{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Almen forebyggelse af lopper... {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at jeg om 1 uge flytter i en ny lejlighed med 2 haver og det bliver helt kanon for mine misser at kunne komme ud i haven og nyde vejret og solen :-))
Men....nu er der jo også en risiko for at de kan få lopper og det vil jeg for enhver pris undgå.
Der er en høj hæk hele vejen rundt om haven og jeg vil sætte hegn op både udvendigt og indvendigt,så ingen fremmede katte kan komme ind i haven.
Hvilke loppemiddel er bedst til at forebygge angreb ?
Lad mig høre jeres meninger og erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Almen forebyggelse af lopper...
  • #1   8. nov 2007 Stort tillykke! Jeg er sikker på, at dine katte bliver lykkelige for at få have - haveR endda.
    Jeg har indhegnet have og loppeforebygger ikke. Det er da muligt, at der kan komme en kat og smide en loppe, der hopper ind gennem hækken, men jeg tager chancen (7-9-13), for jeg tror ikke at det er godt med alt det gift.

• #2   8. nov 2007 Jeg bruger Frontline. Det kan fås hos Matas, dyrlægen,dyreforretninger eller på apoteket. Det fås både som pipetter og som spray. Det er udover lopper også effektivt mod skovflåter. Syntes det er vældig effektivt, hvis altså dine katte kan tåle det. Hvis du vil forsøge det, så gør det en hverdag, hvor du kan komme til dyrlæge, hvis det viser sig, at dine katte ikke kan tåle det.
    Jeg måtte nemlig afsted til dyrlæge med en af mine katte, som reagerede allergisk.

• #3   8. nov 2007 Tak Tine og Tinka.
    Allerhelst vil jeg undgå at give dem noget,men jeg har bestemt heller ikke lyst til at de får lopper.
    Kattene skal ikke ud og rende frit,men bliver i haven.
    Er der flere,der har nogle råd og erfaringer ?

• #4   9. nov 2007 Vi har dryppet vores med Frontline hver måned siden i foråret. Og jeg tjekker dem flere gange om ugen for lopper og flåter.

Flåter har der været en del af i løbet af sommeren/efteråret (trods brug af Frontline - og i de er set i sidste par uger før næste drypning). Lopper har vi først kunnet konstatere her indenfor de sidste få uger og det har så kun været et par stykker af de levende på hver og så har jeg fundet 5-6 døde lopper. I de få tilfælde hvor jeg har set lopper , har jeg sprøjtet med med Frontline spray de steder, hvor kattene plejer at ligge.

Og det skal så tages i betragtning af vi bor på en gård og vores katte færdes ude nogle af døgnets timer. Så ja - vi har virkelig været (næsten) forskånet.

• #6   9. nov 2007 Det bedste og mest effektive middel mod lopper er Advantage! Der er flere og flere, som oplever resistens overfor Frontline, så jeg ville helt klart anbefale Advantage!

• #7   9. nov 2007 Jeg bruger også advantage ti Garfield, men det er fordi han ikke kan tåle frontline. Han får de sværeste reaktioner..

Kommentér på:
Almen forebyggelse af lopper...

Annonce