{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

En lille hemlighed: Katte - føj da! {{forumTopicSubject}}

Katte har aldrig sagt mig særlig meget - ja faktisk ikke noget overhovedet! Var rigtig bange for dem! Hvorfor katte altid fandt mig intressant, var mig da en gåde!

Kattejere! Det var da et kapitel for sig! "Hallo - det er en kat, den kan man da ikke få et forhold til! Tag jer da lige sammen!". Næ mine unger er vokset op med rottweilere -det ved man da hvad er!

Så flytter min ældste unge hjemmefra og minsandten om hun ikke får en kat- EN KAT!. Snak lige om fejlslået opdragelse!!!!!

Ikke om jeg vil være i stue med det bæst! Men jeg elsker jo min datter, så jeg tog på besøg! Ud med katten og ind med Mor. Midt i teen placerede min skønne datter pludselig det her rovdyr på mit skød. Total stiv af skræk og med hjertebanken kiggede jeg ned på den her dumme huskat!

Dolche, som hun hedder, kiggede op på mig med de skønneste grønne øjne, pressede hovede imod min hånd og begyndte at "knurre" - ja hvad kan jeg sige - mit hjerte hold ikke op med at slå, det smeltede!!

Pludselig forandrede min verden sig. Tænk sig, jeg følte lige pludselig et behov for at kæle med ALLE katte - nu gad de mig bare ikke! (Hmm.) Jeg begyndte også og lyde som de der mærkelige katte-mennesker: "komså lille mismis! Ja men du er da så fiiiiiiin en lille missekat".

Her et år senere og efter mange besøg hos Dolche, som skam bliver passet af "mormor!", har jeg accepteret at min akut-sindsyge, er blevet en permanent kattesyge! Jeg må tilstå, at jeg den lalleglade kommende-første-gangs-katteejer. Og ja mine små bamser vil blive kald på med ordene: "Kommeså, se hvad MOR har!"

Til alle jer bekymrede katteejere: Bare rolig - min mand har haft mange katte -før min tid! - så der er altså et "normalt menneske" der kan berolige de sølle nus, hvis min kattekærlighed går over gevind!

Hvorfor skriver jeg alt det her? Jo jeg har i aften besøgt mine to små snuskebasser! Og nu er der kun 31 dage til de kommer "hjem!"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille hemlighed: Katte - føj da!
  • #1   24. okt 2007 velkommen til klubben hehe så kender skam godt den følelse er jo os selv opvokset med hunde hele mit liv.. og ja idag er jeg ejer af 2 dejlige katte samt at jeg skal igang med at opdrætte en super dejlig race så dette er et helt nyt kapitele for mig..

  • #2   24. okt 2007 Ej en skøn historie...Smiler

  • #4   24. okt 2007 hihi, endnu en har set lyset, men pas på det er vanedannende akurat ligesom kaffe og cigaretter, har man først engang haft en kat i huset vil man ikke undvære det igen.


  • #7   24. okt 2007 LOL -"Troldemor- med fire skønne troldeunger!" - Ja det skrevne ord er, som jeg har nævnt tidligere, svært unuanceret! At vi kvinder så også en formidabel evne til at opfatte tingene som vi ønsker, er jo en helt anden sag :0)

    Katte -Troede bare aldrig, at det skulle overgå mig!

    Min mand har (havde!) desværre ikke en så forstående kone som Lise J´s mand. Så han har måtte undvære katte, som han er en stor beunder af! Heldigvis er min mand en bedre ægtefælle end jeg, for han er bestemt ikke hundemenneske. Tænk jer, han påstår faktisk at katte er klogere end hunde! :0)

    Jeg har hørt den med "en gang kat, altid kat". Hæ-hæ jeg bliver sikkert en af de der gamle damer der har flere dusin katte! For hold da op, hvor er katte nogle fasinerende og smukke skabninger.

    God dag til jer alle - jeg vil nyde endnu en dag med forældreorlov! Hmm - gad vide om man kan få orlov på sine små "misse-børn"? Hvad med "Barnets første sygdag?" Min ene kollega tog jo "hundens første sygdag! Hmm - vi har jo en forstående chef så......................................


  • #9   24. okt 2007 Jeg har selv været nærmest bange for katte indtil for omkring 20 år siden. Jeg kunne virkelig ikke lide dem. Min mor mener, at det skyldtes at min moster havde en meget hidsig kat som kradsede mig nogle gange, da jeg var barn.

    Men jeg var nærmest kattehader - lige indtil mine forældre fandt en lille hittekilling. En dag lå jeg og solede mig i mine forældres have. Og denne lille skide irriterende killing blev ved med at komme hen til mig for at snakke. Jeg skubbede den væk igen og igen - men på et tidspunkt overgav jeg mig. Og ja, siden har jeg været totalt vild med katte :-)))


  • #13   24. okt 2007 Hvis jeg en dag skulle kunne finde på at anskaffe mig en hund, så tror jeg altså, at jeg er blevet syg :-)))

    Jeg er vokset op med hunde og det er ikke fordi jeg som sådan ikke kan lide hunde, men de siger mig ikke rigtig noget. Men katte og børn er jeg vild med.

    Min søn har allergi, så han får nok aldrig kat, selvom han er vild med dem. Min datter derimod - hun er totalt vild med katte, men hendes kæreste har også allergiske tendenser overfor katte.


  • #15   24. okt 2007 ahhh- sikke en dejlig historie, og tillykke med at dine snuskebasser kommer om 31.
    jeg har alle dage været kattegal, selvom andre dyr også er dejlige, så kan slet ikke forstå at man ikke straks ser den umiddelbare charme ved katte smiley
    den der kloge og fjolledumme måde de på en og samme tid kan præstere er da fantastisk hihi


  • #16   24. okt 2007 Mai T:
    Sikke en sød historie og skønt, at du overgav dig, er man først faldet for katten, så tror jeg, at det er livet ud, at man bare må have sådan et væsen.

    Jeg selv har haft huskatte hjemme hele mit liv, da jeg skulle studere, flyttede jeg hjemmefra og havde i 4 år ingen kat og det var frygteligt, kunne selvfølgelig stadig besøge min gamle kat hos mine forældre, men det var ikke det samme.

    Skæbnen ville, at jeg fandt en mand, som kun havde haft hunde og intet forhold havde til katte. Heldigvis fik jeg ham overtalt til at få kat og vi hentede en dejlig kat hos kattens værn, som var så sær, at vi kun kunne have den alene. Den blev 6 år og blev aflivet på grund af en nyresygdom.

    Min mand er fuldstændig omvænnet i dag og har glemt alt om, at han egentlig ønskede sig en hund.

    Og så skal jeg vel også lige fortælle, at vores nuværende flok blev påbegyndt i maj 2006 og vi venter nu på vores 5. kat, en skøn NFO fra en samvittighedsfuld opdrætter. Til historien hører, at jeg efter kat nr. 2 blev informeret om, at vi nu ikke skulle have flere smiley

    Denne gang tror jeg nu, at han står fast smiley


  • #18   24. okt 2007 Glæder mig at jeg ikke er den eneste "omvendte" herinde!

    Æv! Syntes at reglerne for oprettelse af et fotoalbum er træls, da jeg jo skal oprette mine misser for at få lov til at lave et album. Jeg må bare ikke oprette dem, fordi de ikke er "rigtig" mine endnu! Vil jo så gerne vise jer "mine" små bamser!


  • #19   24. okt 2007 Mai - har du prøvet at oprette? somregel har folk ikke noget imod man opretter misser man venter på, bare man har lidt billeder.

    jeg oprettede selv sigurd noget tid før jeg fik ham hjem.



  • #20   24. okt 2007 carina K.

    Næ det har jeg ikke. Læste reglerne og tænkte ups og æv, for der står jo at det SKAL (med røde bogstaver!) være ens egen kat. Det er de jo teknisk set ikke. Har jo kun reserveret dem og betalt et depositum så.......



  • #21   24. okt 2007 Hehe, det var da en sød historie du kunne fortælle der.. Sad her og klukkede for mig selv smiley Du kan kun blive glad for de små uldtotter, og du vil sikkert skrive masser af tråde om hvad de nu har fundet på at foretage sig.. hehe..

  • #22   24. okt 2007 Camilla.

    Uden tvivl! :0)

    I skal nok blive træt af at høre på mig!

    Jeg vil helt sikker også stille mange spørgsmål til jer ang. de kære små.


  • #23   24. okt 2007 jeg ved godt det står i reglerne, men jeg mener bare at katten er din når nu du har betalt depositum, den bor bare ikke ved dig endnu.

    det var også blot et foreslag, det er op til dig selv om du venter. smiley

    ved bare jeg brændte for at oprette og vise ham frem smiley


  • #24   25. okt 2007 carina K.

    Tak for hjælpen. Jeg har virkelig brændt for at oprette dem. Havde du ikke spurgt, om jeg havde prøvet at oprette dem, var jeg ikke blevet klar over at det var muligt. Tjekkede med administrator, og som du jo også i mellemtiden har skrevet "er de jo mine"! Så de er hermed oprettet! Se dem endelig! :0)


Kommentér på:
En lille hemlighed: Katte - føj da!

Annonce