988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

SOS - Hele lejligheden lugter!! SOS - Hele lejligheden lugter!!

Hej Alle.

Jeg har to hankatte på 13 uger, der får dyrlægens killingemad - tørfoder og alm. vand.
De er gode til at bruge kattebakken, men den lugter bare af helvede til - pænt sagt... smiley
Er der nogle der har nogle gode råd til mig om hvad jeg kan gøre.
Vi bruger alm. kattegrus nu og har oveni købet købt sådan noget duft noget man kan drysse ovenpå, men det hjælper ikke smiley
Er der noget specielt slags kattegrus jeg kan bruge eller et eller andet??
Please hjælp, jeg vil gøre alt, da det påvirker os meget her hjemme.

Knus

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SOS - Hele lejligheden lugter!!
  • #1   4. dec 2007 Hej TIne

inden jeg giver dig gode råd, vil jeg gerne høre dig om, hvad for noget kattemad I bruger? og navnet på jeres grus(og hvilken kvalitet det er, moler eller lign!)

hilsen Heidi og birmabanden

• #2   4. dec 2007 Til Con Meo:
    Vi bruger lige nu Misses kattegrus med brændt og granuleret moler. (Jeg ved godt vi skal skifte for det her er bare sådan noget billigt noget)
    Af kattemad får de dyrlægens killingefoder - tørkost og alm. postevand.

de bedste hilsner

Tine

• #3   4. dec 2007 Til Tina N: Det der Rodalon, er det noget jeg kan få hos dyrehandleren og hvad består det af?

De bedste hilsner

Tine

• #4   4. dec 2007 Ps. Jeg bruger lukket kattebakke med filtre på siderne.

• #5   4. dec 2007 Det er ikke alle katte der bryder sig om lukkede toiletter!

Køb noget godt dyrt grus, det betaler sig i længden. Jeg bruger Ever Clean Fresh Guard den grønne. Synes den er drøj i brug og er tilsat noget antilugt. Har 3 burmesere og 2 toiletter.

• #6   4. dec 2007 jeg bruger faktas det billige,klumpende grus og har haft fertil hankat,uden det lugtede,det drejer sig om at tømme,hvergang kattene har lagt noget,så er det fin´t

• #7   4. dec 2007 Rodalon neutraliserer lugten , ja , men det gør så også at man neutraliserer der hvor katten må besørge ........

Jeg har en kop eddike stående i stuen , hvor min ene kattebakke står , det tar både lugten fra kattebakken , tobaks røg og andre knapt så hyggelige lugte .

• #8   4. dec 2007 Hvor har du kattenbakken til og stå???

• #9   4. dec 2007
    Heidi * Har killinger * W
    Hvor længe står sådan en kop før den skal skiftes? smiley Det lyder som en rigtig godt ide smiley

• #10   4. dec 2007 Hej TIne

Hedder det "dyrlægens killingefoder" eller er det købt hos dyrlægen? fortæl lige hvad mærket hedder.

Men jeg ville personlig straks købe noget andet grus - jeg bruger Extrem Classic til vores 12 katte - og både katte folk og alm. mennesker..smiler..siger at hos lugter det ikke af kat.
    Ja det er dyrt i indkøb, men har du kun 1 kat, så er der grus til ca. 4 måneder hvis du bruger det korrekt. Der koster 159,- i vejl. udsalgspris og der er 16 kg.

Hilsen Heidi

• #12   5. dec 2007 Okay... Mange tak for hjælpen alle sammen..:D

Killingerne er vant til lukket bakke og får det foder der hedder "Dyrlægens killingemad" - Det er ikke købt hos dyrlægen, men i Føtex. Jeg fik at vide at det var rigtig godt at give dem.
    Nogle der har et forslag til hvad jeg evt. ellers kunne fodre med, hvis det nu er foderet der får dem til at lugte sådan.
    Jeg tømmer kattebakken 3 gange om dagen: Om morgenen, når jeg kommer hjem fra arbejde og inden jeg går i seng.

• #13   5. dec 2007 Køb et rigtigt dyrlægens foder. Altså et foder du skal ned til dyrlægen efter smiley

Eller f.eks. Hills & Royal Canin i din lokale dyrehandel.

Så vil jeg næsten vædde med at lugten forsvinder.

Vi har 6 frække katte og bruger Royal Canin foder (som ikke er dyrere end det du nævner i længden) og så bruger vi Extreme Classic eller det med den grå killing på (samme prisleje) og vi synes ikke vi har lugtgener.

Selvfølgelig lugter det altid når de lige har lagt en ordentlig pølle, men er den dækket til, forsvindet lugten lige så hurtigt som den kom

• #14   5. dec 2007 jeg bruger RC og det billige grus fra fakta,har haft op til 9 katte i mit lille rækkehus,helt uden lugt gener,med fertil hankat,bare husk at tømme kassen,men det skriver du jo du gør :O).prøv at fodre med RC det er rigtig godt

• #15   5. dec 2007 Jeg har to killinger og de bruger en lukket kattebakke (lågen er dog ikke sat i endnu!) med aktivt kulfilter og extreme classic grus og vi har ingen lugtgener, tiltrods for at deres bakke står inde i stuen!

• #16   5. dec 2007 Okay, jeg prøver nu at køre i min lokale dyrehandel i dag og købe nyt grus og nyt mad. De skal vel have blandet det i det gamle mad, så de får en rolig overgang til det nye mad.?!

Tusind tak til alle der gad svare smiley

• #17   5. dec 2007 ja start med at blande det

• #18   5. dec 2007 Hej Tine

ja jeg tænkte det desværre nok, at det hovedsagelig er lugtgener pga. dit foder.

Netop pga. "Dyrlægens killingemad" er et falsk kvalitetsmærke - det er ikke et godt foder, og jeg vil personlig aldrig bruge det.
    - hold dig væk fra tørkost købt i supermarkeder - dog ikke hvis du kan få fat i noget Eukanuba, for det er et super godt foder.

Ja pris og kvalitet hænger sammen i tørkost til katte. Alm. dårligt koster ca. 30 til 40 kg og køber du noget godt koster det ca det dobbelte
    - men du køber bare en 10 kg sæk hjem, og så har du til mange måneder. Så ved du, at dine katte får optimal og korrekt foder. En sidegevinst er også, at det ser dyrt ud men det er det ikke i det lange løb, og prisen for 10 kg Hills eks. hos avifauna.dk er 440,- dvs. 44 kg (og hvad er forskellen så alligevel fra det dårlige foder til det gode?) - katten skal spise ganske lidt af kvalitetsprodukter, for at blive mæt og være sund og rask.

Dansk Supermarked profilerer sig flot med det foder (dyrlægens kattemad), som de står bag - jeg må indrømme, at jeg ikke kender nogle seriøse opdrættere, som kunne drømme om at bruge det foder.
    Men hvor skulle du vide bedre som forbruger? I bliver først bag lyset, som jeg ser det - og køber noget som I tror er godt for katten, men så ikke er det.

Jeg kan varmt anbefale dig et killingefoderprodukt af et af følgende mærker, Hills Siense Plan (dyrlægen eller dyreforretning, Specifik (dyrlægen), Diafarm (dyrlægen eller forhandler), Eukanuba (dyrlægen eller dyreforretning) Royal Canin( dyrlæge eller dyreforretning), Precept (dyreforretning) - der er måske flere anbefalesværdige men det er produkter jeg selv har prøvet oig kan stå indefor som opdrætter.

Håber du kan bruge det her til noget, ellers skal du være velkommen til at spørge eller sende en PB

Hilsen Heidi og birmabanden

Kommentér på:
SOS - Hele lejligheden lugter!!

Annonce