{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

rationeret mad med 2 katte? {{forumTopicSubject}}

ja- jeg har 2 katte, hvoraf den ene er overvægtig. min normalvægtige kat spiser bittesmå portioner i løbet af hele døgnet, og min overvægtige kat sluger alt der er i madskålen og ligger sig til at sove.
mit spørsmål går til jer der har flere katte, hvordan fodre i jeres katte så alle får det de skal have, uden at nogen sulter og andre får for meget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rationeret mad med 2 katte?
  • #1   5. dec 2007 jeg har mad fremme hele tiden,det er det bedste for katte,er en tyk,ville jeg vælge ligth mad og så må den anden æde lidt mere

• #2   5. dec 2007 har kørt light, men min dyrlæge var ikke tilfreds med oskars pels, så jeg skulle give ham olie (trods overvægt) i en periode. nu får de begge RC fit, da jeg læste her på forum at rc maine coon var dårligt for kastrater.
    der står pt. mad hele dagen, men ønsker om muligt at rationere, uden at oskar så bare spiser det hele fra sheba.

• #3   5. dec 2007 jeg holder slet ikke øje med hvem der spiser hvad,alle får RC persian også hittemis,de er alle smukke i pelsen,og har jeg drægtige eller diegivende katte eller killinger ,får alle RC baby kat eller senere kitten

• #4   5. dec 2007 årh- bare det var mig. oskar vejer nu 6,6 kg og burde veje omkring 4,8 så det står helt slemt til smiley

• #5   5. dec 2007 det er da utroligt,jeg har nok bare været heldig så,mine kasterater trives fint med min måde

• #6   5. dec 2007 Hmm ja mine har bare mad stående fremme hele tiden,den ene er spinkel af bygning og spiser ikke så meget som den anden, ingen er overvægtig,eller under vægtig.
    Men kunne du ikke fodre dem 2 gange dagligt evt.og så dele maden og kattene op? I hver deres rum, så den overvægtige kun får det den skal, og den anden den mængde den skal..

• #7   5. dec 2007 belinda: hehe... problemet er jo netop at sheba kun nipper til maden over hele døgnet, og det derfor er nødt til at stå fremme. det vil kræve total adskillelse af kattene døgnet rundt, hvilket jeg synes er lidt voldsomt. kan dog ikke selv komme på bedre råd.

• #8   5. dec 2007 jo altså simba har lige været på vægten og havde den nette sum af næsten 10 kg. men skære vi mere ned på hans mad får han ikke noget.... jeg har slanke mad stående fremme hele tiden som de begge 2 bare kan spise, men Mille som er meget tynd og spinkel får vådmad om morgenen og om aftenen og der holder vi så øje med at simba ikke spiser det og det går fint.... han har selvølgelig lige skulle lære at det må han ikke men nu er der ingen problemer.

• #9   5. dec 2007 Jamen Marlene, tror du ikk ehun vil spise sin portion mad de 2 gange om dagen når hun for det serveret.. De sulter jo ikke med 2 måltider om dagen, gør min mormors kat ihvertfald ikke,og han for morgen og aften.
    Altså når hun er lidt mere sulten når hun ikke bare kan spise? håber du forstår hvad jeg mener..

• #10   5. dec 2007 HeHe

Du bygger en foderkasse hvor hullet passer til en kat på max 4.8 kg af Oscars statur. Så fodrer du ellers inde i den......

• #11   5. dec 2007 har samme "problem"- mine bliver fodret 2 gange dagligt... Mindes hvor dejligt det var dengang de bare havde det stående fremme:-)
    Jeg er kommet frem til tingene sammen med min dyrlæge, både hvilket foder den tykke skal have- og hvordan fodringen foregår..

• #12   5. dec 2007 Mine har mad stående frit fremme hele døgnet, det har jeg haft til alle mine katte gennem tiden og ingen af dem har haft tendens til overvægt.

Marlene ang, hans pels forstår jeg ikke dyrlægen ikke har anbefalet at bruge Dermoscent som fås til flere vægtklasser og bruges til både hund og kat. Det er olie i pipetter som loppemidler også findes i. Her tømmer man bare en pipette i nakken på katten/hunden og så fordeler det sig selv over hele kroppen. Jeg har fået det til min labradorblanding da hendes hud var for tør og da hun i forvejen er lidt for tyk må hun ikke få olien invordes fra.

• #13   6. dec 2007 tina D: er det olien til pels der hedder dermoscent. det olie jeg fiik var paradoksalt noget katten skulle spise.

Kommentér på:
rationeret mad med 2 katte?

Annonce