{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.185 visninger | Oprettet:

Kattehegn til rimelige penge!? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er lige flyttet i hus. Vi har tidligere boet i lejlighed hvor vi havde en mellemstor altan, som vores 2 katte glædeligt benyttede os af.

Så det var mede glæde at vi kom til i nyt hus med egen have. Idéen var at vores Katte langsomt skulle vende sig til at være udekatte også.

Men efter utallige klager fra vores nye naboer som føler sif generet af vores 2 katte er vi blevet nødsaget til at finde en løsning med noget hegn.

Jeg spørger til råds omkring indkøb af materialer og gode råd. Hvad jeg kan læse mig frem til skal man op i en højde af 1,80 for at kattene ikke kan hoppe over.

Hvilken type net kan Anbefales? Og ville man kunne betale sig fra de fleste ting på et byggemarked. Hvad skal man forvente at sådan noget render op i?

Med venlig hilsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattehegn til rimelige penge!?
  • #1   27. apr 2019 Vi er netop igang med at kattesikre det meste af vores have, både med nyt hegn og med sikring af de eksisterende hegn. Det er faktisk kun et lille stykke af den bagerste del af have der ikke bliver kattesikret.
    Købte 5x5 cm trådhegn 180 cm højt på hegnslageret, 10x10 cm stolper på 270 cm (graves 90 cm ned) og reglar på toppen. Har lavet indfald på alle hegn med lægter, trådhegn og hyldeknægte. Vi sætter også strømtråde på toppen for ekstra sikkerhed.
    Som jeg skrev, så er vi igang og ikke helt færdige endnu.
    Du får lige et par billeder, det ene af det nye hegn, hvor vi også har lavet dobbeltlåge. Det andet billede viser indfald på et af de eksisterende hegn. Strømtråde er ikke sat på endnu. Lige nu arbejder vi på en dobbeltlåge mod indkørslen. Det har været og er et stort arbejde, men glæder mig til det bliver færdigt.


  • #2   27. apr 2019

    profilbillede
  • #3   27. apr 2019 Det nye hegn med dobbeltlåge. Hyldeknægte er sat på, men indfald endnu ikke.

    profilbillede
  • #4   27. apr 2019 Hvad koster sådan noget?

  • #5   27. apr 2019 her er flere løsninger
    http://www.katteindhegning.dk/

    jeg har selv løbegård til 12 rovdyr


  • #6   27. apr 2019 Jeg har ikke et fuldstændigt overblik over udgiften. Regnede fra start med ca. 10.000 kr., men kan godt se at det bliver lidt mere, i hvert fald 12-13.000 kr., men det er også et pænt stort areal på 2-300 kvm, som vi kattesikrer.
    Trådnettet kommer i ruller af 25 m. Jeg valgte galvaniseret og alubelagt, så det blev ca 3000 kr hos Hegnslageret inkl. kramper, men alm. galvaniseret tråd fra dem er også virkelig stærkt og koster kun det halve. Stolper, reglar og lægter løber også op i ca. 3000 kr. Hertil kommer udgift til supplement til værktøjskassen: jordbor, boltsaks og andet. Skruer, hyldeknægte, pløkker til bunden af trådhegnet og beslag til låger mv. har kostet ca. 4000 kr., men hvis man undlader hyldeknægte og sætter en skrå lægte istedet, så kan ca. 800-1000 kr. spares. Som jeg har nævnt har vi 2x dobbeltlåger, og det er årsagen til den lidt store udgift til beslag, idet vi er nødt til at designe en helt speciel konstruktion ved vores indkørsel. Hængsler, skydelåse og lignende koster, men har du kun brug for en enkelt låge, så er det ikke så voldsomt. Strømgiver, jordspyd, isolatorer og tråd har kostet ca. 2000 kr., og mange undlader denne del og nøjes med indfaldet i toppen af hegnet eller omvendt, kun har strøm. Så der kan nok spares her - det er nok et temperament-spørgsmål.
    Vi bor ved en trafikeret vej. Jeg har valgt at holde prisen på indhegningen op imod den udgift, som jeg kan høre mange af mine kollegaer har til dyrlæge, når deres fritløbende katte kommer hjem med skader, enten fra påkørsel eller andre dyr eller mennesker har forvoldt dem skade. I værste fald kan det jo også betyde at katten skal aflives, eller ikke kommer hjem, og så kommer udgift til indkøb af ny kat og sterilisation. For mig er prisen derfor rimelig, holdt op imod alternativet. Glæder mig derfor til snart at kunne tilbyde sikkert katte-udeliv til søde Tinka smiley ... som jeg jo (uanset om det helt nøgternt kan "betale sig" eller ej ) også bare vil gøre alt for at have i maaange år smiley


Kommentér på:
Kattehegn til rimelige penge!?

Annonce