{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

mamo01 .
mamo01 .
Tilmeldt:
25. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp med min kat {{forumTopicSubject}}

jeg skal bruge nogel gode råd, jeg har en rigtig dejlig hankat, men han har desværre begyndte at bruge sofaen som katte bakke uden nogen grund. og hans ejen fejler ik noget.
hvad kan jeg gøre så han stopper og hvorfor gør han det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med min kat
  • #1   2. dec 2007 nogle katte foretrækker en bakke til urin og en anden til afførring, så prøv med to bakker og se om det hjælper. det er vigtigt at du gør sofaen grundigt rent evt rodalon for at katten ikke skal blive ved det samme sted.

  • #2   2. dec 2007 Har du fået hans urin tjekket, siden du skriver at han ikke fejler noget? Nu ved jeg ikke hvo gammel han er, men hvis han er kønsmoden er det sikkert årsagen. Neutralisation er nødvendigt for at få ham til at holde op. Og så hurtigt om muligt, så det ikke når at blive en indgroet vane.

  • mamo01 .
    mamo01 . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   2. dec 2007 jeg har prøvet det der gå væk men det hjælper ikke noget. han er omkring de 6 mdr...
    han fejler ikke noget siger dyrlægen men hendes råd har ikke virket...


  • #4   2. dec 2007 Hvilket råd har dyrlægen givet, som ikke har virket? Gåvæk? Sådan noget gåvæk-halløj fjerner hverken urinvejslidelser eller hormonkuller. Og jeg tror meget vel, at det kan være en af de to ting der er årsagen til hans adfærd.

    Du er simplethen nødt til
    1. At få tjekket hans urin.
    2. At få ham kastreret.


  • mamo01 .
    mamo01 . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   2. dec 2007 har fået hans urin tjekket og der var ik noget.. men det ku godt være jeg sku få ham kastreret. det var ellers ik min mening at gøre det.
    han er forresten inde kat


  • #6   2. dec 2007 Langt de fleste hankatte der ikke kastreres vil på et tidspunkt i deres liv begynde at strinte/være urenlige.

    Mine hankatte starter som regel med at være urenlige lige når de bliver fertile, men efterhånden finder de ud af at strinte i stedet for.
    Jeg foretrækker dem der ligger en hel sø, for det er lidt nemmere at finde og gøre rent end aet strint op af væge, gardiner eller lignende steder.


  • mamo01 .
    mamo01 . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   2. dec 2007 næ det hele er som det plejer at være.. det er heller ik hverdag han gør det...
    nu er han oss begyndt at gøre det mens man sidder i sofaen...
    og det er ik rigtig nogen fast plan hvornår han gør det eller noget


  • #8   2. dec 2007 Jamen hvis du ikke havde tænkt dig at få ham kastreret, så synes jeg det er så udmærket at han går og tisser i sofaen (og sikkert snart også andre steder, hvis han ikke bliver kastreret inden for overskuelig fremtid).
    Efter min mening (og den er jeg ikke helt alene om) er det dyrplageri at holde en fertil kat, der ikke har mulighed for at parre sig.
    (og om jeg begriber at dyrlægen ikke har nævnt kastration????)


  • #9   2. dec 2007 Fra katteadfærdskliniken www.felismir.dk har jeg fundet følgende:

    Urenlighed
    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.

    Der står mere om emnet her: (link fjernet)


    Kattensværn skriver følgende ang. neutralisering af katte:

    Hvert år ender tusindvis af katte på danske katteinternater og en del af disse må aflives.

    Dette problem eksisterer hovedsageligt, fordi kattene får lov til at avle uden hensyntagen til, om der er hjem til deres afkom. Hvis katten ikke skal bruges til avl, kan man med fordel sterilisere eller kastrere den i en tidlig alder - gerne inden den bliver kønsmoden. Dermed gør du dit til, at problemet med det voksende antal uønskede katte kan holdes nede.

    Faktisk har undersøgelser vist, at steriliserede eller kastrerede katte lever længere, samtidig med at risikoen for visse cancertyper og andre helbredsproblemer mindskes.

    Efter neutralisering skal man overveje et foder med lavere kalorieindhold, fordi katten bagefter kan være tilbøjelig til at tage på i vægt.

    Før du træffer beslutningen om at neutralisere din kat, kan du få råd hos Kattens Værn og læse mere om emnet i folderen "Når katten bliver kønsmoden". Du kan hente folderen i pdf-format - her

    Der står mere om emnet her: (link fjernet)

    Samtidig en god lejlighed til at få katten øremærket i tilfælde af den bliver væk smiley

    Håber du kan bruge ovenstående.


Kommentér på:
Hjælp med min kat

Annonce