{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Tiggekat {{forumTopicSubject}}

Tigger jeres katte også når I laver mad? smiley
Når vi koger kylling står de 3 af vores katte og ser uskyldige ud og siger; ”giv os noget kylling”. De starter tiggeriet når de lugter kyllingen fra gryden. Og de står parat når vi tager den op af gryden.

Der er også stor opmærksomhed når vi pusler ved skærebrættet skærer køb, salat og andet, så står de og misser med øjnene; ”får jeg en bid”. smiley

Vores får kogt kylling og en sjælden gang lidt råt kød.

Kan huske af vores bedstefar i sin tid selv lavede kattemad til sin kat og til katte på en bondegård i nærheden når han kom besøg.

Måske laver noget af jer selv mad til jeres katte?
Hvis – hvad laver I ?
Har I også tiggekatte? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiggekat
  • #1   7. apr 2019 Min gamle kat tiggede, den kunne høre når jeg åbnede køleskabet eller når jeg begyndte at lave mad.
    Så kom den straks, sad og fulgte med.
    Gustav tigger ikke, han vil kun have sin kattemad og godbidder..
    Han gider hverken fisk, kylling, tun, leverpostej eller anden menneske mad. Det er nu meget rart ..
    Men når jeg laver kaffe kommer han ud i køkkenet og hopper op på stolen men det er for at kæle smiley


  • #2   7. apr 2019 Så Gustav er en kaffe/kæle kat sødt smiley
    Nuggi moren til de 3 andre kan kun li´tun og ikke for meget - ellers skal det bare være kattemad og selvfølgelig godbidder. smiley


  • #3   7. apr 2019 Vores den gamle er virkelig slem når vi laver en hel kylling i ovnen. Han kan slet slet ikke håndtere den duft, så vi er nødt til at smide ham ud når den skal klippes efterfølgende.

    Det sjove er så at han som den eneste kan sidde med til bords. Han tager sin egen stol ved siden af en af os, men han tigger ikke imens. Han sidder bare og kigger


  • #4   7. apr 2019 Karina A. Ih sikken sød historie. Sjovt han kan sidde med til bords uden at tigge. Nuttet at han bare sidder og kigger smiley

  • #5   7. apr 2019 koge en kylling her i huset er meget spændende. så sidder der vel 5-6 katte og venter
    sjovere bliver det når vi langtidsteger en and. det tager vel 7 timer. så sidder der vel 10 katte og venter pænt den sidste time

    jeg har haft to katte som elskede hakket oksekød. de kunne hører når man åbnede pakken. så var de klar
    dem jeg har nu gider det ikke

    når vi så spiser så har vi 3-6 katte med som tigger! noget min far har lært dem
    så her køber jeg kylling i strimler som de så får. de vil bare have et eller andet
    nogen gange får de også noget af det kød vi får til aftensmad.


  • #6   7. apr 2019 Ingen af mine tigger om andet end godbidder XD
    Jeg laver ikke selv mad til dem længere, men køber et produkt (rå mad) fra Finland smiley
    Luna elsker sin dåsemad og kan godt stå og trippe lidt hvis hun synes at nu må hun da kunne få nogle gærflager! Dem elsker hun helt vildt meget smiley Hun kommer løbende hvis jeg åbner låget og ryster beholderen


  • #7   8. apr 2019 Anja N. Sikken et show smiley Det må se helt vildt ud ved and (jeg sidder nu og små griner). smiley Det er da også vildt hyggeligt at have flere øjne (og munde) med til bords. smiley
    Godt du er ekstra god ved dem med kylling i stimler.

    Ida T. Kender ikke Rå mad fra Finland. (navnet tyder meget på natur?). Jeg kender heller ikke gærflager - men lyder som de er rigtige gode, når Luna kommer løbende når du åbner låget. smiley


  • #8   8. apr 2019 Trine tigger ikke, hun vil kun have kattemad og kun en slags vådfoder. Vand drikker hun kun, når det er tilsat hendes vådfoder, så hun er en besværlig dame at fodre. hun skal i pension om 3 uger, så må jeg instruere pensionen i, at de skal tilsætte godt med vand til hendes vådfoder.
    Ind imellem savner jeg min gamle Alex, som elskede kylling, tun og råt kød.


  • #9   8. apr 2019 Kirsten. Kan høre at Trine er en besværlig dame, sådan at skulle have vand tilsat våd foder. smiley

    Da vores katte var killinger til satte vi også vand i fodret, gad vide om Trines vane stammer fra dengang hun var lille (hvis hun også der fik ekstra vand i fodret) smiley
    Det er sjovt så forskellige Katte er, ejeren har ikke den store indflydelse. smiley

    Man syntes det er lidt kedeligt altid at få det samme, men hvis hun kun er til en slags våd foder så syntes Trine det jo ikke. smiley Og så forskelligt kan jeg høre fra din gamle kat som godt kunne li´ kylling og tun smiley

    Af vores killinger fra samme kuld - kan 1 bedst li´tørfoder - 1 kan bedst li´våd foder - 1 af næsten altædende. smiley Alle 3 kan li`kylling, tun og råt kød.


  • #10   8. apr 2019 Det med vandet er ikke en vane, hun har med fra opdrætter. Vi fik hende slut august og de første 3-4 måneder var der ingen problemer med at drikke fra sin vandskål, vi hørte hende tit slappe. Pludselig holdt hun op, eller rettere, vi hørte hende ikke slappe mere. Så blev jeg bange for, hun fik for lidt væske og puttede væske i vådfoderet. Jeg puttetr så meget på, at hun kan slappe det og det gør hun. Før kunne hun også drikke af hanen, det gør hun ikke mere. Jeg har flere skåle med vand herinde og i haven. Hun ved, der er vand, putter nogen gange poten i det, men drikker ikke. Jeg forstår ikke hendes ændrede adfærd og er også temmelig bekymret, men jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Hun virker frisk og spiser fint og tisser også fornuftigt, synes jeg. Så, hvis nogen af jer herinde har en ide, er i meget velkomne til at skrive den til mig. Min mand siger, at hun nok skal drikke af skålene, hvis jeg ikke putter vand på vådfoderet, men det tør jeg ikke prøve.

  • #11   8. apr 2019 Kirsten smiley Plusset er at Trine virker frisk og spiser fint og tisser fornuftigt som du skriver smiley
    Et spændende emne, man kan jo nogle gange være nervøs for om de får nok at drikke smiley

    Jeg tænker det kunne være en god ide´for dig at sætte op som forum og jeg ville også være spændt på at høre andres mening om det. smiley


  • Snooker
    Snooker Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   6. maj 2019 Tiggekat?
    Jo, jeg kender vidst en..
    Hører hun køleskabet åbnes, eller ser skabet hvor foderet står bliver åbnet, og når jeg begynder at lave mad, endda af og til hvis jeg bare vil hente mig en kop kaffe.. Så er hun der straks, nok omkring 5 ud af 10 gange vil jeg gætte på.. Og så med noget, der lyder som 'maaaaad', mens hun snor sig omkring benene på mig.. Og alt til trods for, at der altid er tørkost i skålen, og får serveret vådkost to gange om dagen.
    Men har læst et sted, at man helst skal undgå at give sin kat mad når den tigger (lidt ligesom med børn), men istedet når den ikke gør, eller f.eks er i et andet rum..


  • #13   6. maj 2019 Snooker smiley
    Ja det er helt utroligt så godt katte kan høre om det er noget som kan give dem lidt ekstra. At din kat netop reagere på lyden fra køleskabet, og ikke fra vaskemaskinen. smiley
    Vores har også altid tørkost stående og får vådkost ofte 4 gange om dagen, men så kun en halv pose eller mindre = det bliver ca. 2 poser om dagen. smiley

    Ja jeg kan jo ikke selv stå for tiggeriet når bare det ikke tager overhånd. smiley Men det er jo dejligt når katten snor sig om benene på en. smiley Men man skal selvfølgelig passe på hvis katten er blevet overvægtig eller tigger for meget. smiley


Kommentér på:
Tiggekat

Annonce