvfølgelig ikke det samme, men i mine katte er mine 'børn'..


  • #12   23. okt 2007 Birgitte J - det ved jeg ikke rigtigt , for de fleste her inde er virkelig katte-elskere , og sætter deres katte meget højt .. så jeg håber da ikke at der kommer mindre annoncer af den grund ..

  • #13   23. okt 2007 Birgitte - Jeg tror ikke der kommer mindre annoncer af den grund, folk får killinger som bare pokker fordi de ikke neutraliserer kattene..

  • #14   23. okt 2007 Oliver & Zira: Sådan ser jeg dem også... Nu skal vi så godt nok flytte, men det bliver til en anden i lejlighed på den vej vi bor på, for der er kun her og ET sted mere i boligforeningen (uden vi kommer for tæt på Århus) hvor man må have mere end en kat...

  • #16   23. okt 2007 jaa .. det er så synd for dyrene

  • #17   23. okt 2007 Jeg ville nok heller ikke sælge mine katte og ville heller ikke flytte et sted hen hvor jeg ikke kunne have dem med. Jeg har slev 4 killinger men vi har desvære ikke plads til alle 4 pga vores andre katte, hunde og heste, men slev om jeg skal af med dem er det ikke med god vilje for de står mit hjerte meget nær.

  • #19   23. okt 2007 jaa det kunne jeg egentligt også godt tænke mig at vide .. nu hvor vi snakker om det

  • #20   23. okt 2007 ja jeg håber da det er derfor ..

  • #21   23. okt 2007 Line - Nu var den ikke henvendt til dig..
    Ja selvfølgelig gør man ikke det. Men siden hun skrev det på den måde, lød det som uønskede killinger.


  • #23   23. okt 2007 jeg vil lige ordne alle mine bure XD

    så kommer jeg nok igen =)


  • #24   23. okt 2007 Jeg har en af mine til salg, da jeg selv mener, det nok er bedre for hende at komme ud i et andet hjem.
    Sagen er her, at hun er utilpasset blandt de andre katte... hun ville trives meget bedre som enekat.
    Det vil jeg selv mene er at tage ansvar. Nu har jeg prøvet at gøre hende glad i lang tid, og har ofret mange penge, selv om vi er stor pengekrise lige nu...
    Mine katte skal have det godt, og det piner mig at se, når en ikke har det godt, fordi hun ikke kan med de andre...

    Er helt enig i at det virker meget forkert at sælge sin kat, pga. studie, flytning mm. Eller at skrive killinger bliver aflivet hvis ingen gider tage dem... Det er meget nemt at kassere et kæledyr, men forhåbentlig tænker de mennesker også efter en anden gang, før de anskaffer sig et dyr igen.


  • #26   23. okt 2007 sally... håber ikke det der var myntet efter mig.......

  • #28   24. okt 2007 Til Sally

    Som opdrætter kan vi altså være nødt til at skille os af med vores elskede katte, det der sker er nemlig at når en fertil pige bliver neutraliseret, så falder hun ned af rangstien i flokken..

    Jeg vil hellere have at min kat har det godt og trives, end at hun er et jaget offer i flokken.

    Derfor må jeg engang imellem sætte mine egne behov og følelser i baggrunden og tænke på mine katte

    Judy


  • #29   24. okt 2007 Judy:

    Jeg kan godt forstå,jeres bevæggrunde, det er da frygteligt at se på, når en tidligere avskat, (som jo i øvrigt er lige så højt elsket som andre katte) mister sin status i flokken. Her kan man for alvor tale om kattens natur og det eneste man kan gøre som ansvarlig opdrætter, er at finde et nyt og godt hjem til katten også selvom det gør ondt.

    Jeg går ud fra, at det tidligere indlæg, skyldes mangel på forståelse for den slags.


Kommentér på:
At sælge sin kat under annoncer.

Annonce