Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syrnet fløde fraiche 9%
  • #1   27. nov 2007 Hmm, Mega (som ved enormt meget) fraråder at man giver katte mælkeprodukter sammen med kød, eller inden for 2 timer af hinanden.

Men syrnede mælkeprodukter og tun i små mængder burde fint kunne gives hver for sig?

• #2   27. nov 2007 Eva K og KG.

Blev lidt forvirret!

Forstod at det må de godt få, men ikke rigtig om de må de få det blandet sammen, eller det være hver for sig?

• #3   27. nov 2007 så heller give dem torskerogn istedet for tun.. og self ikk i en overdrevet mængde men som guf er fint nok..

• #4   27. nov 2007 angelce - ja, man skal dog også passe på salt/natrium indholdet i torskerogn,
    Jeg ville allerhelst give dem kogt usaltet kyllingekød/filetter :o)

Mai - Tror KG mener de må få det sammen. Jeg mener hver for sig :o)

• #5   27. nov 2007 jeps tak for lige den xtra info...

• #6   27. nov 2007 Eva K.

LOL.
    Sådan forstod jeg det også, og det var jo lidt forvirrende!

De får torskerogn uden cremé fraiche til aftensmad, men vil da gerne vide det med tun og cremé fraichen - til en anden god gang! :0)

• #7   27. nov 2007 Uuh - hver dag til aftensmad? Det tror jeg godt de kan få store problemer af. Katte kan slet ikke tåle salt i samme mængder som der er i menneske mad. Desværre :o(

Og jeg ved ikke helt hvorfor. Men Mega er en klog og meget erfaren opdrætter, der bare ved SÅ meget om katte :o)

• #8   27. nov 2007 KG - Det gjorde du vel lidt? For Mie spurgte om kun måtte blande de to ting og give - og du skrev at det kunne de sagtens få? :o)

Men tjaeh. Jeg giver tun ren Når jeg en sjælden gang i mellem giver det :o) Gjorde jeg f.eks. i går.

• #9   27. nov 2007 eva - du mener mai..

• #10   27. nov 2007 angelce - hehe, ja, Mai og ikke Mie. :o)

• #11   27. nov 2007 KG.

Jeg opfattede det godt nok som om du sagde god for at de måtte få det sammen, og at Eva sagde hver for sig, så det var jo lidt forvirrende! Men ok, de må ikke få det sammen.

Jeg mener bestemt ikke at de skal have tun hver dag, mener at have hørt at de max. må få den en gang om ugen! Ved ikke om det er rigtigt, eller det er for tit pga. tungmetaller??????

Opdrætteren sagde at de skulle have vådfoder 3xdagl. + tørfoder som står til dem (Royal Canin Baby Cat og RC. kitten persian)

Jeg må tilstå, at jeg har overvejet at skære vådfodret ned til 2xdagligt, da de fravælger tørfodret.

Er det for tidligt?

Nogle gode forslag til vådfoder?

Indtil nu har de fået LUX m. kylling og laks/forel, tun (da min mand havde åbnet dåsen, da jeg var færdige med at læse jeres svar, men uden cremé fraiche.)

• #12   27. nov 2007 LUX anbefaler min opdrætter også som dåsemad.

Jeg synes dog det er meget dåsemad de får. Der er jo meget vand i skal man også huske :o)
    Jeg giver ikke engang mine vådfoder 1 gang om dagen.
    Måske en 2-3 gange om ugen max.
    Så længe kattene ikke får hård mave af det, så indeholder tørfoder (de lødige mærker) alt det de har brug for :o)

Men ja, det er netop det med tungmetaller der giver problemer - også i rejer og lign.
    Men udover det skal man i menneske produkter jo så også være opmærksom på natrium mængde.
    Jeg ville ikke bryde mig om at give mine tun hver uge, hver 2.-3. uge nok :o)

• #13   27. nov 2007 Burde måske lige oplyse at bamserne er 12 uger og 5 dage gamle!

• #14   27. nov 2007 Tjaeh - min den ene er 14 uger ca. ;o) Men han får så også lidt ekstra mundgodt sammen med Mea (stakkels May ;o)..Men nej, stadig ikke vådfoder x3 dagligt.

men jeg ved egentlig ikke hvad de andre opdrættere herinde siger??? :o) Så kom gerne på banen folkens :o)

• #15   27. nov 2007 synes os det lyder lige overdrevet nok.. jeg giver nok os sådan som Eva giver sine.. så er det os mere i forkælesle frem for det er føde jeg giver dem via dåse for de har som sagt deres tørkost..

• #17   27. nov 2007 Jeg har endnu ikke set Aslan drikke vand, hvilket bekymre mig lidt, men han kan jo sagtens drikke, når jeg ikke lige ser det! Vådfodret gør jo at jeg ved, at han i det mindste får noget vand!

• #18   27. nov 2007 der kan jo stadig gå lidt tid før de falder til for min pige var os lidt tid om at bruge bakken og spise samt drikke men efter en uge var der ikk noget så brugte hun det hele..

• #19   27. nov 2007 Mai T- Ja, det er jo også en bekymring mindre der.
    Jeg ved altid når min den bette har været der, for han pjasker alt vandet udover gulvet ;o)

• #20   27. nov 2007 KG
    - ingen grund til at undskylde. Jeg spurgte jo bare igen! :0)

Der er godt nok et stort spring fra 3xdgl. til hver 10 dag!

Hvordan sikre man sig at de får nok? Skal de vejes med jævne mellemrum eller??????

• #21   27. nov 2007 Mai:
    Jeg vejer mine engang om ugen, mens de er små (læs: til 26 uger), sådan lige for at følge lidt med. Jeg giver en lille smule vådmad fra Hill´s hver aften, men det er som snack. De har langt bedre af det "tørre" mad, så ved du, hvad de får.

• #22   27. nov 2007 Ja, tørkosten er som regel bedre kvalitet pr. mæthed af hvad de indtager end vådkosten :o)

jeg vejer - men det er kun fordi jeg synes det er interessant og sjovt at vide hvad de har vejet hvornår.
    (Og jo, også en sikkerhed at kunne følge med I at de tager støt på) :o)

• #23   27. nov 2007 Pernille.

Så må de jo på vægten, hvis de altså vil sidde stille længe nok til, at jeg kan nå at aflæse den! :0)

Hvis jeg gradvis skærer det ned over et par uger, hvor meget skal de så hver især have af vådfoder pr. gang? I øjeblikket får de knap 1 spske.fuld.

Aslan levner gerne, men ikke Malou - hun tager også gerne af tørfodret. Hun er virkelig madglad, men virker meget tynd over ryggen, kan tydlig mærke hendes rygrad!

• #24   27. nov 2007 en spske er os hva de skal have og det de ikk spiser kan du bare fjerne igen jo..

• #25   27. nov 2007 angelce.

Det er jeg nødt til, for ellers går Malou ombord i Aslans levninger! :0)

Hun ligner sin "mor" - jeg kan heller ikke få nok! Holder mig dog fra familiens levninger, men ikke fadene, når de alligevel bare står der! *G*

• #26   27. nov 2007 Mai.
    Ja, trap ganske stille ned. de skal jo også vænne sig til mere tørkost og mere vand i vandskålen smiley
    Tror heller ikke, at de lider nogen nød.

Når jeg vejer mine, bliver de puttet i en Margrethe skål ovenpå vægten, det er nemmere at styre smiley

• #27   27. nov 2007 KG.

Er fuldstændig enig, alt andet vil jo være spild af god mad *GGGG*

Pernille H.

To sjæle en tanke!

Var ude og finde den store Margretheskål og vægten frem, blot for at opdage at de to rødder lå og sov og lige nu leger de, så det må blive i morgen, de bliver proppet på vægten!

Tak til jer alle sammen!

• #29   27. nov 2007 Mai: Smiler, jeg har en stor rød Margrethe skål, som kun bliver brugt til at vejje i. Rød =stop... smiley

• #30   27. nov 2007 Kamilla V.

Det var da en god ide! Det vil jeg da prøve. Skal det så være med koldt eller kogt (varm) vand?

• #32   27. nov 2007 Mai: Du kan bare gøre det med koldt vand. Du kan evt. også blande det tørre mad med det våde mad, det vil de elske. Hold dog øje med om de blot slikker vådmaden af, det gjorde Faruq da vi forsøgte det samme med ham smiley

• #33   27. nov 2007 Pernille.

Jeg vil lige prøve det af i morgen, både det med at bløde det op og det med at blande. Jeg forsætter med de to gange om dagen i et par dag endnu og så stille og rolig trappe ned på vådfoderet.

Jeg sidder altid og "vogter" over dem, når de spiser vådfoderet, da Malou ellers vil tage Aslans mad! Og som den "gentleman" han jo er, lader han hende gøre det! ;0)

Jeg kan godt forstille mig, at Aslan vil slikke vådfodret af, men Malou efterlader aldrig noget, så heller få for meget!
    Thats my girl!

• #34   27. nov 2007 Mai: Ja, her i huset er de 3 senest ankomne forslugne. Så når der bliver serveret vådmad om aftenen, serveres det i 5 forskellige rum. De tre forslugne placeres først, da de er meget utålmodige og den ene skriger højere end den anden ... smiley

Pøj pøj med projekt opblødning i morgen smiley

• #35   27. nov 2007 LOL.

Er pludselig glad for, jeg kun har to at holde styr på under "spisningen!".

Tak! Kryds lige fingre for at "Margrethe"-projektet lykkes!

• #36   27. nov 2007 Krydser alt, hvad krydses kan, men det skal nu nok lykkes, jeg plejer sådan at holde et par beskyttende hænder rundt om kanten på skålen, det plejer at holde dem rimeligt rolige smiley

• #37   27. nov 2007 jeg bruger et stort glasfad - og kun til det ja, hehe - det er så nemt. Stil katten, se gennem glasset, aha, den vejer XXXX :o) Nøjagtigt inden for ca 10 gram.

Kommentér på:
Syrnet fløde fraiche 9%

Annonce