{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Forhindre katten i at gå i kattebakke. {{forumTopicSubject}}

Aaaaiiiii det der med at overskriften skal matche indholdet til punkt og prikke... gør det unægteligt svært at komme med en smart overskrift, og tager længere tid at finde på overskriften end at skrive indlægget *GG*

Ole opfinder søges..

Nå men nu er dagen endelig kommet hvor der kun er en dag tilbage til jeg skal hente den nye misling...
Så jeg har været ude i skuret og hentet kattebakken frem, har vasket, skrubbet og skuret den og den står nu næsten som ny, så den er klar til den lille killing.

Men nu ligger landet sådan at jeg jo har min underskønne vidunderlige Gizmo som stort set er perfekt i alle henseende, bortset fra en lille ting, en lille bitte ting som virkelig er eeew ulækker..
Gizmo eeeelsker at gå i kattebakken og tisser og skrabe rundt og hver gang han skal lave stort så går han op i kattebakken skraber rundt og så tripper han ellers ud foran kattebakken og ligger en lort der. Jeg har sørget for at der er en ren bakke til ham, men nej om den så dufter af roser så skal den ligges ude foran bakken, jeg har skiftet grus igen og igen og igen, og der var da én gang hvor han rent faktisk så lavede stort i bakken med noget nyt grus, jeg var jublende glad indtil han et par dage senere atter begyndte at lægge den lige ude foran bakken til alverdens skue..
Problemet blev så løst da de fik en løbegård, så klare de deres fornødenheder derude og jeg slipper for kattebakken, men når jeg nu får den her lille killing som jo endnu ikke kan bruge kattelemmen, skal jeg jo have en kattebakke ind igen... Og jeg ved fra tidligere at så snart kattebakken kommer ind, så bruger Gizmo den flittigt bare ikke til at skide i, det gør han atter lige ude foran bakken..
Så nu er det at jeg skal til at lege Ole Opfinder... men aner ikke om det vil virke, har den her ide om at jeg måske kunne gøre hullet mindre indtil den lukkede kattebakke, så kun killingen kan komme ind men Gizmo's røv vil være for stor til at komme igennem.
Men men men inden jeg går i gang med pap, tape, lim osv... så vil jeg da lige høre jer kattekyndige mennesker om i tror det vil virke og Gizmo vil smutte ud i kattegården, eller om han vil sætte sig demonstrerende foran kattebakken og ligge et lille visitkort til mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forhindre katten i at gå i kattebakke.
  • #1   6. dec 2007 Hmm nu har gizmo jo en pænt stor røv *GGG*
    Men du har nok ret, må bare tage det med og så ellers få lært killingen at bruge kattelemmen i en fart.
    Tror jeg vil klippe klistre lidt, hvor intet vover intet vinder jo *GG*


  • #2   6. dec 2007 Kunne du ikke have en åben bakke til at stå foran? Ikke alle katte bryder sig f.eks om lukkede toiletter.

    Jeg har 2 bakker at stå ved siden af hinanden, 1 med grus i og en foran til at opfange noget af alt det grus der uværligt hænger på poterne når de forlader gruset. På den måde vil han måske benytte den foran til sine visitkort? Blot en tanke.... held og lykke


  • #3   6. dec 2007 Hej Tina..
    Det har jeg så ikke prøvet, med en bakke foran, men jeg har prøvet at tage toppen af den lukkede bakke og det havde ikke noget at sige.
    Faktisk ikke en helt tosset ide, tror jeg vil prøve det hvis det ikke går med min oleopfinder formindsket indgang *Ss*, har klistet pap fast inden i kattebakken og lavet et mindre hul som killingen kan gå ind af og er ret sikker på Gizmo's røv ikke følger med, så er det bare om det har noget at sige... skulle ikke undre mig hvis han kunne finde på at efterlade en hilsen ude foran alligevel.


  • #4   7. dec 2007 Gizmo opførte sig faktisk helt naturligt, for de fleste katte vil helst undgå at besørge samme sted, som de tisser. (Hvorfor, ved jeg ikke, men sådan er det). Det er der bare ikke så mange, der ved. Så en kat bør derfor have <b>to</b> bakker.
    Læs her: (link fjernet)

    Gizmo løste altså problemet, først ved at tisse<b> i</b> bakken og pølse <b>foran</b> den og bagefter at pølse uden for.

    Smarte, kloge Gizmo smiley

    Så hvis du følger Netdyredoktors råd, tror jeg ikke, dit problem bliver så stort, når killingen kommer. Desuden tror jeg, Gizmo stadig vil pølse uden for, med mindre det er frost og snestorm, for hvem bryder sig om at blive kold i måsen!


Kommentér på:
Forhindre katten i at gå i kattebakke.

Annonce