{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Hvordan kan jeg få min kat til at være stille om natten? {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Min familie og jeg står i den situation at vores kat er blevet syg, og på dyrelægens ordre må han ikke komme udenfor, som han ellers altid har gjort. Han har altid været ude stort set hver nat, og nu når han ikke må være det, mindst til torsdag, nok længere, så miaver han og bræger HELE NATTEN. Hvis man først vågner af det, så er det næsten umuligt at falde i søvn igen, også en af de grunde til at jeg skriver klokken 4 om natten ://
Han er ikke en kat der er specielt legesyg, og fordi han også er syg så leger han overhovedet ikke, så jeg kan hellere ikke køre ham træt om dagen så han sover om natten smiley
Hvad kan vi gøre? Vi kan jo ikke lukke ham ud, men vi er ved at blive sindsyge af at høre på ham smiley
Håber i kan hjælpe!
Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Hvordan kan jeg få min kat til at være stille om natten?
  • #2   13. maj 2019 Lotte - ørepropper er skam prøvet, men han kan stadig høres

  • #3   13. maj 2019 Placer ham i et rum længst væk fra soveværelset og luk alle døre smiley

  • #4   13. maj 2019 Er ikke enig med at han skal lukkes inde i et rum, synes det er synd.
    Jeg vil sige lev med det med støtte fra ørepropper, evt. med afslapningsmusik i.
    Det varer vel heller ikke evigt inden han må komme ud igen. Havde samme problem da Gustav havde været bedøvet men det var heldigvis kun 2 nætter så der levede jeg med at være træt om dagen smiley


  • #5   13. maj 2019 Lev med det andet er der ikke at sige til det put musik i ørerne - jeg synes ikke i skal lukke katten inde i et rum i risikere den evt kan ødelægger noget fx tapet og det stresser katten endnu mere

  • #6   13. maj 2019 Det kan hjælpe lidt at lave en lille indhegning, hvis den må få lidt luft men bare ikke må komme ud og rende frit omkring under sygdom . Det brugte jeg selv da jeg havde han kat. Det tog det værste plageri at komme en lille tur ud i haven og rende lidt af frustrationerne af når min var tvunget til at være inde. Ellers kender jeg ingen metoder andet end ørepropper.

  • #7   13. maj 2019 Enig med Britt og måske kan calm foder også hjælpe lidt.

  • #8   13. maj 2019 du må ikke reagere på ham. for jo mere du reagere på ham, jo mere vil han blive ved med at gøre opmærksom på sig selv.
    ja det er hårdt.

    har selv 12 indekatte (dog med løbegård til dagsbrug) men hver gang man får en ny ja så starter man forfra.


  • #10   14. maj 2019 Er han fertil? For så kan det godt tale noget mere, og særligt hvis der ikke er adgang til damer.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   15. maj 2019 Brug foderautomater, der er indstillet til at åbne med ca. ½ times mellemrum natten igennem. Der skal naturlig vis kun lidt foder i hver foderskål, og katten skal i løbet af et døgn IKKE have mere mad en den plejer.

    Fidusen er, at katten kan lugte maden i de lukkede automater og dermed retter sin opmærksomhed mod maden i stedet for på at komme ud - HVIS katten altså er neutraliseret - ellers kan det godt blive svært, hvis Du/I også er oppe mod kønshormonernes rasen i katten smiley

    Det er også godt at lege meget med katten om dagen, så den virkelig bliver træt, men da den jo ikke må komme ud, må den måske ikke "tonse" for meget rundt - prøv i så fald at give den gåder: Hvor er tøj-musen, hvorpå der er dryppet lidt baldrian eller en anden uimodståelig duft...

    De allerbedste hilsener


  • Hanni H
    Hanni H Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Svar: 3
    #12   17. maj 2019 Hvis du vil hjælpe katten, så lyt til dyrlægen. Tag ham evt med i seng. Det overlever du nok. Hvad havde du gjort hvid det var et barn som hylede hele natten. God bedring med missen.

  • #13   17. maj 2019 hvordan går det endelig?

Kommentér på:
HJÆLP! Hvordan kan jeg få min kat til at være stille om natten?

Annonce