1.214 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dyr-sygforsikring. Dyr-sygforsikring.

Jeg overvejer en dyrsygforsikring til mine katte, men mit forsikringselskab har ikke en til katte, kun for hunde! Diskrimination?????

Aslan og Malou skal være indekatte. Hvad er jeres erfaringer med sygeforsikring.

Kan det betale sig?
Hvor tegner man en sådan forsikring?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr-sygforsikring.
  • #1   15. nov 2007 puh ha det har jeg aldrig tænkt over men der burde jo være en et eller andet steed... Der er jo alle dem der har race katte der er mega dyre... Tror du skal spørge en der har sådan en kattekennel (kan ikk lige huske hva det hedder) Men hvis det er en inde kat kan det vel nåsten ikk betale sig???
    Men tror lige jeg lytter med hvis der er nogen der har et bedre svar end mig (som der sikkert er) smiley

• #2   15. nov 2007 (link fjernet)

Vores katte er forsikrede herigennem. Neutralisering er påkrævet. Jeg har det som en sikkerhed. Jeg fik en del penge tilbage, da vores hunkat blev testet for diverse allergener, men ser det som en forsikring, hvis der skulle opstå noget større. Det dækker ikke almindelige sundhedscheck og vaccination og der er en selvrisiko og mener, at der derusover dækkes 80% af udgifterne.

• #3   15. nov 2007 Lis D. og Stine L

Har på budgettet en post der hedder dyr, hvor jeg sætter penge til side hver mdr. Jeg er altså en af den slags mennesker der går både med livrem og seler! :0)
    Er selv med i Danmark og har både livs-og ulykkeforsikring, i håb om at de aldrig bliver aktuelle!

Pernille H.
    Tak!

Jeg syntes jeg engang har set en forsikring uden selvrisiko til ca. 900 kr pr år. Det var herinde. Mon nogen ved hvad det var for en?

Vil gerne have flere bud, så der er noget at vælge imellem.

• #4   15. nov 2007 Nykredit, alm,brand gartnerens og ovennævnte.
    Nogle kræver at man har andre forsikringer der så ring og spør, jeg ved gartnerens ikke kræver andre fors., ej heller dyrekassen.
    Puls

• #5   15. nov 2007 Vi har også kikket på forsikring til vores katte
    Dyreforsikringen kræver at de er neutraliseret....det er vores ikke, samt at de er under en vis alder ved indmeldelsen.
    Nyrkredit kræver at vores øvrige forsikringer skrives ind i deres selskab.

Almen Brand sage nej...sidst jeg ringede.

Vi hr også kontaktet sverige...som har helt fantastiske forsikringer til katte...sågar livsforsikringer....men de kan kun tegnes af beboere i Sverige...desværre.

Hos os har vi en kasse til de penge vi får ind på de killinger vi sælger....de bruges til dyrelæge regninger, foder, grus og nye katte.
    anna

• #6   15. nov 2007 Jeg tror ikke at det kan betale sig at have forsikring hvis man har indekatte. Så hellere sætte penge til side på en konto.

Jeg har forsikring på mine, men det er udekatte. Der er lidt større risiko for at der sker noget end hvis de er inde.

Jeg har Dyrekassen Danmark og her giver jeg ca. 900 kr. pr. kat om året. Der er en selvrisiko på ca. 500 kr. og så giver de 80% af det resterende beløb tilbage. Kattene skal være neutraliserede og registreret i et katteregister. De dækker ikke sundhedstjek, vaccinationer og tandsygdomme.

• #7   15. nov 2007 Mette S.

Må give dig ret! Det lyder ikke som Dyrekassen Danmark vil kunne svare sig for mit vedkommende.

• #8   16. nov 2007 Er der nogen der kender til det her forsikringsselskab? Gode/dårlige erfaringer?

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Andre%20forsikringer/Dyreforsikring/katteforsikring.aspx

• #9   16. nov 2007 Har fundet det her på KG, men er det overhovedet et forsikringsselskab?

• #10   16. nov 2007 Det er forsikringsselskabernes fælles informationstjeneste. Dvs. en side hvor de forskellige forsikringer, man kan tegne, er beskrevet, hvilke selskaber der findes i DK og hvordan man klager.

• #11   16. nov 2007 Mette S.

Tak!

Syntes godt nok også det så lidt mærkeligt ud!

• #12   17. nov 2007 Jeg er intresseret i en forsikring der dækker alt hvad indekatte kan få af sygdomme indvortes og udvortes incl. tænderne. Findes virkelig ikke?????

• #13   17. nov 2007 Der findes dette selskab:

(link fjernet)

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad de dækker, og om man skal tegne andre forsikringer for at få en til sin kat?

Jeg har selv været lidt på udkig efter noget andet da min hankat har Neck-lesion og det dækker Dyrekassen Danmark ikke.

• #14   19. nov 2007 Forsikringen er en tilskudsordning til dækning af nødvendige dyrlægeudgifter i forbindelse med sygdom og tilskadekomst. Der ydes et 80 pct. tilskud efter fratræk af selvrisiko på kr. 617,- pr. behandlingsperiode (= 60 dage).

Det lyder som om, at hvis der kun er tale om en behandling og den ligger på f.eks. 599, ja så får man ikke en krone!

• #15   19. nov 2007 Sådan tror jeg det er hos alle forsikringsselskaber. Men nu synes jeg også at det er sjældent at man får så små regninger fra dyrlægen. Du skal jo nok kigge lidt mere efter hvilke sygdomme forsikringen dækker, da dine katte ikke kommer ud og får skrammer og benbrud. F.eks. tandsygdomme, fordi det er noget som kan ske for alle.

Du kan gå ind på denne side hos Dyrekassen Danmark og se hvad de dækker:
    (link fjernet)

Kommentér på:
Dyr-sygforsikring.

Annonce