1.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Til jer med inde katte.. Til jer med inde katte..

Hvor ofte skifter i jeres kattebakker, altså hvor ofte fjerner i bare tis og bummelum (*G*) og hvor ofte skifter i alt gruset!?
Jeg har kun haft mine katte i 2 dage, og syntes ikke de lugter.. Deres kattebakke står i antréen da jeg bor i et 2 etagers rækkehus, og det er meget lettere for mig at komme ud med poserne med kattetis mm. i, end hvis bakken står oven på på badeværelset, men syntes det lugtede af katte tis da jeg kom hjem, men der havde jeg så også lige været ude i den friske luft smiley
Mine katte er kun inde katte pt.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med inde katte..
  • #1   19. nov 2007 Fjerner høm høm og tis hver dag.

Og en rengøring af hele bakken ca. hver 3. uge.

• #2   19. nov 2007 Super ;o) Har jeg også gjort indtil videre .. *S*

• #3   19. nov 2007 Jeg tømmer bakken 2-3 gange dagligt (har to katte)

Jeg skifter ikke alt gruset, men hælder det ud og vaker bakken en gang om ugen. Det 'gamle' grus ryger tilbagei den nyvakede bakke. Dog først efter at være siet helt fri for 'rester'.

Det kan meget vel betale sig at købe kvalitetsgrus. Jeg bruger Extreme Classic, og det er dyrt i indkøb, men holder MEGET længere.

• #4   19. nov 2007 Og hælder self grus i efter behov smiley

Extreme Classic er så drøjt i brug og lugter slet ikke.

• #5   19. nov 2007 jeg renser bakken for hømhøm hver dag og skifter grus hver 2 dag.
    folk der kommer hos os siger de ikke ka lugte vi har katte
    derimod ka de se det for vores sofa er altid fyldt med kattehår og vi har kattelegetøj over alt

• #6   19. nov 2007 Hvor kan det extreme Classic købes!? smiley
    Hvad koster det og for hvor meget smiley

• #7   19. nov 2007 Belinda- Det kan købes på nettet, bare søg på navnet. Eller i Zoo Zity og Maxi Zoo.

16 kg koster 150 kr, det kan måske virke af meget, men det holder meget længere, så det bliver næsten billigere i længden, det er det bedste jeg har prøvet. Skifter aldrig igen, dejligt at man ikke kan lugte vi har kat.

Man kan også få det i 7 kg poser.

• #8   19. nov 2007 Belinda - Extreme Classic kan købes for ca 135,- i zoozity i Rødovre.

• #9   19. nov 2007 Altså 135,- for 16 kg smiley

• #10   19. nov 2007 (link fjernet)

• #11   19. nov 2007 Hehe ja jeg bor så i sønderjylland, så lidt langt smiley

• #12   19. nov 2007 ~Lupus ~ det er det jeg mener ;o)
    Det lugter ikke nu hvor jeg bare sidder inde i stuen smiley

• #14   19. nov 2007 vi bruger extreme classic og tømmer en gang dagligt. Tømmer ikke alt gruset, men fylder lidt på indimellem... Her lugter aldrig efter jeg skiftede grus. men kunne virkelig også lugte forskel, syntes lige pludselig at det vi brugte før, lugtede rigtig slemt.

• #15   19. nov 2007 og med hensyn til ekstreme classic så var jeg så heldig at det var på tilbud lige efter jeg var startet, så fik 2 stk af 16 kg for 200 i maxi zoo. Så det kan betale sig at holde øje med tilbudene.

• #16   19. nov 2007 Jeg tømmer hver gang de har lavet hømhøm når jeg er hjemme. Og tis ca tre gange dagligt: Morgen, når jeg kommer hjem fra skole og aften.
    Bruger klumpende kattegrus. Synes det andet kommer til at lugte da man ikke kan få alt det de har tisset i med. :o)

• #17   19. nov 2007 belinda: i det sønderjyske ligger der jo avifauna, det er en kæmpe butik som ligger i kollund ved kruså, de er rimelige billige og har kæmpe udvalg.
    se mere her www.avifauna.dk

• #18   19. nov 2007 Tigger, det ved jeg smiley Det er der jeg køber maden *S* Men skal ikke til Avifuana lige forløbig, så må nøjes med det grus jeg har smiley

• #19   19. nov 2007 Men er der intet grus fra supermarkederne der er godt?

• #20   19. nov 2007 Du kan bestille extreme classic fra Tyskland, så er det faktisk rigtig billigt, specielt hvis du køber stort ind. En leverance koster ca. 50 kr. Det er på zooplus.

• #21   19. nov 2007 Jeg skifter også hver dag, og det hele en gang om ugen..

• #22   19. nov 2007 Pernille H - Garai er kommet hjem ...
    Ja men det blir dyrt syntes jeg smiley

• #23   19. nov 2007 Belinda - Jeg bruger klumpende kattegrus fra fakta, til 25 kr for 8 liter. Det fungerer udemærket for mig. Holder ikke sygt længe med tre katte. Men fakta ligger lige overfor hvor jeg bor og er derfor langt nemmere for en som mig uden bil. :o)

• #24   19. nov 2007 Hver dag.. !
    Selvom vores katte er inde/ude kat bruger hun kun bakken.. Aldrig noget med at gøre det ude når man alligevel er der, nej nej, det skal gøres i kattebakken !
    Skøre kat.. smiley

• #25   19. nov 2007 Belinda: Gruset strækker længere, jeg tror, at du skal prøve det for at se, hvor godt det er smiley

• #26   19. nov 2007 Man skal lige husk, at der kommer forsendelses- omkostninger oven i ved køb fra nettet, i dette tilfælde fra zoo 55 kr.

• #27   19. nov 2007 Som jeg skrev, ca. 50 kr i leverance smiley

• #28   19. nov 2007 Undskyld Pernille.

Det havde jeg ikke lige set!

Noget helt andet: Fåes "extreme classic" kun på nettet eller kan det også købes i butikker. Det er nemlig det min opdrætter bruger. Og er de 50 kr. i forsendelse uanset mængde?

• #29   19. nov 2007 Helt i orden smiley

Extreme classic kan også købes i bl.a. Maxi Zoo, noget siger mig, at du er fra Aalborg, så det tidligere Calles dyrerige. Der koster en sæk dog 150 kr.

Så vidt jeg ved, er de ca. 50 kr i forsendelse uanset mængde:-)

• #30   19. nov 2007 Pernille.

LOL.
    Hvad mener du med "at noget siger dig"????. Er skam ikke aalborgenser! Jeg kommer skam fra den rigtige side af fjorden! :0)

Men tak - rart at vide at det kan fåes hos Calle´s. Skal jo have fat i noget til på fredag, hvor det endelig bliver min tur!

• #31   19. nov 2007 Mai: Nå, sådan, du er fra Nørresundby, jeg er jo født i Skanderborg, så vil til enhver tid hævde, at jeg bor på den rigtige side af fjorden.

Der er da vist en dyrehandler i Nørresundby, mon ikke han har extreme classic...

• #32   19. nov 2007 Ja, jeg holder altså med Pernille her mht den rigtige side af fjorden ;oP

• #33   19. nov 2007 Og har faktisk boet i Nørresundby i næsten 2 år :-O. Kører dog på arbejde nord for fjorden hver dag.... smiley

• #35   19. nov 2007 Pernille.
    LOL. Nu kunne jeg jo teoretisk bo i Brønderslev, men nix du har ret! Jeg er vaskægte sundbynit! Sorry! Boede i Aalborg to år - duede ikke, de er altså ikke som os nordenfjords!

Jeg forsøger altid at handle lokalt, men ham dyrehandleren i Nørresundby er altså alt for dyr ifht. Calle´s.

Nu hedder tråden jo "til jer med indekat" så kan jeg vel også lige spørge: Hvor køber man færdigdyrket kattegræs! Skal jo bruge noget til på fredag! Derefter regner jeg med at "dyrke" ,eller hvad det nu hedder, selv!

• #36   19. nov 2007 teoretisk "set", skulle der stå!

MB har godt nok nævnt at Sommer stjæler ord herinde!

Pernille bor du i byen over alle byer nu! Behøver vel ikke skrive at det er Nørresundby jeg snakker om!

• #37   19. nov 2007 Uh det ved jeg ikke. Men kattegræs er jo sådan set udvokset hvedekerner?

• #38   19. nov 2007 Tømmer for tis og bæ en gang om dagen og gør helt rent hver 3. 4. uge (har lige lavet det om fra at gøre det en gang om ugen)

• #39   19. nov 2007 Mai: Nej, jeg bor nu i Støvring. Vi købte hus her sidste år, indtil da boede vi i Aalborg (med undtagelse af de knap to år, hvor jeg boede for mig selv i bofællesskab i Nørresundby).

Kattegræs skulle du også gerne kunne få i Maxizoo, vil dog advare om, at de var ved at flytte om, da jeg var derude i tirsdags og extreme classic var udsolgt. Ellers er der jo Leguanen i storcentret eller PETHollywood.

• #40   19. nov 2007 Tak Pernille!

Selv om du er sydfjords fra er du nu go` nok ;0)

• #41   19. nov 2007 Mai: Det var så lidt...

Ja, jeg er søndenfjords, er det ikke sådan, man siger og go´nok, det vil jeg bestemt håbe, at jeg er smiley

• #43   19. nov 2007 Mai - Man kan bl.a købe Extreme Classic i Zoozity. Ikke kun på nettet, men også i deres butik i rødovre...

• #44   19. nov 2007 kamilla - ja vi har prøvet det kattegræs, det er okay, men jeg har ikke så meget at sammenligne med. Men det vokser hurtigt op og kattene kan godt lide det

• #45   19. nov 2007 Sabrina S.

Nu er jeg jo jyde! Anede ikke at zoo var andet end nethandel, men så blev jeg jo det klogere.

Undskyld er det græsset der er lyserødt? Eller posen?Jeg er vist for konservativ, hvis det er græsset! Mit græs skal altså være grønt! Nægter også at spise gule vandmeloner! Honningmelon er gule, vandmeloner er grønne. Basta!

• #46   20. nov 2007 Jeg bruger enten Extreme Classic eller Vita Kraft kattegrus.

Kan næsten altid finde det på tilbud i en af dyrehandlerne i Roskilde.
    I sidste uge var der i Poppi's Ext classic 16 kg. for 75 kr. og Vita kraft 8 kg. for 39,95... Så jeg fik handlet stort ind ;o)

Ved brug af disse produkter, kan man nøjes med at udskifte alt gruset ca. 1 gang om md. Det skal selvfølgelig renses dagligt for diverse former for klumper :o) og genfyldes.

Det man køber i supermarkederne har som regel ikke samme sugekraft og klumpeevne som de dyrere mærker, og kommer derfor hurtigere til at lugte. Derfor skal det skiftes meget oftere.

Har også haft købt potter med kattegræs hos Poppi's. Det kunne kattene godt lide.

Men jeg har jo ingen ide om hvilke dyrehandler der er i Nordjylland smiley

• #47   20. nov 2007 Helt enig med Ina (og jer andre) det i supermarkederne er bare ikke så godt. men det kan godt bruges - f.eks. indtil man kommer i maxizoo eller lign. :o)

• #49   20. nov 2007 Kamilla V.

Så er jeg da rolig igen! Tænkte: "Hvad har de nu fundet på og hvad skulle det være godt for?"

Jeg er altså stokkonservativ. Kunne ikke forholde mig til at man pludselig havde lavet vandmeloner med gult "frugtkød" når den jo plejer at være rød. Eller gule gulerødder - de skal trods navnet være orange!

• #51   20. nov 2007 Kamilla V.

Ja det har jeg hørt!

Min datter hævder også, at de gule vandmeloner smager præcis som de røde! Hun er kok så hun kan godt lide de muligheder der er med de forskellige farver, men jeg fortrækker at tingene er som de plejer at være!

Jeg må vist hellere begynde at holde mig til tråden emne? :0)

• #52   20. nov 2007 Mai T: Hvis du vil have græs der er færdigdyrket/udvokset/hvad det nu hedder, så prøv at tjek hos en større blomsterhandler a la Plantorama eller en planteskole/et gartneri. Jeg køber fra tid til anden kattegræs i min lokale Plantorama, det koster omkring 20 kroner for en potte og det holder godt (og er nemmere for mig at holde liv i end stuebambus hihi)

• #53   20. nov 2007 Gizzemissen.

Tak det vil jeg prøve! Til de penge tror jeg da ikke, at jeg gider "dyrke" / "gro" det selv! Det hedder vel bare kattegræs eller hvad?

• #54   21. nov 2007 Mai T: Plantorama plejer i hvert fald at skrive kattegræs på prisskiltet.

• #55   21. nov 2007 fjerner det store og det små mindst to gane om dagen, skrifter alt sandet mindst to gange om ugen. vi har tre katte så der skal ikke meget til før det hele er brugt smiley

Kommentér på:
Til jer med inde katte..

Annonce