{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

liselotte B
liselotte B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

Nogle der kan hjælpe med min lille ny. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en lille killing igår.. har ikke lukket et øje i nat, pga at den skriger konstant. Den havde skidt båede i min sofa, seng og i dens hule..
Nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre..

har sat alle dens ting i samme rum så den har nemt ved at finde kattebakken.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle der kan hjælpe med min lille ny.
  • #1   9. nov 2007 Skriger den??

Hvis den ligefrem skriger, så ville jeg nok lige overveje dr. dylle.
    Det er ikke normalt, at den skriger sådan...

• #2   9. nov 2007 altså da vi fik chulo sad han de første nætter og gemte sig under sofaen og hylede og han lavede også på gulvet. det var altså fordi han var utryg.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#4   9. nov 2007 den skriger virkelig, har ikke lukket et tøje hele natten. har bare sat med den så den kunne sove lidt.. men render bare rundt, skider i min seng :S ret klamt.
    Jeg har fået den fra min veninde som bor på en gård, den har gået i et fyrrerum hvor der var kattebakke..

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#5   9. nov 2007 Hun siger at den er 3-4 mdr, men den ser meget meget lille ud..

• #6   9. nov 2007 Måske er omvæltningen for stor i forhold til de omgivelser katten kommer fra, men den burde nu ikke skrige som du siger den gør..

Ved du hvad den vejer? Det kan give et fingerprej om hvor gammel den er..
    Prøv evt. at sætte et billede ind af katten smiley Vi vil jo så gerne se den (og så kan vi muligvis hjælpe med at vurdere den, men der er ingen herinde der er dyrlæger)

Men jeg vil nu stadig anbefale dig at kontakte dyrlægen hvis kannen skriger.. Det er bestemt ikke normalt..

• #7   9. nov 2007 Jeg har næsten lige fået min mindst freja (ca. for en måned siden), hun begyndte at brække sig og skide over det hele, og efter et par dage tog jeg til dyrelægen og det viste sig altså at hun havde en infektion. måske har din det samme?

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#8   9. nov 2007 jo sætter lige nogle billeder ind hvis det kan lade sig gøre.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#9   9. nov 2007 så er der kommet et billed af den ind.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#10   9. nov 2007 hmm det står at man skal oprette en kat men jeg forsøger så sætter jeg ligfe nogle flere billeder ind.. den snyder ikke den er meget meget lille..

• #11   9. nov 2007 Hvis det er det lille myr, der sidder under dit navn, har den aldrig været 3-4 mdr. Den er aller højst 5-6 uger og <b>alt for lille</b> til at blive fjernet fra sin mor og søskende. Det er derfor den skriger.

Hvis jeg var dig, ville jeg omgående levere den tilbage til din veninde og først hente den, når den er 12 uger.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#12   9. nov 2007 Ja jeg har også haft ringet til hende hun kommer og henter den efter arbejde.. men blev lidt sur over det.. Nej kunne nu heller ikke forstå hvis den var 3-4 mdr.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#13   9. nov 2007 Ja en dårlig veninde.. ja det må jeg nok sige.. har det da virkelig dårligt med det hele, for kan jo ikke gøre noget for at den skal få lidt ro..

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#14   9. nov 2007 den spiser okay, skider kun i sengen men har ikke tisset siden jeg kom hjem med den igår aftes. har prøvet alt for at få den til at falde til ro.

• #15   9. nov 2007 min killing hun er 12 uger og hun er større end din killing

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#16   9. nov 2007 nej nu kommer hun og henter den efter arbejde, så den kan komme hjem til dens mor og søskende.. den er jo kun en lille baby..

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#17   9. nov 2007 *lil´pigen* Ja hvis det er din lille tøsen, så er det meget større... den her fylder slet ikke noget i forhold til.
    den vejer nok ca 400 g.

• #18   9. nov 2007 Nej nej nej for pokker.

Det bette myr i dit profilbillede har aldrig nogensinde været 3-4 mdr. gammel.

jeg skyder på - med den vægt den har, at din killing max er omkring 5 uger gammel, og det er bestemt alt alt for tidligt at komme fra moren...

Hvor er det en dårlig veninde, der bliver sur når hun skal tage ansvaret for den killing hun har valgt skal komme til verden.

ÆV hvor er det synd.. Stakkels bette pus...

• #19   9. nov 2007 Liselotte: JA det er min Tøsen jeg snakker om.. Hun er lige blevet 12 uger denne uge hvis ik det er 13.. Men det er underordnet når hun stadig er større end din kat der burde være omkring samme alder..

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#20   9. nov 2007 jaa det er sååå synd for den. smiley

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 6
    #21   9. nov 2007 Kan du så se at få afleveret den killing tilbage og tag aldrig imod en killing, der ikke er klar til at flytte hjemmefra - det er da dyreplageri!

• #22   9. nov 2007 Majken: hun har skrevet at den bliver hentet af veninden efter arbejde smiley

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

#23   9. nov 2007 Ja, dét har jeg læst nu og undskyld, men jeg bliver bare så tosset over sådan noget.

• #24   9. nov 2007 Majken: forståeligt nok.. Synes også at det er frækt og endnu mere frækt at ens såkaldte veninde lyber for en om det..
    Bare synd hvis Liselotte får "sviner" af andre også..
    Jeg vil da også indrømme og sige jeg ved skam heller ik hvor stor en killing er i forhold til dens alder så hvis min veninde siger at den er 3-4 mdr så er jeg dum nok til også at hoppe på den..

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

#25   9. nov 2007 Dét var bestemt heller ikke for at svine hende til (beklager, hvis det kom til at lyde sådan :o)
    Hvis en killing kan finde ud af at bruge kattebakken og ikke gør noget andre steder, så er den gammel nok.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#26   9. nov 2007 Ja Ja den bliver skam også hentet her kl 15 så den kan komme hjem til sin mor.. har varmet en varmdunk og puttet den ned under et tæppe i dens kurv så nu ligger den da endelig der og sover.. første gang siden igår jeg fik dem hjem den har været lidt rolig..

• #27   9. nov 2007 Majken: bare okay smiley

• #28   9. nov 2007 Lyder godt Liselotte og er glad for du skrev herinde for kan hører på dig du selv var meget usikker i din sag.. som du så fik bekraftet så er den killing stadig en meget lille baby som skal være hos sin mor til de er 12 uger os selvom nogle misse møder afviser deres killinger når de er 8-10 uger og det er helt normalt for missemor lærer dem at være selvstændige osv..

så hvis du stadig vil have den killing fra hende så få dig en god snak med hende om at de må ikk komme fra deres mor før 12 uger - her er et link hvorfor - http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=24278

os så er hun altså os sikker på ikk at få sure køber på nakken fordi hun bilder dem noget andet ind når man altså kan se på en kat at de ikk er gammel nok til at komme fra deres mor.. Når man vælger at få killinger har man os et kæmpe ansvar os selvom det er et ups for så kan man altså sørge for at få hende staliseret og så skal man ikk tænke over at huske at give p-piller m.m.

• #29   9. nov 2007 Liselotte B.
    Jeg håber, det bedste for den lille killing, den trænger til at komme hjem til sin mor.
    Og din veninde blev SUR over at skulle hente killingen hjem. Gudfader da! Hun er komplet uegnet til at have katte i sin varetægt!

• #30   9. nov 2007 Stor tommel op til dig Liselotte...

Jeg vil meget gerne høre, hvordan killingen har det - sådan lidt løbende (hvis du kan holde os opdateret.

Din veninde derimod - hun får tomlen nedad. Hun er ikke egnet til at varetage ansvaret for små killinger.

• #31   9. nov 2007 Ja jeg vil nu sige det var en trals oplevelse for dig og lille mis, godt du fornemmede noget var galt og skrev herind.
    Puls

• #32   9. nov 2007 Liselotte godt du handlet smiley og der bliver taget hånd om sagen, det var dejligt at hører.

Majken du skriver bl.a.: Hvis en killing kan finde ud af at bruge kattebakken og ikke gør noget andre steder, så er den gammel nok.

Og det mener jeg bestemt ikke vores killinger kan i en ret tidelig alder finde ud af at bruge bakken, men det gør ikke at de ikke klar til at flytte.

• #33   9. nov 2007 Betina M - jeg havde helt overset det Majken skrev...

Jeg er fuldt ud enig med dig. Nogle killinger er renlige fra de er 4 uger gamle, og der skal de da bestemt ikke forlade moren.. Det er det rene dyrplageri....

• #34   9. nov 2007 Liselotte: ska du have killingen tilbage når den er gammel nok?

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#35   9. nov 2007 Så kom bette mus hjem til sin mor igen.. det var trist, men helt klart det bedste..
    Nej jeg skal ikke have en den igen når den bliver gammel nok.. For hvad er det næste hun lyver om..?? tja det ved man jo adrig det vil jeg ikke udsætte mig selv for eller missen..

Den sidste kat jeg havde, havde vi købt på et dyreinternat, og det vil jeg gøre igen, så ved jeg hvad det er for en kat jeg får, og jeg hjælper en kat som har brug for en familie.

• #36   9. nov 2007 Liselotte B
    Æv for en trist omgang du har været igennem, men lyder rigtig sødt og fornuftigt at du vil have en fra et internat i stedet.
    Held og lykke med det hele *Ss*

• #37   9. nov 2007 Liselotte: ka godt forstå din beslutning.. det var også bare nysgerrighed.. men sikke en kælling hun er

• #38   9. nov 2007 Det var en rigtig god beslutning Liselotte - hatten af for det!

Og til Majken, som skrev "Hvis en killing kan finde ud af at bruge kattebakken og ikke gør noget andre steder, så er den gammel nok."

Gammel nok til Hvad?
    I hvert fald ikke til at blive taget fra sin mor, og heller ikke, selv om den selv spiser. Den dier nemlig stadig, for den har både brug for mælken og de ting, mælken indeholder, plus at den skal have dækket sit suttebehov.
    Får den ikke det, kompenserer den ved at sutte på f.eks. fingre og øreflipper, og det er en vane, den fortsætter med som voksen.

Hunkatten skal også lære den "kattesprog" og "kattesignaler". En kat, der ikke har lært det som killing, har nemlig kun to muligheder, nemlig forsvar og angreb.

Og så får du lige et citat fra Netdyredoktor:
    "Killinger kan overdrages til nye hjem, <b>når de er 12 uger gamle</b>, og ikke 8 uger, som stadig er en udbredt misforståelse. De sidste 4 uger hos deres mor, er med til at præge dem og med til at udvikle og færdiggøre deres jagt-bytte instinkter. Mange adfærdsrelaterede sygdomme, som f. eks legeaggresion skyldes for tidlig fravænning."

Håber, du tager dette til efterretning og lader budskabet gå videre.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#39   9. nov 2007 Kan slet ikke forstå hvordan man kan give sådan en bette mus væk når den kun er 5 uger.. ganske skrækkeligt..

jeg visdste ikke hvordan en killing så ud når den var klar til at komme hjemme fra, for de sidste katte vi har haft var voksne katte fra dyreinternater.

• #40   9. nov 2007 liselotte: hun er bare en kælling uden videre

• #41   9. nov 2007 Liselotte - Det kan jo være, din veninde ikke ved bedre.
    Kan du ikke for at hjælpe missemor og de killinger, hun har, sende info fra tråden her videre til din veninde?

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

#42   12. nov 2007 Til Mega og jer andre ;o)
    Jeg tror, at I misforstår mig... Jeg undrede mig blot over, at Liselotte ikke selv kunne regne ud, at killingen ikke var gammel nok, når den ikke en gang kunne finde ud af at bruge kattebakken osv.
    Jeg véd udmærket godt, hvor gammel en killing skal være - så Mega, jeg tager gerne dit citat "til efterretning", men der er vist andre herinde, der har mere brug for det.

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

#43   12. nov 2007 Er vist nødt til at uddybe lidt mere for ikke at blive stemplet som komplet uvidende.
    Alle de 7 katte jeg har haft er kommet hjem til mig, som små nysgerrige og modige killinger. De er alle som det første blevet sat foran kattebakken og har uden problemer brugt den. INGEN af dem har så meget som kaldt én eneste gang på deres mor el. lign.
    Og så var det bare, at jeg tillod mig at konkludere, at når killingen ikke kan finde ud af at bruge bakken og ligefrem går og skriger, så er der nok noget galt - og jeg er enig med jer andre, dét er godt gået Liselotte!

• #44   12. nov 2007 Hatten af for liselotte. Hellere spørge, end at gøre noget forkert. Og så at have mod til at ændre fejltagelsen. Virkelig flot...og virkelig flot, at man kan får svar her på siden uden fordømmelse.

• liselotte B
    liselotte B Tilmeldt:
    okt 2007

#45   12. nov 2007 MajkenJ.

Hør her jeg har sku aldrig nogenside haft en killing hvor fanden skulle jeg så vide fra hvor stor og sådan den skal være...?? vi har altid købt katte fra et dyreinternat..

• Majken J
    Majken J Tilmeldt:
    jun 2007

#46   13. nov 2007 Hej Liselotte,
    Jeg anklager heller ikke dig - hvis du læser mit sidste indlæg skriver jeg, at det er godt gået.
    Jeg prøvede blot at forsvare mig, da jeg følte, at folk stemplede mig som uvidende, når de blot misforstod dét, jeg skrev.
    Og så skulle den ged vist være barberet - mit sidste indlæg til dét her ;o)

• #47   13. nov 2007 Majken:
    Det, du skrev var: *Hvis en killing kan finde ud af at bruge kattebakken og ikke gør noget andre steder, så er den gammel nok.*
    Så misforstå? Næ. Du kan ikke forlange, at folk skal kunne gætte, at du mente noget andet, end det du skrev.
    Og der er i øvrigt ingen, der har stemplet dig som uvidende.

Kommentér på:
Nogle der kan hjælpe med min lille ny.

Annonce