{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Filtknuder i pelsen {{forumTopicSubject}}

Hjælp, Gustav har fået 2 filtknuder på brystet mellem forbenene. De er temmelig store og sidder tæt på huden. Han har før haft nogle mindre andre steder som jeg så klipper af men han gider ikke at jeg kommer til dem her.
Så snart jeg nærmer mig med saksen gemmer han sig og hvis jeg gemmer saksen og vil klippe dem når han er kælen og vender bugen op bliver han sur, knurrer og bider...
Skal jeg gå til dyrlægen og få ham til at tage dem med en trimmer mens jeg fastholder ham. (overgreb).
Eller kan de risikere at falde af selv efterhånden som han fælder.
Nogen der har erfaring med det ?
Mvh. Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Filtknuder i pelsen
  • #1   17. feb 2019 Det er nok bedst at tage til dyrlæge. Hvis katten ikke er til at håndterer bliver den lagt i narkose og klippet.
    Knuden falder ikke af selv. Knuder der sidder tæt på huden gør ondt på katten.
    Vi har lige været afsted med Holly. Hun havde to knuder på siden. Heldigvis sad hun pænt og stille så dyrlægen kunne barberer dem af. Dyrlægen sagde at det var sjældent at det lykkes uden narkose.


  • #2   17. feb 2019 Uha Kristina K., håber det kan klares uden narkose.
    Gustav plejer og blive lidt paralyseret når han er ved dyrlægen og finder sig i meget mere end han plejer. smiley


  • #3   17. feb 2019 Så krydser vi fingre for at det også sker denne gang smiley

  • #4   17. feb 2019 Dyrlægen kan måske klare det uden narkose. Du er jo nød til at forsøge og håbe det bedste for stakkels Gustav. Min datter har en blanding fra internat som filtrer utrolig nemt. En gammel dreng nu . De har klaret det med at få fjernet knuder uden narkose mange gange .Bortset fra en enkelt gang, hvor han fik fjernet tænder og blev klippet ned samtidig . Der er vist aldrig noget der bliver bedre af at vente med de knuder.

  • #5   17. feb 2019 Må du røre og kikke uden saks? For så kan du prøve med en tråd opsprætter, det har jeg før gjort, det tager tid og flere gange, men man starter med det som er lettest, og så plejer det at blive lettere hen ad vejen.
    Det er jo kun få hår ad gangen og den er let at styre og gemme i hånden, og selve skæret kommer ikke i nærheden af huden.
    Men det er ret typisk med de der knuder som gerne vil komme mellem benene, og de er mestre i, at flytte sig, så man tror man har fået det hele med, med tiden har jeg fundet ud af, at det er lettest at børste lige der, ved at løfte en pote, og børste ind under, så kan de ikke gemme noget, men det skal ikke vare ret længe ad gangen smiley


  • #6   17. feb 2019 Ja det må jeg godt, det er saksen han kan kende.
    Prøver straks at spørge konen om hun har en opsprætter.
    Tak Jette L


  • #7   21. feb 2019 Hej Morten
    Har du fået styr på kunderne?


  • #8   21. feb 2019 Hej Kirsten P.
    Nix.. Meen skal ned til dyrlægen på onsdag så ordner assistenten det.
    Hun er ferm med en trimmer smiley


  • #9   21. feb 2019 Nej, det er nok ikke let at ordne selv, hvis der er kommer knuder. Vi har lige klippet en knude af vores store Ragdollkilling, men den sad ikke så tæt på huden, som Gustavs. Jeg er også lidt spændt på fremtiden, jeg plejer at have korthårskatte. Min kommer kun ud på terrassen indtil videre, men skal i haven til forår. Håber assistenten klarer skærene på onsdag, det er aldrig rart, når de skal bedøves og heller ikke gratis, vores forrige kat, kunne dyrlægen stort set ikke gøre noget ved uden bedøvelse??????

  • #10   21. feb 2019 Det er et årligt fænomen, lige når han begynder at fælde .
    Ellers er der ingenting andet end jeg kan rede ud et par gange i ugen.
    Forrige år havde han en på baglåret som hun trimmede af..
    Køn var han ikke men det var sgu gratis smiley .
    Så jeg er stille optimist og håber det kan klares uden bedøvelse.
    Tager et par handsker med så jeg lige kan holde hans forben det øjeblik det varer..


  • #11   6. mar 2019 Uha smiley .
    Sidste onsdag var han ved dyrlæge men ville ikke klippes.
    Så i dag skal han bedøves...
    Afleverede ham kl. 8.00 efter en livlig nat. (han skulle faste og det passede ikke herren).
    Kan først hente ham kl. 12 igen.
    smiley smiley . Føj da


  • #12   6. mar 2019 Det er aldrig rart at skulle aflevere ens kat til dyrlægen og gå og vente på at hente den igen. Man synes 4- 7 timer er længe inden man kan hente igen, men de skal jo lige vågne ordentlig op af bedøvelsen. smiley

  • #13   6. mar 2019 Det har du ret i Kirsten. Og når jeg så har hentet ham skal jeg på arbejde, møder kl. 14.
    Vi plejer at gå en lang tur om formiddagen ellers smiley


  • #14   6. mar 2019 Så kom han hjem igen, helt svimmel og omtumlet.
    Han vil gerne ud men det må han ikke smiley


    profilbillede
  • #15   6. mar 2019 Godt, du har fået ham godt hjem igen. Nej ham skal være helt sig selv inden han kommer ud. Det er han i morgen. smiley smiley

  • #16   6. mar 2019 Det er ikke meget han er blevet klippet smiley godt det gik godt.

  • #17   6. mar 2019 Jette L.
    Nej de klippede med en lille trimmer og redte resten ud og det er han glad for. Sidst lignede han noget der var løgn..
    Men mellem forbenene er han dog halvskaldet men det ser man jo ikke smiley


Kommentér på:
Filtknuder i pelsen

Annonce