{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er det nu den kat hedder?
  • #1   17. maj 2019 Monty

  • #2   17. maj 2019 det er jo det den hedder
    jeg kunne bare slet ikke huske det
    takker smiley


  • #3   17. maj 2019 Ja Monty så jeg en udsendelse om.
    De er taget til USA for at føre dem frem der. smiley
    Ved ikke rigtigt hvad jeg synes om det smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #5   17. maj 2019 jeg bryder mig ikke om det ,og vil ikke like sådan noget smiley

  • #6   17. maj 2019 jeg bryder mig ikke om at man reklamere så meget for ens kat

    ja køn er den ikke. men det kan den jo ikke gøre noget ved


  • #7   17. maj 2019 smiley smiley smiley

    NEJ TAK siger jeg bare. Jeg HAR set en video, hvor Monty skulle tages billeder af, og hvordan de behandler ham, hvis han ikke lige sidder, som de vil have. Ikke om jeg vil støtte det, følge det eller tolerere det på nogen måder.

    Et er at man tager vanskabte katte, der burde have været aflivet, et andet er at man så kun tænker på at tjene cool cash på katten, DER står jeg sku af. Det er langt under lavmål.


  • #8   17. maj 2019 helt enig.
    jeg ville ikke byde mine katte det liv. ikke engang for penge

    kattene er mine "børn" og de skal behandles ordenligt


  • #9   17. maj 2019 Det er Monty.

    Hans ejere bruger ham på en måde som jeg absolut ikke har tænkt mig at støtte op om. Han er deres indtægtskilde


  • #10   18. maj 2019 Fint, der er nogen, der vil have de katte, der ikke er helt normale, men den måde Monty bliver brugt på er jeg stærkt imod

  • #11   18. maj 2019 Så kom der en debat om Monty smiley
    I har ret det er ikke et liv for en kat men de gør det fordi en masse mennesker gider at se på den og støtte op om det.
    Det samme er dem der avler katte i bure for at sælge killinger. De gør det fordi der er nogen der vil købe dem.
    Eller dem som rejser verden rundt med deres heste for at vinde stævner. Det er da heller ikke et liv for en hest. Osv. Osv.
    Eller hundefabrikker smiley smiley smiley
    Det er sgu os mennesker der er egoistiske og nogle medløbere generelt og ikke kun dem der ejer Monty.
    Derfor ved jeg ikke hvad jeg synes om det. Jo det er latterligt at det overhovedet kan lade sig gøre at rejse til USA for at tjene penge på en kat. smiley


  • #12   18. maj 2019 Sender også gerne et spark i rø*** til Monty´s ejere men de er såment ikke slemmere en disse avlere af katte med defekte gener eks. Munchkin m.m.

  • #13   18. maj 2019 derfor kommer mine katte/heste ikke nogen steder.
    jeg ved jo hvad de bedst kan lide. Og der er ingen af dem som gider det der med at køre og masser af fremmede mennesker.
    jeg har dyr fordi jeg elsker dyr. men jeg har da kun udgifter på dem. Og....?


  • #14   18. maj 2019 Heldigvis er det ulovligt at holde katte i bure Morten, og de færreste avler på den måde. At man har fertile hankatte i separate rum med løbegård er en helt anden snak.

  • #16   18. maj 2019 Der hvor Gustav kommer fra sad de i bure, godt nok store bure men bure alligevel Susanne.

  • #17   18. maj 2019 Morten
    Jeg har Maine Coon katte - alle fra registrede opdrættere og med tavle og det hele.

    Ingen af de to opdrættere havde deres katte siddende i bure.

    De fertile hankatte blev holdt afskilt fra den resterende flok i en del af huset begge steder. Men ikke i bure - blot en del af boligen


  • #18   18. maj 2019 Gustav er heller ikke fra en registret opdrætter. Vi skal nemlig overholde en lang række krav, når vi holder katte. Når man som jeg holder hankattene for sig selv, er der krav til størrelse, højde, varme, komfort, selskab mm.

    En løbegård er ikke at forveksle med et stort bur, da kattene skal have adgang til et opvarmet rum. Jeg forstår til gengæld ikke dem, der køber katte, der er opdrættet i bure, bare for at de kan spare lidt penge.




  • #20   18. maj 2019 Epilepsi udløses af stress. så er det da alt andet end smart at slæbe ham til USA og alle mulige steder hen. Jeg er chokeret over, at man kan tilsidesætte et dyrs behov på den måde. smiley smiley

  • #22   18. maj 2019 Pointen var ikke at "skyde" på dem som overholder gældende love og regler Lena men at sige at der er mennesker der ikke gør og tænker mere på dem selv end dyrene, f.eks. Montys forældre.
    Samtidigt sagde jeg at mange andre dyr har en skæbne der er værre end Montys..
    Desuden synes jeg ikke altid at de regler der overholdes er gode nok.
    Det gælder bla. for burhøns og mink. smiley
    Men det er jo alt sammen bare MIN mening.


  • #23   18. maj 2019 Ja ja at sammenligne æbler og pærer skal man nok komme langt med. Industri er en ting, privat er en helt anden.

    Heldigvis har vi ikke katte som burhøns, og de lægger heller ikke æg.

    Iøvrigt at der sidder andre dyr og har det værre, det berettiger ingen til at behandle sin kat dårligt og uhensigtsmæssigt.


  • #24   18. maj 2019 Hvis Gustav kommer fra en avler som holder kattene i bure, så ville jeg have købt kat et andet sted.

    Der er brodne kar alle steder, men jeg vil vædde med at der er noget længere imellem dem hos registrede opdrættere end hos avlerne - dem som ikke er registreret


  • #25   18. maj 2019 Gustav er ikke købt. Jeg fik ham gennem DBA, gratis fordi han havde revet "avlerens" mand og ikke ville parre sig med hunkatten men slås. Så lukkede de ham inde i et badeværelse.
    Da jeg kom for at se ham krøb han langs væggene mellem de bure som var ca. 1 x 2 meter.
    Nogle af dem rendte også frit + der var et par hunde og nogle vilde børn med snotnæser. Faktisk en uhyggelig oplevelse jeg aldrig glemmer.
    Så jeg kunne ikke andet end at tage ham med.
    Nu har han et godt liv og er en meget glad kat. Jeg også glad smiley
    For lige at slå fast så er jeg ude på at punke katteavlere. Bare de er gode ved dyrene.
    Og det JEG så kan godt sammenlignes med burhøns og mink for det var ikke ok.


  • #26   18. maj 2019 Stakkels kat Morten!

    Det der er avl af værste skuffe. Sådan nogle skal meldes



  • #27   18. maj 2019 Det har du ret i Lena men jeg vidte ikke at de ikke måtte være i bure før nu Susanne skrev det. Desuden er det over 3 år siden nu og Gustav har et super liv og vi er meget glade for hinanden så jeg føler jeg reddede ham.
    Desuden bliver man jo ikke står det for at bryde dyreværnsloven, kun frataget sin autorisation eller retten til at have dyr hvis man er landmand og misrøgter sine dyr.
    Noget som også er helt urimeligt hvis I spørger mig.
    Nå men nu gider jeg ikke tænke mere på de dyr der ikke har det godt for så kan jo blive ved og ved.


  • #28   18. maj 2019 Den er vel ikke hentet ved Toftlund?

  • #29   18. maj 2019 Nej det var på fyn

  • #30   18. maj 2019 Straffet skulle der stå i # 27

  • #31   18. maj 2019 Jeg har en i kikkerten, der bor her i Sønderjylland. Jeg skal blot have en, der har været der for nylig til at politianmelde vedkommende. For dyreværnet må ikke komme ind for dem. smiley

  • #32   18. maj 2019 Godt du holder øje med dem smiley

  • #33   23. maj 2019 De har også hunkatten Molly... smiley smiley

    profilbillede
  • #34   23. maj 2019

    profilbillede
  • #37   23. maj 2019 smiley smiley smiley

    Money, money, money....... stakkels katte. smiley


  • #38   27. maj 2019 Hej alle sammen.
    Vi er blevet gjort opmærksomme på, at vi bliver omtalt herinde og til dette, vil vi da lige svare.
    Mikala og Michael her iøvrigt. Forældre til Monty og Molly.
    Ganske rigtigt i udseendelse på DR3 fortæller vi, at vi gerne vil flytte til USA. Det har vi stadig et ønske om, da vi har mange venner derovre og fordi størstedelen af vores fans bor i USA og både jeg og Mikala ønsker at tage ud og holde foredrag. Vel og mærke uden Monty.

    Vi forstår ikke et eneste af de kritikpunkter der bliver fremlagt her i tråden og vi ser gerne noget dokumentation for de anklager der fremlægges. For eksempel vil vi gerne høre hvorfra I har fået den opfattelse at Monty har være med til USA. Dette er ganske usandt. Vi kunne da aldrig finde på, at flyve med hverken Monty eller Molly i 12 timer, med mindre vi skulle flytte! Hvis den dag kommer og vi vinder i lotto, alliere vi os med en dyrlæge, som simplethen flyver med os og får et sæde sammen med os og Monty og Molly.
    Envidere til bemærkningen om at vi er uansvarlige og tager Monty med til alt muligt selvom vi ved han har epilepsi er også usandt. Efter han fik konstateret det, har han ikke forladt vores rolige matrikel udover når han skal til dyrlægen.
    I siger at det er synd for Monty og Molly. Vi vil gerne høre en uddybning af hvad det er I mener er så syndt for dem.
    Vi er flyttet på landet, for at kunne give Monty (og nu også Molly), et fantastisk katte liv og de elsker det.
    For os er Monty og Molly vores børn. Vi filmer dem når de fjoller og putter og vi tager billeder af dem, når de sidder og kigger eller ligger og sover. Det deler vi på deres sociale kanaler, men hverken Monty eller Molly ved at de får mennesker rundt om i verden til at smile. De lever bare et dejligt katteliv. Molly er endda så glad for at tage på eventyr, at hun har en fest hos dyrlægen og fordi vi ønsker at støtte op om Kattens Værns fantastiske arbejde, er vi ikke blege for at tage Molly med ud på Kattens Værn et par timer, hvis det kan tiltrække opmærksomhed på deres arbejde for kattene. Vi har endnu ikke været til et sådan arrangement med hende, men vi ser ingen grund til ikke at deltage med hende. Hun er glad og åben og så længe hun fører sig frem og har halen høj, kan vi ikke se problemet. Hvis hun blev utryg ved situationen, ville vi trække os og tage hende med hjem igen.
    Vi ønsker at sætte fokus på internatsdyrene og at man ikke skal vælge et dyr ud fra udseende, men ud fra personligheden! Passer personligheden på dyret til dig som menneske og er der kemi imellem jer. Det lyder måske lidt corny, men vi tror på, at dyret vælger ejeren. Det var hvad der skete for os og Monty, da vi i sin tid mødte ham på Kattens Værn. Han valgte især mig. Det er et af de budskaber vi deler og så også budskabet om, at man er perfekt som man er, også selvom man ser anderledes ud, eller måske føler sig udenfor.
    Vi kan slet ikke forstå kommentaren, at Monty burde være blevet aflivet. Hvorfor? Bare fordi han er født med en kromosom fejl? Han har et dejligt katteliv og nu endnu bedre, efter han har fået en legekammerat i Molly, som han elsker at lege med.
    Nogen helt andet er, at vi sidste år i 2018 modtog Dyrevælfærdsprisen i Danmark. Den pris havde vi jo ikke modtaget, hvis vi havde behandlet Monty dårligt.
    Monty blev jo desuden kendt ved et tilfælde. Vi delte hans billede blandt vores venner og så gik det viralt og mennesker fra især USA ville købe t-shirts med hans tryk på. Da er jo intet galt i, at sælge merchandise med sine dyr på, når de hygger sig derhjemme. Vi kan så taler om, at det er mærkeligt og sommetider stopper vi da også lige op og kigger på hinanden og siger "Hvad er det egentlig lige vi laver"! smiley Desuden har jeg altså et arbejde ved siden af. Faktisk to for det ikke skal være løgn. Jeg er handikap hjælper og det er vores primære indtægtskilde. Man kan jo ikke blive rig af at have en kendt kat, men mindre man slæber den rundt til alle mulige rædselsfulde ting i b.la USA og hvis vi så vandt i lotto og flyttede det USA, ville vi aldrig nogen sinde rejse rundt med hverken Monty eller Molly.
    Noget helt andet er, at vi desuden har indsamlet 50.000kr til Kattens Værn og dette var igennem Montys kanaler og utroligt nok var størstedelen af bidragende fra USA. Monty hyggede sig derhjemme, imens vi delte billeder af ham og samlede penge ind til det internat der tog ham ind i sin tid.

    Når alt dette er sagt, har alle mennesker naturligvis ret til at have sin egen mening, når bare den viden meningen er baseret på, er sandhed.

    God Mandag, Mikala og Michael.


  • #39   27. maj 2019 Jeg synes, at det er uansvarligt at holde kat på den måde, at den kun er til fremvisning, reklamer og indtjening. Dybt forkasteligt, og det er det sidste herfra. Det er umuligt at diskutere med mennesker, der ikke ser det fra kattens side men pengenes. Over And Out.

  • #40   27. maj 2019 Jamen hvad er det vi ikke ser fra kattens side? "fremvisning, reklamer og indtjening". Jamen det er ONLINE! Hverken Monty eller Molly mærker nogen som helst.
    Har du overhovedet læst det vi har skrevet?
    Hvad er det der gør, at du mener at du kan se mere fra kattens side, end vi kan? Os som bor med Monty og Molly og som kender dem. Alle katte er forskellige. Er du dyrlæge eller katteadfærdsterapeut? Hvad er din baggrund?
    Vi ønsker som skrevet kun det bedste katteliv for vores børn Monty og Molly, så vi er åbne for ændringer. Vi er bare nød til at vide noget konkredt.


  • #41   27. maj 2019 Kan huske jer fra FB. I havde travlt med at lægge billeder op med link til jeres forretning. Det var ingen forståelse fra jeres side om at I ikke måtte reklamere for jeres katteforretning

  • #43   28. maj 2019 Ja det er rigtigt. Vi havde ikke helt styr på reglerne på alle de danske sider og vi var bare ivrige for at sprede vores shop! Jeg husker også at vi fik et par stykker på nakken, da vi delte indsamlingen til Kattens Værn i samtlige katte grupper på Facebook! smiley
    Det er sjovt at tænke tilbage på da vi startede shoppen. Det er 4 år siden. Hold kæft tiden går stærkt altså! smiley


  • #44   28. maj 2019 Kan man påføre links til en feks en webshop på billeder så kan man også nemt fjerne dem igen. Det handlede simpelthen om at I ikke ville. Selvfølgelig vidste I også hvor gruppernes regler kunne findes. I valgte helt bevidst ikke at ændre noget fordi I ville skaffe flere kunder i butikken

  • #45   28. maj 2019 Prøv at aflægge et besøg hos en racekatopdrætter Michael. Det I vil opdage er at ALLE killingerne og flere voksne katte vil kæles og nusses samt sidde hos jer.

    Vil I så købe dem alle sammen? Altså killingerne?


  • #46   28. maj 2019 Jeg så udsendelsen i tv og der virkede det som om i var taget til USA med Monty.
    Det var netop flyveturen jeg tænkte på så jeg er glad for i ikke gjorde det.
    JEG er i øvrigt heller ikke enig i at katten skulle være aflivet bare fordi den ser anderledes ud og har en sygdom. Så længe den ikke lider..
    Men som jeg skrev i mit indlæg synes jeg det er latterligt det overhovedet kan lade sig gøre at tage en kat med til USA for at tjene penge (eller ej). Synes ikke det er et liv for en kat. En kat hører hjemme i sine vante omgivelser hvor den kan gå ud, have sit territorium og nyde livet. Det var så min mening.


  • #47   28. maj 2019 jeg har lidt samme holdning som Morten
    men jeg er general imod at man bruger dyr til at tjene penge. jeg er hellere ikke til det at man avler på katte.

    jeg syntes at det er godt at der nogen som vil tage de lidt anderledes katte. har selv arbejdet på kv i odense, og vi havde da også katte med et specialt behov/udsende.
    det vigtigste var bare at katten fik det bedste hjem hos den rigtige ejer

    jeg kender intet til det med FB.


  • #48   28. maj 2019 Lena, det du skriver i kommentar #44 er jo rene antagelser fra din side. Du ytre dig om noget som du ganske enkelt ikke aner noget om, nemlig hvad vi tænker. Det er muligt at du tror at vi tænker på den ene eller anden måde, men det gør det ikke til fakta (som du fremstiller det som) men blot gætterier. Til din kommentar #45 må jeg sige at jeg har svært ved at se sammenhængen til det andet vi ellers snakker om. Den kommer ligesom lidt ud af det blå. Men jeg svarer gerne. Vi er grundlæggende imod opdræt, da vi mener at der er rigeligt af søde og kælende katte på internaterne. Vi synes at det problem vi har med herreløse katte bør løses får vi avler flere. Og ja de fleste domestikerede katte er kælende og nej vi ville ikke købe dem alle af den grund. Det er da et underligt spørgsmål, hvor kommer det lige fra?

    Til Morten. Jeg betragter din tilbagetrækning af det anklagende udsagn angående at vi skulle være rejst til USA med Monty som en undskyldning, da jeg ikke synes det var i orden den "tone" du skrev i om os på baggrund af dine egne fejlagtige observationer. Jeg er ikke selv tilhænger af at man rejser med dyr hvis det ikke er særlig nødvendigt. For eksempel hvis man skal flytte. Jeg ser heller at folk tager deres dyr med på flyet hvis de flytter til eksempelvis USA, end at de afliver eller bortadopterer den. Jeg forstår ikke hvad du har sp meget imod selve konceptet at man kan rejse med dyr i fly. Har du nogen særlig indsigt i hvordan det faktisk forgår? For det har jeg nemlig og jeg kan sige dig at det bestemt er noget som flyselskaberne har styr på. Hvis Du virkelig mener at en kat hører hjemme i sine vante omgivelser får du så dyrlægen til at komme forbi fremfor at tage afsted med katten?

    Til Anja, kommentar #47. Nu bliver jeg lige lidt skarp i kanten for jeg synes at de holdninger du ytrer er meget enesporet og firkantet. Du siger at du generelt er imod at man tjener penge på dyr. Så du er altså 100% hardcore veganer? Intet kød, ingen fisk og æg, intet mælk og ost, læder eller uld ikke engang honning spiser du? Du tager ikke i zoo eller til dyrskuer? Det er virkelig flot. Ville ønske flere var sådan faktisk. Vi forsøger at leve vegansk selv men til tider er det virkelig svært synes vi. Endvidere forstår jeg stadig ikke hvad du mener er så forkert i at vi tager et billede af vores kat og evt. tjener penge på det. Vi har jo ikke adopteret Monty for at tjene penge. Den mulighed bød sig først meget senere. Desuden udsætter vi dem ikke for noget som de ikke vil. De lever et faktastik liv i sus og dus med stort udendørs område, husly, det bedste mad og de bedste dyrlæger man finder i landet. Du glemme lidt at de penge Monty og Molly er med til at tjene jo kommer tilbage til dem. Den ekstra indtjening giver os muligheden for at opgradere deres levevilkår og give dem et endnu bedre katteliv med det bedste mad og grus og de fedeste kattemiljøer. Husk lige på det også.

    Mvh Michael


  • #49   28. maj 2019 Michael. Nej jeg putter ham i en kasse mod hans vilje og kører til dyrlægen når det er nødvendigt og Ja jeg beklager at jeg misforstod udsendelsen, troede i slæbte katten med derovre.
    Udover det står jeg fast på min mening om at rejse rundt med dyr, hvad enten det er katte, hunde eller heste.


  • #50   28. maj 2019 det er da fint at i selv syntes at i gør noget godt.

    jeg vil bare ikke byde mine katte sådan et liv.
    ærligt talt så syntes jeg at der bliver gjort grin med at katten har et deform hoved.

    Og nej jeg er ikke veganer eller andet. spiser faktisk meget kød. og mine katte får alt det kød de vil have.

    jeg bryder mig ikke om det at man forsøger at gøre ens kæledyr til sin hovedeindtjening. ja det kan da godt være at kattene tilgengælder får lidt mere plads,en fin seng eller andet
    men har I spurgt katten om han gider det?
    man kan også give kattene tøj på, og de fleste sidder da pænt og venter til man tager det af igen. men det gør da ikke at katten så lige frem elsker at få tøj på.

    og du må gerne være skrap. fint nok.
    men jeg syntes så at det er forkert at du endelig blander dig i mit indlæg

    du kan jo ikke forvente at folk vil elske det at I har valgt at gøre. og da slet ikke her i danmark. det er da sikkert fint i usa. men herhjemme vil det være helt sikkert en ting som kan få folk op af stolene.

    ja i gør det for kattenes skyld. men spørg dog lige katten om den rent faktisk gider alt det denbliver udsat for. sådan HELT ærligt.


  • #51   28. maj 2019 Michael din seneste kommentar kommer slet ikke bag på mig..

    Same shit som på fb


  • #52   28. maj 2019 Min kommentar ang besøg hos en opdrætter:

    Du skrev at katten vælger sin ejer...


  • #53   28. maj 2019 Tak for det Morten smiley Det er dejligt at skrive med en som er til at snakke med. Og jeg synes det er fedt at du står ved din holdning så længe den er velbegrundet.

    Lena, ja det mener jeg også. Men mener ikke at bare fordi en kat spinder og vil nusse og kæle at det er et tegn på valg af ejer. Det er blot en del af det. Der skal være noget kemi og det er man ikke i tvivl om er der når man først har oplevet det.

    Puha Anja. Den kommentar giver ingen mening. Og her kommer hvorfor:

    1) Hvis dit indtryk er at der bliver gjort grin med Monty er der noget du har fået helt galt i halsen. Vi har 1.2 millioner følgere som følger os fordi de synes han ser sød ud og ikke fordi de griner af ham. Jeg skal da ikke udelukke at nogen griner, men det er et fåtal.

    2) Det slår mig som hyklerisk at du i en kommentar siger, at du generelt er imod at man tjener penge på dyr og så i den næste medgiver at du spiser (endda) meget kød. Så du støtter dyremishandling og en industri der tjener massivt på dette. Ikke bare på dyrene, men de forsøger hvert år at skrue op for mishandlingen så de kan tjene end mere. Og så siger du at det vi gør er forfærdeligt og kommer efter os! Det er jo absurd. Du er ikke til at tage seriøst.

    3) Du skriver at du synes det er forkert at jeg blander mig i dit indlæg. Undskyld men hallo!... Det er mig og min kat du omtaler og desuden taler meget grimt om. Så jeg mener bestemt at jeg om nogen skal blande mig i de usandheder og postande du fremlægger. Hvis du ikke vil have modspil så lad dog værd med at at skrive alle de ting.

    4) Jeg er meget i tvivl om du mener seriøst at vi skal snakke med vores katte for lige at forhøre os om hvad de selv gider og har lyst til. Men siden at du skriver til slut "sådan HELT ærligt" må det antages at der ikke er tale om ironi. Så hvis man indtil nu har være i tvivl om hvorvidt vi to lever i den samme virkelighed, så står det nu soleklart, at det gør vi bestemt ikke. Jeg lever i en virkelighed hvor det at tale med dyr kun finder sted i hollywoodfilm. Vi kan jo godt spørge kattene alt det vi gider, det er ikke svært, udfordringen opstår i og med det faktum, at de aldrig svarer tilbage. Jeg ser og analyser selvfølgelig deres adfærd og ud fra det bedømmer hvor deres grænser er, men det er jo ikke det samme som at samtale med dem. Det er blot envejskommunikation. Hvis du mener, at du kan høre dine katte svare på dine spørgsmål, ja så slutter mit ellers ihærdige forsøg på en fornuftig dialog med dig her. For det er ikke noget jeg kan tage seriøst.


Kommentér på:
hvad er det nu den kat hedder?

Annonce