623 visninger
|
Oprettet:
Almen forebyggelse af lopper... {{forumTopicSubject}}
Jeg er så heldig at jeg om 1 uge flytter i en ny lejlighed med 2 haver og det bliver helt kanon for mine misser at kunne komme ud i haven og nyde vejret og solen :-))
Men....nu er der jo også en risiko for at de kan få lopper og det vil jeg for enhver pris undgå.
Der er en høj hæk hele vejen rundt om haven og jeg vil sætte hegn op både udvendigt og indvendigt,så ingen fremmede katte kan komme ind i haven.
Hvilke loppemiddel er bedst til at forebygge angreb ?
Lad mig høre jeres meninger og erfaringer
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har indhegnet have og loppeforebygger ikke. Det er da muligt, at der kan komme en kat og smide en loppe, der hopper ind gennem hækken, men jeg tager chancen (7-9-13), for jeg tror ikke at det er godt med alt det gift.
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 112
Jeg måtte nemlig afsted til dyrlæge med en af mine katte, som reagerede allergisk.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Allerhelst vil jeg undgå at give dem noget,men jeg har bestemt heller ikke lyst til at de får lopper.
Kattene skal ikke ud og rende frit,men bliver i haven.
Er der flere,der har nogle råd og erfaringer ?
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Flåter har der været en del af i løbet af sommeren/efteråret (trods brug af Frontline - og i de er set i sidste par uger før næste drypning). Lopper har vi først kunnet konstatere her indenfor de sidste få uger og det har så kun været et par stykker af de levende på hver og så har jeg fundet 5-6 døde lopper. I de få tilfælde hvor jeg har set lopper , har jeg sprøjtet med med Frontline spray de steder, hvor kattene plejer at ligge.
Og det skal så tages i betragtning af vi bor på en gård og vores katte færdes ude nogle af døgnets timer. Så ja - vi har virkelig været (næsten) forskånet.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 8 Emner: 7 Svar: 107
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 38
Almen forebyggelse af lopper...