{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.974 visninger | Oprettet:

Drikkefontæne med sensor {{forumTopicSubject}}

Jeg har i noget tid ledt efter en drikkefontæne til mine 2 katte som begge helst vil drikke rindende vand, og bruger deres 3 normale vand skåle som pote bad, så de bliver fyldt med hår og grus.

Efter jeg bygendte at kigge på dem, er jeg kommet frem til at jeg ikke vil have en model der bare køre heletiden, det virker som spild af strøm, så vil gerne have en med bevægelses sensor.

Det har været lidt svært at finde en der kunne leve op til det krav, og har kun fundet en Honey Guardian w25, jeg skulle vel ikke være så heldig at en anden bruger her inde har købt denne og evt kunne dele erfaringer smiley eller en som har fundet en anden model der kan det samme smiley

Bare for sjov, billede af de 2 som drikker vand fra hanene på samme tid smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drikkefontæne med sensor
  • #1   8. apr 2019 Min kører hele tiden, og de er vildt glade for den. Hellere en vandfontæne der kører konstant end en pc, der konstant er tændt. Sidstnævnte er dyrest i strøm. smiley

  • #2   8. apr 2019 jeg har også en som kører hele tiden. eller retter det vil sige at den kører ikke om natten.
    men jeg har valgt en drinkwell 360 hvor der altid står vand i så kattene altid har noget at drikke af
    jeg har nemlig også flere som elsker vandhanen. men efter jeg har købt denne fontæne så er det ikke ret tit at de gider vandhanen.


  • #3   8. apr 2019 Vores Drinkwell er så bare tændt 24/7. smiley Men ja, fordelen ved den er, at der altid står vand i skålen, også selvom strømmen går. smiley

  • #4   8. apr 2019 jeg tror endelig vi begyndte med at slukke den om natten, fordi den stod på et tidspunkt op og ned af mine forældres soveværelse, og det syntes de så ikke lige at de gad at hører på

    kattene er så vant til det nu.

    men jeg er rigtig glad for den. kunne ikke drømme om at købe nogen anden smiley


  • #5   9. apr 2019 Bjarke H.
    Hvad med at montere en lille bevægelses sensor på en af de gængse fontæner. Tror selv jeg vil købe en og prøve smiley
    http://www.ultraluxshop.dk/div-sensor


  • #6   9. apr 2019 Tak for svarene, kom gerne med flere smiley
    Morten, jeg havde også kigget på den løsning, men ville foretrække en "all in one" smiley


  • #7   9. apr 2019 Mener at have hørt, at grunden til, at vandet i fontæner er et hit hos kattene også er, fordi det holder sig friskt ved den konstante iltning - princippet er lidt ligesom, på et vandværk. Men jeg er ellers med på tanken om sensor, og dermed spare på ressourcerne. Jeg følger derfor fortsat din tråd smiley

  • #8   9. apr 2019 Potebad smiley hvis poterne bliver slikket tørre, så er alt ok, nogle katte foretrækker at drikke på den måde.

  • #9   9. apr 2019 De tager normalt poterne i vandet og slikker på dem smiley
    Trold kan dog finde på bare at stikke en porte ned i vandet og bare ryste den bagefter.

    Lilla tager ofte hele sit forben ind under vandstrålen når hun drikker fra vasken, og slikker på det smiley


  • #10   13. apr 2019 Har ikke rigtigt kunne finde nogle der havde erfaringer med den eller fundet andre som kan det samme, og 300,- er da ikke så meget igen hvis den virker som den skal smiley
    Så nu har jeg bestilt den på Amazon, som ser ud til at være det eneste sted den kan købes.

    Hvis der er nogle som er interesseret, skriver jeg gerne lidt om den når den er kommet smiley


  • #11   23. apr 2019 Så dukkede den op, førstehånds indtrykket er ok, selv om noget tekst på kassen og manualen er dårligt oversat nok fra kinesisk til engelsk, men den virker umiddelbart som den skal, tænder ved bevægelse og slukker igen efter ca 3 min.

    Lilla var først ved den, selv om hun normalt er den der er mest bange for nye ting af de 2, hun drak dog ikke rigtigt noget, Trold tog teten nærmede sig forsigtigt lugtede lidt til den og da fandt ud af der kom vand fra den drak han lystigt smiley Lilla sad lidt væk og kiggede, virkede stadig lidt bange, efter lidt opmudring med nus og blødtale samtidige med jeg pegede på fontænen fik hun mod til at går hen til den igen og drak også smiley

    Der kommer ikke til at stå som på billede, den skal stå et sted hvor der er stik i gulv høje havde jeg tænkt, så ledningen ikke skal hænge ned på den måde og blive en fristelse at lege med.


    profilbillede
  • #12   23. apr 2019 Jeg har en ledningssamler på min, da ledningen ellers ædes af killinger. smiley

Kommentér på:
Drikkefontæne med sensor

Annonce