{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Loppe/Tæge middel {{forumTopicSubject}}

Gustav har aldrig haft lopper men om sommeren rigtig mange tæger.
Men han HADER at få det stads i nakken. Så snart han så pipetten løb han væk og gemte sig. Når jeg så fangede og holdt ham sprællede han som en vild og gjorde modstand. Bagefter sad han og tryggede sig og små rystede med hele kroppen. I de følgende dage tabte han en del hår.
Så nu har jeg i samråd med dyrlægen de sidste to somre anvendt Bravecto til hund.
> 4,5 - 10 kg. Det er en forholdsvis stor blød pille som jeg klipper over i 4 stykker og ruller til små kugler.
Så får han to om morgenen og to om aftenen.
Allerede dagen efter er det slut med tægerne og virkningen holder næsten 3 måneder. Han virker ikke til at have nogen bivirkninger og det er nemt at give ham kuglerne uden han bliver sur.
Jeg bruger 2 piller i løbet af en sommer og så er han fuldstændig tægefri.
Jeg synes det er en god løsning i forhold til det overgreb det var med det til nakken og jeg prøvede flere mærker med samme resultat..
Måske andre kan have glæde af dette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppe/Tæge middel
  • #1   29. mar 2019 Jeg ville aldrig bruge noget til kat, der kun var beregnet til hund.

    Bravecto piller har den kendte bivirkning hos nogle hunde, at de får epilepsi. Det vil jeg da slet ikke risikere hos kattene, når nu jeg kender risikoen, og der ER andre alternativer. Så må de sprælle.


  • #2   29. mar 2019 Med mine katte er det oftes lopperne der driller. Når de har tæger er jeg blevet rigtig glad for O'Tom flåttang og Trixie flåttang med LED købt hos zooplus den sidste har lys som gør det let at se ned i pelsen. smiley
    Lille historie - Her den 1/3 syntes jeg at mine katte kløede sig meget - jeg kørte dem igennem med luse/loppe kam og kunne ikke se nogle lopper, måske æg men det kunne jo også være snavs (jeg syntes det er svært at se). Tog så ud for en sikkerheds skyld og købte en pakke Frontline de havde 2 typer en med 3 stk og en med 4 stk. Da jeg har 4 katte og ikke set lopper købte jeg den med 4 stk.
    Så her den 18/3 fandt jeg et par tæger og syntes stadig kattene kløede sig meget - jeg fjernede så tægerne og redte dem i igennem med loppe kam - og hold ... en fest kammen viste. Øh.. jeg troede at frontline ville tage både tæger og lopper. Tog ud til Butikken igen. Og den jeg havde købt pour.on vet tog de levende lopper ikke æg og laver ( jeg tænker hvorfor så lopper d. 18 og tæger?). Nå men lang historie kort så købte så frontline combo vet (den med 3 stk.) Og gav dem så alle en tur igen selvom jeg faktisk først måtte ca. d. 1/4. (men hvordan skulle jeg ellers slippe af med alle de lopper)
    De 3 af mine katte siger ikke noget til kuren i nakken, men min han kat Balou nærmest skriger også er han sur i et par dage efter. Mangler lige at sige nu har de ikke lopper mere efter sidste kur. smiley


  • #3   29. mar 2019 Iøvrigt er en tæge en planteæder, og en flåt suger blod. Så det er flåterne, man skal passe på. De stakkels tæger har ikke gjort nogen noget. smiley

  • #4   29. mar 2019 Når jeg skriver tæge/flåt en der sidder på katten og suger blod., jeg bruger også en flåttang nogle kalder det en tægetang til at fjerne den.
    O'tom tægetang (Tægetang til fjernelse af tæger, således at der ikke efterlades dele af tægens mund i huden. Tægetangen har facon som et brækjern og den fjerner tægen hurtigt og smertefrit uden at presse tægen, hvorved risikoen for infektioner mindskes. Brækjernet sættes ind under tægen/skovflåten og drejes rundt et par gange, og så har man hele tægen med - hoved, ben og krop.
    Tægetangen kan anvendes på både hund, kat, mennesker og heste.
    I pakken findes 2 tægefjernere i forskellige størrelser.
    Den lille til små tæger og flåter og den store til større tæger og flåter)

    link til tægetang. https://www.youtube.com/watch?v=6bR44BUwsu8
    smiley


  • #5   29. mar 2019 Jamen stadigvæk suger tæger ALDRIG blod. ERGO er det ikke TÆGER, i fjerner eller forebygge imod.

  • #6   29. mar 2019 Ok Susanne *..* så får du ret...
    En tæge har seks ben og en flåt har otte . Så kan alle kende forskel så vi ikke kommer til at trykke på en stakkels tæge hvis den skulle forvilde sig ind i kattens pels smiley


  • #8   2. apr 2019 Bravecto til hunde????
    DET turde jeg ikke - du er en modig mand!
    Susanne: Har du hørt til nogle bivirkninger hos katte, når man vel at bemærke bruger pipetter til katte??


  • #9   2. apr 2019 Husk Vildkattene, nej det har jeg ikke. smiley

  • #10   2. apr 2019 Husk Vildkattene.
    Det var dyrlægen der anbefalede det fordi Gustav havde så meget ubehag af det i nakken. Han tabte en masse pels og var meget ynkelig flere efter. Var heller ikke meget for det men efter to somre uden tæger og bivirkninger er jeg mere rolig. smiley
    Måske han var overfølsom overfor det i nakken og jeg prøvede ellers flere mærker..


Kommentér på:
Loppe/Tæge middel

Annonce