606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

og så ik mere dyrlægebesøg her fra nu og så ik mere dyrlægebesøg her fra nu

Ja, vi er efterhånden fast inventar ved dyrlægen og vi fortsætter...

Mikkel skal jo i behandling (han små-tisser og idag er han begyndt at tisse blod).. Skal afsted med en urinprøve imorgen...

Og så er jeg ik helt sikker på at Nynnes sammensyning ser rigtig ud - ligger et billede ind senere og så jeg håber jeg nogle erfarne mennesker vil hjælpe med en bedømmelse....

IH - man skulle tro jeg var rig med den regning vi ender op med smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  og så ik mere dyrlægebesøg her fra nu
  • #1   5. nov 2007 jaa det kan ikke være sjovt med alle de ture til lægen - held og lykke med dem alle !

• #2   5. nov 2007 Mange tak...

De sidste 3 billeder på Nynnes profil er lige taget nu... Kig endelig, og hjælp mig lidt på vej smiley Det var i torsdags hun blev steriliseret

• #3   5. nov 2007 jeg syntes da at det ser meget fint ud - men oppe ved det sorte pels kan det godt se lidt betændt ud

• #4   5. nov 2007 Ja lidt... Har du ret i... Hva gør man ved det?

• #5   5. nov 2007 Det kan være du kan ringe til dyrelægen ? måske har de noget du kan smørre på det ..
    begge mine katte bed stingene op .. det var jo ikke så godt !

• #6   5. nov 2007 Hun slikker kun meget lidt... ik noget med at bide eller noget... Men skal alligevel til dyrlægen imorgen med Mikkels prøve... Så tager jeg billederne med og håber de kan sige noget...

• #7   5. nov 2007 er 1,5ml nok til en urin-prøve?

• #8   5. nov 2007 Ja det er nok en god idé .. men jeg syntes nu også mine kattes sygning så sådan ud ..

• #9   5. nov 2007 Jeg syntes altså også at det ser lidt betændt ud oppe for oven.
    Da min egen kat blev steriliseret, bed hun stingene op, og der gik betændelse i det, og jeg var ikke i tvivl om at der var betændelse, for det lugtede rigtig grimt.
    Hun fik antibiotika for det, og dyrlægen mente ikke det var nødvendigt at sy det en gang til, fordi det helede fint alligevel.
    Det så altså noget værre ud, end det på Nynne, men i dag ser det rigtig fint ud smiley
    Je syntes at du skulle tage et smut forbi dyrlægen i morgen, eller i hvert fald ringe og snakke med ham.

• #10   5. nov 2007 Det lugter ikke... men ved siden af stingene (ved det sorte pels) er der nogen små gule sårskårpe-ligende ting... Men som sagt tager jeg billederne med til dyrlægen imorgen når jeg alligevel skal derud...
    Tror du 1,5ml er nok til en urin-prøve?

• #11   5. nov 2007 Har du ikke fået en krave med til hende, det er vigtigt hun ikke slikker i stingene! Hold også øje med om Mikkel kan finde på at slikke i hendes sting.
    1½ ml. er fint til en urinprøve - det kan man sagtens lave de undersøgelser man skal lave på.
    Umiddelbart synes jeg ikke hendes operationsar ser faretruende ud. Så længe det ikke er ømt, hævet, rødt, eller der kommer pus fra det, så er der ikke grund til at være bekymret. Virker hun generet af det?

• #12   5. nov 2007 Louise: Nej ingen krave eller noget... Det kunne vi hente hvis det blev nødvendigt... men det er meget sjøldent man ser hende slikke i det, og vi stopper hende når hun gør det... Og Mikkel slikker ikke...

Og hun virker overhovedet ikke genert af det... Hun leger som altid...

• #13   5. nov 2007 I bør nu alligevel for en sikkerheds skyld have krave på hende om natten og når I ikke er hjemme, der skal så lidt til, for at de kan få det slikket op.
    Men så længe hun ikke har de symptomer jeg har beskrevet, så er der ingen grund til bekymring. Men hold øje med såret, det er svært at se på billedet, men hvis du er det mindste i tvivl, så hellere tage hende til dyrlægen en gang for meget, end en gang for lidt. Tag hende med imorgen, de fleste dyrlæger har som regel ikke noget imod at tjekke noget, de selv har lavet smiley

• #14   5. nov 2007 Som sådan ser det ok ud, men jeg tror at du skal have noget antibiotika og en krave til hende. Der burde ikke være små åbne sår. Din dyrlæge tager højst sandsynligt ikke noget for en krontrol, men kun medicinen.

Jeg har selv lige været afsted med min hunkat et par gange. 2 dage efter hun blev syet gik noget af det op. Så fik hun antibiotika til 5 dage. Efter 5 dage var det stadig ikke groet sammen, så hun fik antibiotika til 6 dage mere. Så groede det endelig sammen, men efter at det havde været helet i 7 dage sprang det op igen. Så endnu engang til dyrlægen, men denne gang for at få det syet. Det er nu 4 dage siden og nu ser det endeligt fint ud, så jeg er optimistisk.

• #15   5. nov 2007 Louise: Tror bare lige jeg tager billederne med i første omgang... Er nødt til at kombinere min skole lidt bedre... Ik fordi det skal gå ud over mine katte, men det er bare ik lige nemt at kombinere det hele når man skal frem og tilbage med offentlige transportmidler... Selvfølgelig kommer hun derud hvis dyrlægen ønsker at se hende - det er klart...

• #16   5. nov 2007 Glemte lige at skrive at min kat var heller ikke generet af såret. Hun rendte rundt og legede og drillede min anden kat.

• #17   5. nov 2007 Mette: Tror nu nok han tager for konsultations-tiden... Men jeg prøver lige at se hva de siger imorgen...

• #18   5. nov 2007 Lena, Nynne & Mikkel Det lyder som om at Mikkel har krystaller i urinen og hvis det er som jeg tror, kan det blive en lang sej kamp hvis ikke dyrlægen er kompetent....Så vil håbe at du har en genial dyrlæge.

• #19   5. nov 2007 S B: Jeg håber bare han finder ud af imorgen hva det er så Mikkel komme i rigtig behandling fra start....

• #20   5. nov 2007 De to gange jeg var til kontrol betalte jeg kun for medicinen. Da hun skulle sys igen trak de også konsultationen fra, men kom stadig af med 950 kr. for operation, medicin og materialer.

Jeg håber da ikke kun det er mig der har så sød en dyrlæge :o)

• #21   5. nov 2007 Held og lykke - jeg håber ikke det er noget der skal gøres alt for meget ved ..

• #22   5. nov 2007 Mette: Håber jeg da heller ikke... Men har i forvejen en samlet regning ved dem på 2400 kr... Helt uoverskueligt mange penge...

• #23   5. nov 2007 I skal indtil videre have tak for svarene - er lidt mere rolig omkring Nynne nu... Jeg skal nok lige give en update imorgen når jeg ved mere..

Er stadig åben overfor svar smiley

• #24   5. nov 2007 Der er ik flere der vil byde ind ? smiley

• #25   5. nov 2007 Det kan til tider være hårdt med dyrlægeregninger. Jeg tror jeg har brugt omkring 10000 kr. fra juli måned og til nu. Og så har jeg også lige et sundhedstjek i næste uge og en revaccination. Både min mand og jeg er studerende så lige for tiden knokler vi ekstra hårdt på vores fritidsjob, inviterer os selv på middag hos forældrene og ellers sparer på div. udgifter. Kattene er det eneste sted der ikke bliver sparet.

• #26   5. nov 2007 Mette: Kender det alt for godt... Er selv studerende med fritidsjob... kæresten er stadig i lære men fra 1.1 har han nok 8000 udbetalt hver anden uge smiley Men lige nu: Ja, det er sindssygt hårdt...

• #27   6. nov 2007 Dyrlægen siger Nynne ser helt fin ud smiley

Mikkel derimod har: blærebetændelse, blæresten og for høj ph værdi... Så det er en gang antibiotika og speciel foder smiley

• #28   6. nov 2007 Lena, prøv evt. at ringe til dyrlægen og hør om de har en e-mailadresse, så kan du jo allerede viste dem billederne af arret i dag.

• #29   6. nov 2007 May-Britt: Oprettede tråden igår, og havde mit kamera med derud idag da jeg var ude med Mikkels prøve smiley Læs evt mit indlæg fra kl 13.11 smiley

• #30   6. nov 2007 Godt Mikkel blev tjekket. Men mht. foder, så bliver det da vist bøvlet. Er det ikke sådan, at hvis urinsten skal fjernes vha. foder, at så må han overhovedet ikke få noget som helst andet? Og altså slet ikke smage på Nynnes mad...

I hvert fald god bedring til ham!

• #31   6. nov 2007 tinka: Det snakkede dyrlægen ikke om... Men kunne da godt være jeg lige skulle tjekke det... Han har fået en pose S/D... Men Nynnes mad får han alligevel ikke for han får dårlig mave af det...

• #32   6. nov 2007 Lis: haha.. Jeg synes s** også jeg har bidraget med min del... vi ender med en samlet regning på ca 3500....

• #33   6. nov 2007 Er der noget jeg kan gøre? Han mijaver hele tiden og jeg synes det er så synd.... smiley

• #34   6. nov 2007 Har du fået noget smertestillende med til ham? Miaver han i forbindelse med han skal tisse? Har han fået tømt blæren for nylig?

• #35   6. nov 2007 Har fået antibiotika med hjem til ham... og ja det er i forbindelse med at han skal tisse.... Der er vel ik så meget gøre, andet end at vente til pillerne virker

• #36   7. nov 2007 Det er klart han har ondt når han skal tisse. Det er meget vigtigt at han får tømt blæren, så han ikke render rundt med en helt fyldt blære. Lægger du mærke til om han kommer af med noget, når han er på bakken?

• #37   7. nov 2007 Han kommer af med lidt... men ik voldsomt meget...

• #38   7. nov 2007 Har du fortalt dyrlægen, at han kun kommer af med lidt? Ellers så synes jeg lige du skal ringe til ham.

• #39   7. nov 2007 Tinka: Ja det har jeg sagt - er jeg ret sikker på... hvorfor?

• #40   7. nov 2007 Det er ret alvorligt, hvis en kat ikke får tømt sin blære. Det kan lyde skræmmende det her, men jeg går udfra din dyrlæge har været helt opmærksom på det. Hvis katten ikke kan komme af med sin urin, springer blæren til sidst og det er fatalt. Prøv at mærk ham på maven, helt tilbage mellem bagbenene, oppe i lysken nærmest, der kan du ligesom klemme lidt sammen og mærke om han er helt spændt ud. Han kan godt være noget øm, især hvis blæren er godt fyldt op. Hvis han er voldsomt spilet ud og ømmer sig, så skal du være opmærksom. Men hvis han jævnligt kommer af med urin, skulle der gerne være fint flow. Hvis de har krystaller, kan de tilstoppe urinrøret og resultere i, at katten ikke kommer af med urin. Hvilket så igen, kan give ovenstående problem!

• #41   7. nov 2007 Louise: han tisser et par gange om dagen... Og jeg er ret sikker på jeg sagde til dyrlægen at der ik kom ret meget når han tisser, så går ud fra han har styr på behandlingen...
    Har lige mærket på ham og det føles ik spændt eller noget, og han gjorde ik tegn til at det gjorde ondt....
    Han har stort set heller ikke mijavet idag og der har ingen blod været...

• #42   7. nov 2007 Det lyder godt smiley Antibiotikaen virker også hurtigt, så det tyder på han er i bedring! Dejligt! Det var heller ikke for at skræmme dig, jeg har bare set alt for mange af de katte i forbindelse med mit arbejde og det er simpelthen så synd for dem! Fortsat god bedring herfra!

• #43   7. nov 2007 Louise: Det er helt i orden smiley Og tak for din hjælp smiley

• #44   8. nov 2007 Igår tissede samme mængde som han plejer... wee... Det var lige rart at opdage smiley

• #45   8. nov 2007 Dejligt at høre! smiley Det skal nok gå godt! Så bare giv ham S/D i en periode og så kan du evt. gå over på det der hedder C/D bagefter... det er forebyggende!

• #46   8. nov 2007 Louise: Han får de 2kg S/D jeg har købt og så kommer han tilbage på Hills Light... Det har dyrlægen godkendt

• #47   8. nov 2007 Ok - du må hellere gøre hvad din dyrlæge siger så smiley

• #48   8. nov 2007 Dejligt at høre, at Mikkel igen tisser fine tissetåre smiley
    Hvor var det godt, at I kom til dyrlægen og fik ham i hurtig behandling.

• #49   14. nov 2007 Vil lige give en opdatering på Nynne: Hendes ar er rigtig fint... Hun fik fjernet de sidste sting i lørdags - hun havde selv taget 2 :s

Men idag, onsdag, er der intet at se - kan knap nok se arret... Så det er lækkert...

Kommentér på:
og så ik mere dyrlægebesøg her fra nu

Annonce