Dyr-sygforsikring. Dyr-sygforsikring.
Jeg overvejer en dyrsygforsikring til mine katte, men mit forsikringselskab har ikke en til katte, kun for hunde! Diskrimination?????
Aslan og Malou skal være indekatte. Hvad er jeres erfaringer med sygeforsikring.
Kan det betale sig?
Hvor tegner man en sådan forsikring?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 40 Svar: 166
Men tror lige jeg lytter med hvis der er nogen der har et bedre svar end mig (som der sikkert er)
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Vores katte er forsikrede herigennem. Neutralisering er påkrævet. Jeg har det som en sikkerhed. Jeg fik en del penge tilbage, da vores hunkat blev testet for diverse allergener, men ser det som en forsikring, hvis der skulle opstå noget større. Det dækker ikke almindelige sundhedscheck og vaccination og der er en selvrisiko og mener, at der derusover dækkes 80% af udgifterne.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Har på budgettet en post der hedder dyr, hvor jeg sætter penge til side hver mdr. Jeg er altså en af den slags mennesker der går både med livrem og seler! :0)
Er selv med i Danmark og har både livs-og ulykkeforsikring, i håb om at de aldrig bliver aktuelle!
Pernille H.
Tak!
Jeg syntes jeg engang har set en forsikring uden selvrisiko til ca. 900 kr pr år. Det var herinde. Mon nogen ved hvad det var for en?
Vil gerne have flere bud, så der er noget at vælge imellem.
aug 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 124
Nogle kræver at man har andre forsikringer der så ring og spør, jeg ved gartnerens ikke kræver andre fors., ej heller dyrekassen.
Puls
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Dyreforsikringen kræver at de er neutraliseret....det er vores ikke, samt at de er under en vis alder ved indmeldelsen.
Nyrkredit kræver at vores øvrige forsikringer skrives ind i deres selskab.
Almen Brand sage nej...sidst jeg ringede.
Vi hr også kontaktet sverige...som har helt fantastiske forsikringer til katte...sågar livsforsikringer....men de kan kun tegnes af beboere i Sverige...desværre.
Hos os har vi en kasse til de penge vi får ind på de killinger vi sælger....de bruges til dyrelæge regninger, foder, grus og nye katte.
anna
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Jeg har forsikring på mine, men det er udekatte. Der er lidt større risiko for at der sker noget end hvis de er inde.
Jeg har Dyrekassen Danmark og her giver jeg ca. 900 kr. pr. kat om året. Der er en selvrisiko på ca. 500 kr. og så giver de 80% af det resterende beløb tilbage. Kattene skal være neutraliserede og registreret i et katteregister. De dækker ikke sundhedstjek, vaccinationer og tandsygdomme.
okt 2007
Må give dig ret! Det lyder ikke som Dyrekassen Danmark vil kunne svare sig for mit vedkommende.
okt 2007
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Andre%20forsikringer/Dyreforsikring/katteforsikring.aspx
okt 2007
sep 2007
okt 2007
Tak!
Syntes godt nok også det så lidt mærkeligt ud!
okt 2007
sep 2007
(link fjernet)
Jeg kan bare ikke finde ud af hvad de dækker, og om man skal tegne andre forsikringer for at få en til sin kat?
Jeg har selv været lidt på udkig efter noget andet da min hankat har Neck-lesion og det dækker Dyrekassen Danmark ikke.
okt 2007
Det lyder som om, at hvis der kun er tale om en behandling og den ligger på f.eks. 599, ja så får man ikke en krone!
sep 2007
Du kan gå ind på denne side hos Dyrekassen Danmark og se hvad de dækker:
(link fjernet)
Dyr-sygforsikring.