1.316 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Kattegruset lugter efter 1 uge Kattegruset lugter efter 1 uge
Hej alle!
Er det normalt, at kattebakken lugter efter en uge?
Det lugter sådan at hele rummet den står i lugter ??
Vi renser den for tis mm. 1-2 x om dagen.
Gruset vi bruger hedder “classic” tror det er den som førhen hed Extreme classic
(Altså ikke en helt billig version)
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 360
aug 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 2
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Når jeg bundskifter så er det som regel fordi en kat har haft dårlig mave, eller jeg har købt et nyt grus som ikke duer.
Det jeg bruger lige nu er Golden gray den hvide, men har været meget glad for Van cat, men kan ikke få det mere her i lokalområdet.
mar 2019
Følger: 17 Følgere: 8 Katte: 1 Svar: 3
Classis lyder som et meget godt kattegrus (jeg har været inde og læse om det).
Men man skal altså bundskifte én gang om ugen, én gang om ugen er nok.
Det her fandt jeg på netdyredoktor:
Hvor ofte skal kattebakken rengøres?
Rengøring er meget vigtig at holde sig for øje, hvis man vil være sikker på at katten benytter bakken hver gang. Grundreglen er, at der fjernes klatter 2-3 gange dagligt og bakken tømmes, vaskes og desinficeres 1-2 gange ugentligt. Dette er selvfølgelig afhængigt af , hvor meget og hvor hyppigt bakken bliver brugt. Husk at når du begynder at kunne lugte kattebakken, så har katten kunnet lugte den længe. Det er også en dårlig ide at sætte en duftblok eller duftfordamper op i nærheden af kattebakken for at camouflere lugten.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
og han forklarede at man ikke skal skifte grus. man smider grus oveni efterhånden som der er behov
det skal så være grus af god kvalitet
jeg bruger golden grey master, og ja jeg har lidt flere end de fleste. men skifter aldrig grus. kommer bare nyt oveni når der er behov
når det er sagt så har jeg prøvet det samme med det grus som hed EC før.
der gik ikke ret lang tid inden det kom til at lugte. så jeg valgte at skifte mærke
syntes hellere ikke at det klumper så godt
jeg bruger som sagt golden grey master, men kan også godt bruge super klump kattegrus fra petworld. det holder også rigtig godt
ak har jeg lige prøvet igen, men blev ret skuffet. er ellers ret vild med hvidt grus. og syntes da ellers mange er tilfreds med det
jeg har tidligere brugt det
jeg vasker mine bakker 2-3 gange om mdr. her smider jeg gruset over i en ekstra bakke jeg har - efter jeg har renset det godt og grundigt
jeg bruger to slags skeer, sådan at gruset bliver helt rent
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Hvis man ikke overholder det, kan selve bakken lugte, fordi kattene kan kradse i bunden, og urin og lort sætter sig direkte på plastbunden, og den tager mod duft.
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
jul 2008
jul 2008
man skal rense bakken, og vaske bakken
det dyre god kvalitets grus klumper så godt at man gerne skulle få det hele med når man renser dem - derfor bruger jeg altid to størrelser skeer så man er sikker på at få alt med
så fejler gruset ikke noget, og kan bruges videre
men det kræver at man bruger god klumpende grus.ikke bare det bilige fra rema eller noget i den stil. det er simpelhen ikke godt nok til at man kan gøre det
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
jul 2008
har 12 katte + 7 bakker inde
og så har udekatten 1 bakke i værkstedet
med undtagelse af de dage hvor jeg er i dialyse, så bruger jeg hver formiddag på at gøre rent. de andre dage gør min mor det
jeg nægter at have det sådan at det lugter af kat. så derfor er rengøringen mega vigtig her i huset. Og det samme er kattegrus.
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg bruger Oliver's kattesand
Det er perfekt
Jeg tømmer for klumper Ca hver 4-5 dag
Og efter fylder det jeg fjerner
Det bedste er at Oliver leveres til døren
Kattegruset lugter efter 1 uge