{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Støtter DU dem? {{forumTopicSubject}}

Der har i flere år kørt kampagner om diverse "kattehandlere/ hundehandlere". Folk der holder dyr på en, for os, helt uacceptabel måde....folk der avler på deres dyr, uden hensyntagen til racers særpræg eller arvelige defekter.
Folk der sælger killinger for gode penge, uden at yde nogen form for garanti eller service.

Da een af disse personer startede op i sin tid, var vi siger og skriver 2 personer der råbte vagt i gevær....jeps jeg var den ene..............men vi blev ikke hørt af mange.....man mente ikke det kunne være SÅ slemt.............

Nu er der heldigvis fokus på problemerne og der arbejdes hårdt på at få stoppet disse personager.

MEN alligevel ser vi gang på gang, at folk af misforstået godhed, tror at de redder katte, ved at købe dem fri fra kattehandlerne.......hallllooooooooooo I redder måske lige præcis de katte i køber, men hvad så med de katte, kattehandleren nu får råd til at købe, fordi I har lagt penge i hånden på dem?
faktisk er I så skyld i, at nogle andre katte kommer i kløerne på dem og skal leve en kummerlig tilværelse....tænk jer om.
Det eneste man kan gøre er at LADE VÆRE med at købe katte hos dem, på den måde bliver pengene små og de er nødt til at lukke ned.

OG HUSK nu at neutralisere jeres katte/killinger, så de bliver uinteressante for disse kattehandlere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støtter DU dem?
  • #1   27. nov 2007 Hej Lone

Godt indlæg og kan kun sige mine bliver neutraliseret inden de flytter, det værste der kunne ske for mine elskede katte, var netop at ende sådan et sted

Potedask Judy

• #2   27. nov 2007 Jeg er enig. Vi mangler i den grad en ordentlig lovgivning på området - og at den udøvende ordensmagt tager de midler i brug, de nu engang har, istedet for blot at lade dem slippe med ubetydelige bøder. En streg i regnskabet, men ikke nok til at lukke dem, desværre >_<

• #3   27. nov 2007 Nej det gør jeg ikke. Køber kun katte hos reg. opdrættere. Både den huskat jeg har nu og ham jeg mistede 13 år gammel sidste år, kommer fra familier der havde fået et kuld killinger, hjemme i en lejlighed, så de var heller ikke fra kattehandlere.

Jeg ville iøvrigt også være bange for at jeg slæbte sygdomme med hjem til mine andre katte, hvis jeg købte sådanne steder fra.

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 8
    #4   27. nov 2007 Hej Lone J

Rigtigt godt indlæg:-) og du har ret!
    Der er kun EN vej og det er total boykot at BYB'er.
    Lad være at købe kat hos disse. Den dag de finder ud af de IKKE kan komme af med deres katte/killinger stopper de forhåbentligt.
    Vi er mange der kæmper med næb og kløer mod disse BYB'er..og NEJ det er IKKE af brødnid, men fordi mange af disse katte vokser op under kritisable og kummerlige vilkår.
    Må indrømme jeg bliver ked af det, når jeg ser hvor mange katte, bla. her der står som ægte katte MEN uden stamtavle. Jeg spørger ALTID mig selv, hvor kommer de fra??

• #5   27. nov 2007 Rigtig god debat synes jeg.
    Jeg fandt ud af, efter jeg kom herind, hvad det egentlig er der sker når man køber en kat af medlidenhed. Jeg tænkte ikke selv længere, end at jeg kunne redde en..
    Det gør jeg nu, takket være KG, og mine fremtidige misser kommer helt sikkert også fra reg. opdrættere..

• #8   27. nov 2007 Sådan skal det bare siges ;-))))

Hatten af for dig og dit engagement Lone smiley

Og NEJ jeg støtter IKKE op om sådan en person.. Aldrig i livet...

• #9   30. nov 2007 Hej Lone,
    Godt at du retter fokus mod de hensynsløse kattehandlere. Det er forfærdeligt at tænke på de stakkels kattes og hundes skæbne. Det er desværre også mange gange på grund af folks medldenhed, at de overlever og kan fortsætte med at handle med fx. katte og hunde. Håber at disse katte - og hundehandlere bliver stoppet, og at der snart bliver lovgivet mod dem, og at vi får et dyrepoliti. Se andet sted omkring den forestående demonstatioen.

Jeg bemærker at det er ikke mange der svarer i dette indlæg, håber det betyder at alle godt ved de skal holde sig fra sådanne steder.

• #10   3. dec 2007 Rigtig godt indlæg Lone smiley

Nej kunne aldrig drømme om at købe katte hos en kattehandler eller avler der kun avler for fortjenestens skyld og ikke fordi de holder af katte.

Jeg kunne heller aldrig finde på at købe en kat/killing af melidenhed for på den måde er man jo med til at holde "forretningen" i gang. Det samme fortæller jeg gang på gang andre.

Hader kyniske personer der handler med dyr uden omtanke for dyrens vilkår og tarv og fysiologiske behov, de kan gøre mig så rasende.

Det er vigtigt at få stoppet disse personer og at få et dyreværnspoliti.

Underskriftindsamling her: http://www.dyrepoliti.underskrifter.dk/index.php

Kommentér på:
Støtter DU dem?

Annonce