{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Min Ragdollpige drikker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg har en Ragdollpige på godt 8 måneder. Jeg ser hende ikke drikke af sin vandskål og hun drikker heller ikke andre steder. I starten, syntes vi hun drak meget både af vandskål og vandhanerne. Nogen der har en ide om, hvad det kan skyldes
Hun har hele tiden fået vådfoder 3 gange om dagen. Da jeg for en uge siden opdagede at hun ikke drak af sin skål, begyndte jeg at blande en del vand i vådfoderet, det slubrer hun i sig med stor fornøjelse, men jeg synes, det er mærkeligt, at hun ikke drikker rent vand og også lidt besværligt, når hun skal i pension, selvom jeg er sikker på, vores søde dame i pensionen vil blande vand i foderet, hvis vi beder hende om det. Hun får halvanden pose vådfoder om dagen og har ellers adgang til tørfoder, som hun også spiser med stor fornøjelse.
Hendes adfærd har ikke forandret sig, hun virker helt normal og aktiv.
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min Ragdollpige drikker ikke
  • #1   6. feb 2019 Hvis katten ikke får nok vædske, er der fare for nyre- og urinvejsproblemer. Og en kat skal faktisk drikke pænt meget ca. 330 ml pr. dag.

    Vådfoder er der vædske i, men 1 ½ pose vådfoder er faktisk ikke ret meget, og jeg tvivler på, at hun er inddækket.


  • #2   6. feb 2019 Katte er generelt ikke så gode til selv at gå og drikke vand - de får normalt dækket det meste af deres indtag via deres mad (byttedyr indeholder ca.80% væske) og derfor kan de hurtigt mangle vand da tørfoder kun indeholder 7-10% væske.
    Det er en god ide at give mere vådfoder, og selvfølgelig putte ekstra vand i. Ellers kan du prøve at købe en drikkefontæne som hjælper mange katte til at øge deres væskeindtag smiley


  • #3   6. feb 2019 Jeg ved godt, der er fare for nyre og urinvejsproblemer, det er også derfor, jeg er bekymret. Jeg putter faktisk rimelig meget vand i hendes vådfoder, nærmest så det ligner suppe med kød i. Jeg kan jo desværre ikke tvinge hende til at drikke, har I en ide om, hvorfor hun erbegyndt at drikke. Meget mindre frisk vand. Jeg vil prøve at give hende vådfoder en ekstra gang. Jeg tvivler på en Fontæne vil hjælpe, hun drikker heller ikke af hanen mere, det kunne hun også finde på før.

  • #4   6. feb 2019 har du foder til at stå fremme hele tiden?

    ellers kunne det være en mulighed en periode prøve kun at have vand til at stå fremme og fodre på bestemte tidspunkter.
    Nogle katte vælger bare madskålen frem for vandskålen hvis de har muligheden.


  • #5   6. feb 2019 Hun har tørfoder helt tiden og vådfoder 3 gange om dagen

  • #6   6. feb 2019 Her hjalp det klart med en vandfontæne. Forskellen på den og vandhanen er at fontænen hele tiden løber, så det kræver ikke et menneske til at dreje på hanen. Desuden lokker det rindende vand katten til at drikke.
    Her har det også virket at sætte vandskålen i et helt andet rum end der hvor maden står.


  • #7   6. feb 2019 ja det med at vand og mad ikke må stå ved siden af hinanden er altså en rigtig godt råd
    kender flere som har haft lidt samme problem og det har virket

    men også det med at få en vandfontæne er altså en rigtig god ide. det har virket rigtig godt hos mig.
    startede med at købe en billig en (tror jeg gav 100 kr) og da jeg fandt ud af at de faktisk elskede den, købte jeg en større - har jo en del katte - og bedre. og solgte den anden. du kan jo starte med at finde en brugt for at se om det hjælper.


  • #8   6. feb 2019 Vores katte elsker deres vandfontæne med vandfald. Vi kunne tydeligt mærke en nedgang i, hvor meget de drak, da den gik i stykker, også selvom vi satte en anden model op med det samme. Nu har de fået en ny, og de søber vand igen. smiley

  • #9   6. feb 2019 Ok, jeg vil forsøge med en fontæne og flytte vandskålen. Jeg synes nu ikke, hun tisser mindre end før, så måske drikker hun alligevel noget, jeg synes bare ikke, det svinder i skålen.

  • #10   6. feb 2019 har hun adgang til udelivet?

  • #11   6. feb 2019 Vi har en indhegnet have, som hun skal have adgang til til sommer, lige nu har vi indhegnet terrassen, der bliver hun tilbudt at komme ud hver dag, men her i vinter gider hun ikke ret tit. Der er ingen vandskålen derude.

  • #12   6. feb 2019 Når hun får vådfoder med vand i, føler hun måske hun har fået nok? Katte har ikke meget drikkelyst, oprindeligt var de ørkendyr, hvor de stortest ikke drak, men fik væsken fra deres bytte.
    Godt de får vådkost, mine vil så højest have en spsk fuld vand i det, ellers spiser de det ikke.
    Du kan prøve med fontæne, min den ene vil gerne bruge den, den anden drikker kun af en klar overflade, og den fontæne jeg havde, blev hurtig tom i den ende, så var det kun Mitti som drak af det løbende vand.


Kommentér på:
Min Ragdollpige drikker ikke

Annonce