adfærds-æmdring hos daffy {{forumTopicSubject}}
hejsa
det er lidt sjovt, nu har jeg haft daffy i 11 år og han har aldrig været den store nussekat, han har helst villet nusses på afstand og det der med at ligge i skødet osv har aldrig fanget ham, men her den sidste mdr tid har han været hængetræet over alle hængetræer, han vil nusses hele tiden og spinder det meste af dagen.
lige nu ligger han på mit skød og snorker.
han har jo sukkersyge og vi har tænkt lidt over om alt dette skyldes sukkersygen og om han måske har det dårligere end både vi og dr dyr regner med.
han spiser nomalt osv.
vi har snakket med vores dyrlæge og han siger at det ikke burde ha noget med det at gøre, men er squ lidt i tvivl. ville han ikke osse hvis han havde det dårligt gemme sig osv
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Udsving i vægten er som regel det første tegn på ændringer i almentilstanden.
Og især med tanke på hans sukkersyge er det vigtigt at kende hans vægt,for at kunne finde den helt rigtige behandling til ham.
Ellers kan hans "humørændringer" måske skyldes at han nu er i behandling for sin sukkersyge og dermed har det bedre både fysisk og psykisk ?
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
han blir ca vejet ugentligt og hans vægttab er ikke voldsomt, det er osse svært at vurdere fordi han jo osse er på skåne/slankekost specielt for katte med sukkersyge. hans vægttab er ca på 400 gr over en 2½ mdr periode og det er iflg vores dyrelæge kun et positivt tegn.
samtiddig er han osse blevet mere aktiv og går op og ned af trapperne flere gange dagligt og for et år siden kom han aldrig på 1 sal for de trapper var ved at tage livet af ham.
vi er selv "sikre" på at det er en positiv udvikling der sker med ham, men vi er samtiddig osse nogle pylrerøve overfor vores katte og den mindste adfærdsændring lægger vi mærke til og forsøger at analysere osv osv
hans pels er osse blevet meget mere lækker og skælfri og han fælder ikke nær så meget mere og det er osse kommet efter vi har skiftet foder, det er bare sjovt at det sker for vi har de sidste 6 år kun fodret med rc el lign foder
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Katte er jo modsat os mennesker, når de er syge! Syge dyr søger jo væk fra både mennesker og dyr!
Jo bedre velbefindende, jo mere kontaktsøgende vil vores katte være. Det tyder på at Daffy, har fået det bedre og har mere overskud! Men kan sagtens følge jer i jeres bekymring!
feb 2006
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Min bror har en kat som led af urinvejssten i et par år. Det blev ved med og vende tilbage. Nu er det et par år siden han har haft det sidst og han er også blevet meget mere kælen. Førhen kunne han godt snappe efter en når man nussede ham, men det gør han slet ikke mere. Nu nyder han det :o)
feb 2006
okt 2007
Som jeg skrev til Johnny, så er dyr modsat mennesker!
Deres instinkt er at søge væk, da de i deres tilstand er et let bytte. Du vil også opleve det, hvis din kat er kommet tilskade. Den vil sprutte og hvæse af dig, når du forsøger at hjælpe den. Den ser dig ikke som "sin normale kærlige ejer", men som en trudsel, fordi den instinktivt ved at den er forsvarsløs!
okt 2007
"Mai. ja det er jo osse vores tanke og mon ikke osse det bare er tankespind vi gør os"
LOL
Ja, jeg siger ikke noget!
Mine indlæg, røber jo hvilke "mærkelige tanker" min egen "pyldrethed" resulterer i! :0)
okt 2007
"Deres instinkt er at søge væk, da de i deres tilstand er et let bytte." = syge dyr altså, men den havde du jo allerede regnet ud ;0)
okt 2007
adfærds-æmdring hos daffy