{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

sterilisering {{forumTopicSubject}}

Nala skal steriliseres d. 12/12. Var ved dyrelægen i starten af ugen hvor de blev tjecket og så snakkede vi lidt om hvordan det sku foregå d. 12. Men kan det virkelig passe at hun ikke må lave noget i 10 dage?? Dyrlægen sagde at de ville lime det samme, og måske det også skulle syes. så skal hun have krave på i lidt over en uge, og samtidig skal vi holde hende i ro, dvs. hun må ikke lege, må ikke springe op på ting. Skulle jeres hunkatte også det da de skulle steriliseres? Synes nærmest det lyder umuligt. Hun er en rigtig vildbasse til dagligt, og elsker at hoppe op på alle ting. Og så har vi jo os Oskar hendes bror, og de får da os nogle vilde legeture.

Spurgte også dyrlægen om han ikke kunne sy med indvendige sting, da jeg har hørt at de skulle være bedre, og så ville hun også skulle undvære kraven, men det var åbenbart kun noget de gjorde på lidt ældre katte. men hvad ved jeg. det er første gang jeg har kat, men synes bare det lyder a meget at hun ikke må lave noget i 10 dage. synes det er ekstemt synd for hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sterilisering
  • #1   8. dec 2007 Ja tror os hun holder sig i ro de første par dage, men synes godt nok 10 dage er meget, hvor man hele tiden skal holde øje med at hun ikke hopper op på noget.

  • #2   8. dec 2007 Syntes det må være op til dyrlægen at lappe hende ordentlig sammen.

    Mine har altid fået selvopløsende sting, ingen krave


  • #3   8. dec 2007 hmm, misser kom ind til dyrelægen og vi hentede hende dagen efter. vi fik ikke krage eller noget, hun holdte sig automatisk i ro.

  • #4   8. dec 2007 Synes da også at dyrlægen må lappe hende ordentlig sammen, for tror bestemt ikke lim er nok. han sagde også selv at hvis hun fx hoppede op i sengen var der en stor change for at såret kunne springe op. Og det vil jeg bestemt IKKE have. Synes også at jeg mange gange har hørt om nogen herinde som ikke havde fået krave med, når deres katte skulle steriliseres. for tror bestemt ikke Nala vil bryde sig om det. Men jeg er heldigvis hjemme hele december, da jeg går hjemme og skriver opgave, så vil jo kunne holde øje med hende.
    Jeg skal aflevere både Nala og Oskar ca. kl 09.00 og hente dem om eftermiddagen.

    Synes bare at det lyder så voldsomt da han fortalte mig om det.

    Jeg bor i en lille by ca. 15 km fra skive, og ca. 25km fra viborg.


  • #5   8. dec 2007 da jeg fir neutraliseret min huskat Lucky lukkede vi hende inde i et transport bur hvor der var en bakke i den ene ende og mad og vand og en pude til og ligge på og der lå hun en uge... og hun havde ikke krave på...
    hun gjorde ikke selv krav på og komme ud og alt var fint efter den uge og hun havde forholdt sig i ro...


  • #6   8. dec 2007 Nynne blev syet med almindelige sting og fik ingen krave med hjem... Hun holdte sig nu ik i ro i mere end et par dage, og det ser helt perfekt ud nu (selvom hun nåede at pille 2 sting ud selv)

  • #7   8. dec 2007 Ved bare ikke om jeg kunne holde ud a hun skal ligge i en kasse i en hel uge..

    Tror hun heller ikke Nala kan holde sig i ro mere end et par dage. Men god at det kan se pænt ud selvom hun var ldit vild og pillede sting ud.

    Skal man forresten hen og ha taget stingene ud igen?


  • #8   8. dec 2007 Når det er udvendige sting så skal de tages ud efter 10 dage - selvfølgelig kun det yderste lag, de to inderste kan de jo ik tage ud smiley

  • #9   8. dec 2007 Okay... skal man også betale for det? eller er det med i prisen?

  • #10   8. dec 2007 det var med i prisen hos os, og det vil jeg gætte på det er de flest steder...

  • #11   8. dec 2007 Okay, tak for hjælpen.

  • #12   8. dec 2007 Det var så lidt smiley

    Bliver hun syet med udvendige sting er det vigigt du er opmærksom på, at hun IKKE slikker og piller i det - hvis du får en krave med hjem er det jo ik et problem...


  • #13   8. dec 2007 Mea blev syet med udvendige sting - krave da hun bed i dem - hun hadede den!!!
    May blev syet med indvendige sting og limet alleryderst - ingen problemer med noget overhovedet, og ingen krave (selvom de ellers anbefalede den).

    May tog som noget af det første da hun kom hjem og hoppede op på kradsetræet (det var dog skilt i to så hun ikke kunne tage turen fra gulv til loft) - ingen problemer.


    Synes ærlig talt at det lyder lidt inkompetent mht din dyrlæge..
    Ingen af mine har skullet holde sig i ro - det har de heller ikke gjort, de har opført sig som de plejede, og der har ingen problemer været mht at ståret sprang op - eller noget overhovedet..


  • #14   8. dec 2007 Og ja - Mea fik taget hendes ud efter ca 14 dage (det skulle have været 10, men påsken kom i vejen). Der var ingen problemer med det. en vet. sygeplejeske gjorde det - Og det var med i prisen..


  • #15   8. dec 2007 selvom de ellers anbefalede den = de anbefalede at jeg tog en med hjem og holdt øje med hende.

    De ville normalt have syet med udvendige sting - men jeg såpurgte om det ikke kunne være det andet, jeg fik først nej, og så fik jeg alligevel ja senere?! :o) men det var bare en succes ifht. Mea's udvendige..


  • #16   8. dec 2007 synes nu også det lyder overdrevet hun skal holde sig i ro i 10 dage - det kan man jo ik få dem til... Nynne fik lov at fise rundt, dog stoppede vi hende da hun ville slås med Mikkel (var bange for at de ville rykke stingene op)...

  • #17   8. dec 2007 Ja synes os det lød lidt underligt, selvfølgelig er hun træt et par dage efter hvor hun ikke kan lave så meget, men alligevel at holde en killing stille i 10 dage, mens hun har en legekammerat, lyder rimelig umuligt i mine øre. medmindre man lukker den inde, men det kan jeg simpelhen ikke få mig selv til, synes det ville være synd for dem begge, da de er vand til at lege og sove sammen. Dyrlægen ville kun sy den med udvendige sting, os selvom jeg spurgte om de kunne gøre med invendige, synes jeg har hørt det er bedst, da hun ikke behøver kraven, men hvad ved jeg

  • #18   8. dec 2007 Lotte - Killinger er nu ofte friske samme aften.
    Mine to var voksne, de sov måske lidt mere samme dag og lidt dagen efter - men det var også det :o)


  • #19   8. dec 2007 Je synes os det lyder af meget, men nu for vi a se hvor vild hun er, men jeg er heldigvis hjemme, så jeg kan holde øje med hvad de laver.

    Lige et andet spørgsmål, er det ikke vigtigt at vaccinere katte?


  • #20   8. dec 2007 Lotte - Jo, helt bestemt!
    Det giver den en langt større mulighed for at bekæmpe evt. sygdomme. Hvad da? :o)


  • #21   8. dec 2007 Ja det er også min mening at de skal vaccineres, selvom de er indekatte og næsten aldrig kommer ud. Men da jeg oppe ved dyrlægen i mandags, snakkede vi om hvad der skulle ske d. 12, hvor han så lige pludselig siger at han ikke synes at jeg behøver at vaccinere kattene når de jo er indekatte, jeg siger dog straks at de jo kommer ud i sele og i løbegård til sommer, og at naboens kat og andre katte tit rander rundt i vores have, men han synes ikke at det er nødvendigt. Undre mig meget over det da de jo kan få alle mulige sygdomme, ved ikke at være vaccineret.

    Men selvfølgelig skal de begges vaccineres for første gang d. 12, og hvis han kommenterer det igen, så finder jeg da bare et andet sted. synes da helt klart at vi har snsvaret for at gøre så meget som overhoved muligt for at kattene ikke skal blive syge.


  • #22   8. dec 2007 !. vacc + revacc + de to efterfølgende er de vigtigste.. Fik jeg at vide for en måned siden... Derefter kan man nøjes med hvert andet år når de er indekatte...

  • #23   8. dec 2007 hvor har du dyrlæge ?

  • #24   8. dec 2007 Det er deres først vaccination de skal have d. 12. og mener selv den er vigtig, ligemeget hvad dyrlægen siger, så de skal have den. Basta. Tror ikke man må "hænge" folk ud herinde, men sender lige en privatbesked med navnet.

  • #25   8. dec 2007 Undskyld jeg spører - Men hvem i alverden er din dyrlæge?! Han lyder godt nok TEMMELIG inkompetent.
    Har du overvejet at skifte dyrlæge?
    Jeg ville tvivle på at en dyrlæge der havde så lidt viden om katte, også ville have så lidt viden når de gjaldt operationer?!

    (Ikke for at nedgøre din dyrlæge - jeg kan bare ikke forstå at en dyrlæge finder på at sige den slags)


  • #26   8. dec 2007 Tar en "Eva Kér" på den her, for det syntes ik rigtigt det din dyrlæge vil gøre*S*

  • #27   8. dec 2007 Eva K har sendt en privat besked.

    Synes os det lyder meget underligt, måske man sku ringe og sige at vi afbestiller. men synes nu os at han virkede meget sød og omhyggelig da han skulle tjekke dem. men studsede bare lige over det med vaccinationer.


  • #28   8. dec 2007 Lotte - Jeg studsede så også over den med at katten skulle holdes i ro i 10 dage!?

    Samt: "Dyrlægen sagde at de ville lime det sammen". Det er i mine øjne SLET ikke nok bare at lime det.. Det bør syes med indvendige sting, så vidt jeg ved.
    Nu var jeg der så self. ikke. Men af det du har fortalt om jeres samtale er der hele tre ting jeg bare ikke kan få ting til at hænge sammen.

    Ok, jeg kender ikke den pågælende dyreklinik. Jeg var bare bange for at det var en vis herre kendt som Dr. DyreDød du var faldet i kløerne på.. Så vidt jeg ved har han dog ikke klinik i Viborg. Skal lige tjekke efter dog...


  • #29   8. dec 2007 Nej, Dr. Dyredød har vist kun i Horsens, Odense, Risskov, Vejle, Virum. Silkeborg, Kolding og Århus V.

  • #30   8. dec 2007 Nu har jeg aldrig haft en kat steriliseret før, men synes også at det lød lidt voldsomt med de 10 dage. Os det med at han sagde at han kun ville lime hende. hvis hun så meget som bare hopper op i sengen kan det jo springe. Så han skal sku gøre det ordentlig ellers kan jeg da hurtig finde en der er bedre. Det er trods alt mig der skal betale et par tusind for det, så har det os bare at være gjort ordentlig og så'n at kattene har så få smerter som muligt.

  • #31   8. dec 2007 Lote - Helt enig - Lim lyder SLET ikke godt nok.
    Jeg sender dig lige et link til en hjemmeside.


  • #32   8. dec 2007 Tror heller ikke jeg tør overgive dem til ham. Må prøve at ringe til en anden dyrlæge og snakke med dem og få en tid hos dem, for synes godt nok os det lyder som en nem metode for ham, som ikke er godt ved katten.

  • #33   8. dec 2007 Har os snakket lidt med Roslev dyrlæge som jeg har hørt sku være rigtig gode, så må lige tage en snak med dem. For er bange for at de ikke får den rigtige behandling ved ham

  • #34   8. dec 2007 Lotte- Synes i hvert fald du skal ringe og snakke med dem. og høre hvad de siger til de oplysinger du har fået. De ved jo forhåbentligt mere om det end jeg/vi nok gør :o)

  • #35   8. dec 2007 Ja det må vi da meget håbe:) Men vil helst sikkert ringe og snakke med dem om det. Og håber så at jeg kan få en tid til dem i denne mdr, eller starten af januar, da jeg helt ikke vil til ham. efter det jeg har hørt nu.

  • #36   8. dec 2007 Lotte - Det må man da håbe. Hos min dyrlæge plejer det i hvert fald at være til at få en tid inden for en uge eller to :o)

  • #37   9. dec 2007 Okay, det må vi os håbe roslev har så. Vil ringe på mandag og hører. og afbestille den anden.

  • #38   9. dec 2007 Lotte - Du kan jo snakke med den anden klinik først og høre om de synes det lyder helt mærkeligt? Samt hvordan de vil gøre osv.. Og så afbestille hvis det er? :o)

  • #39   9. dec 2007 Ja det har jeg også tænkt mig...

  • #40   9. dec 2007 Lotte - Men skriv da lige en opdatering når det så er? :o)

  • #41   9. dec 2007 Det skal jeg nok smiley

  • #42   10. dec 2007 Så fik jeg ringet og snakket med dyrlægen i roslev, de var meget søde til at hjælpe og besvarer spørgsmål. Jeg har derfor valgt dem som dyrlæge, og kunne allerede få en tid på onsdag, så det var godt nok hurtig. men godt.

    Jeg fik snakkede med dem om steriliering af Nala, og de syede med invendige sting, som jeg også foretrækker, efter at have læst en del om der herinde og andre steder. Fik også spurgt om øremider, hvor de bruger frontline.

    Men de var meget søde, så nu skal de begge neutraliseres, vaccineres, og behandles for øremider.


  • #43   10. dec 2007 Lotte - Det er jeg bare rigtig glad for at høre. Jeg håber du får en rigtig god oplevelse hos den nye dyrlæge, og de tager så godt af dine to misser :o)

  • #44   10. dec 2007 Det tror jeg helt klart de gør:)

Kommentér på:
sterilisering

Annonce