{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Blive "indemis"? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hankat fra 2005, som er gået ude som hankat fra ca. 12 måneders alderen. Han er født herhjemme og indenfor.
Han har med pæne mellemrum sneget sig indenfor, og jeg har altid ladet som om, at jeg ikke så det.. Nu er han så inde igen, og han elsker virkelig at være inde. Han ligger ligeså stille, og han kommer og putter hos en..
Tror I, at han kan vende sig til at blive en indekat? For vi "mangler"en (Tiger), og mig og min mor kan ikke nænne, at han skal gå ude, når han gerne vil være inde..
Men sådan noget som at bruge bakke eller lade være med at kradse? Mon han kan det? Og mon han kan lade være med at strinte indenfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blive "indemis"?
  • #1   12. nov 2007 Hvis I kastrerer ham, så vil han sansynligvis holde op med at strinte, men hvis I lader ham være som han er nu, så vil jeg næsten garantere at han vil markere. Det er i hans natur..

Det lyder til at han gerne vil være indenfor, så I kunne starte med at købe en kattebakke, og vise ham den. han vil sikekrt hurtigt fange idéen og lære at det er der det foregår.

med hensyn til at kradse, så kan I købe et kradsebræt og hver gang han vil hvæsse kløerne, så skal I stille ham ved kradsebræddet og han vil opfange det.
    Når han begynder at hvæsse klør andre steder, kan i give ham et lille vandsprøjt (med en lille vandpistol) og samtidig sige NEJ..

• #2   12. nov 2007 Vi har både bakke og kradsetræ smiley Da vi har 4 andre indekatte smiley
    Men jeg vil da lige snakke til dyrlægen med en omgang så smiley
    Lige nu ligger han lige så stille og dovner under min seng smiley

• #3   13. nov 2007 Liselotte C,
    Ja, lad ham dog komme ind i varmen. Og få ham kastreret. De andre indekatte i har, er vel også kastrater? En kattelem vil være super - men det dur måske ikke med indekattene....
    Køb gerne en ekstra åben bakke. Hvis han ikke lige kan finde ud af at bruge den, så bland gruset med noget jord (evt fra et sted derude, hvor han har besørget), så tror jeg, han hurtigt lærer det.
    Jeg har en veninde der har taget naboens 100%udekatte til sig, og har fået dem neutraliseret. Kattene er var hhv. 10 år og 16 år (!) gamle, da hun tog dem til sig, og de har lært at bruge bakken. Dygtige misser smiley

• #4   13. nov 2007 Ja, de er neutraliseret. Måske en kattelem alligevel var en god ide, for mine indemissere må godt komme ud om dagen, bare ikke om natten eller aften.
    Jeg får straks fat i en åben bakke - den af vores er nemlig overdækket.

Kommentér på:
Blive "indemis"?

Annonce