{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Set i lyset af de sidste par dage.... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil starte med at pointere, at dette på ingen måde er et "hak i tuden" til dem der har overtaget Elliott.

Jeg sidder her og tænker på, hvor meget Elliott har været igennem nu.
Den stakkels kat har lidt længe - og nok..

Med det i mente, og med tanke på, at mange folk bliver forblændede af gode salgsevner og talegaver, så er det måske på tide, at lave denne tråd.

Elliott kom jo som bekendt fra en BYBer af de store.
BYBere er ikke just kendt for deres kærlige engagement overfor deres dyr - nææh dyrene bliver ofte set som produktionsmaskiner, der skal lave killinger til BYBeren, så vedkommende kan tjene penge på sit "værk".

Desværre ser flere og flere de trælse forhold kattene bor under. Desværre fordi de mange gange lader hjertet løbe af med sig.

Nogle gange ser man end ikke de reelle forhold, kattene lever under, og mødes et tilfældigt sted, hvor "handlen" kan foregår helt udenfor synsvidde fra de forhold katten kommer fra.

Jeg beder så indtrængende....

Lad nu være med at støtte disse skruppelløse mennesker, der ikke engang "tør" vise de reele forhold for kattene.
Lad nu være med at købe en kat, fordi du tror du kan redde den fra de forhold den bor under.
Lad for pokker være med at lade hjertet sejre.

Jeg ved godt jeg bander, men hvis folk nu bare ville lade være med at købe en kat, hvor dens opholdssted kan virke lidt skummelt eller hvor man ikke kan få lov til at se det, så ville vi ikke opleve nær så mange tilfælde som Elliott.

Det kan godt være, at man kan spare en 500 lap her eller der, men det er jo ikke penge man sparer i den sidste ende, hvilket sagen med Elliott jo sikkert vil bevidne.

Når man skal vælge en kat, så vælg den et sted, hvor du overhovedet IKKE vil have problemer med at lade den flytte tilbage til.
Skulle man købe en kat man ikke kan have alligevel, så er det 1000 gange bedre, at aflevere den med godt hjerte og sind, fremfor at gå grådkvalt fra en person, hvor man frygter det værste for ens kat.


Min bøn er endnu en gang

LAD NU VÆRE MED AT STØTTE DE BYBere.

Det kommer der aldrig noget godt ud af - for de tjener penge til at købe nye katte for.

De stopper aldrig - uanset deres gode ord og lovning på alverdens guld og grønne skove...


Beklager, hvis dette indlæg bliver for kludret, men jeg har det bare så svært med at se, hvor stor skade en kat kan få - BARE fordi den ikke er passet ordentligt helt fra starten...



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Set i lyset af de sidste par dage....
  • #1   10. dec 2007 ja har heller ikke så meget sige her, har nu ikke fulgt omtalte sag, men annette har ihvertfald ret i det hun skriver ved det med kattehandlere

  • #2   10. dec 2007 hej anette.
    super indlæg !

    jeg har lige et spørgsmål angående byb.

    jeg sidder her og glæder min hel vanvittigt. min skønne bell kan føde når som helst, hvilket bringer en stor glæde her i den lille familie.
    det bliver de smukkeste blandingskillinger og jeg ved de får et super sind.
    de bliver ikke billige - de skal nemlig ikke sælges til hvem som helst og forhåbenligt kun til blivede hjem. de vil blive passet som de andre katte jeg har-i hovede og røv !

    er jeg så også en byb eller hvad :o))))

    knus mette.


  • #3   10. dec 2007 tusind tak ellvis :o)
    man ved jo aldrig hvad man bliver stempelt som....jeg ved bare at det her er noget vi glæder os helt vildt til.


  • #4   10. dec 2007 Mette - jeg ved ikke om du er en BYBer.

    Hvis dine intentioner omkring killingerne er, at sælge dem som værende "ægte uden stamtavle" ja så er du i mine øjne en BYBer.

    En BYBer profilerer på opdrætteres hårde arbejde gennem mange år.
    En BYBer ser stort og flot på diverse genetiske fejler og mangler vedrørende racen.
    En BYBer kan måske gå med til en enkelt vaccine, men ikke den "fulde tur" (færdig vaccineret, kastreret, mærket, ormekur osv.) for det kommer der ingen fortjeneste ved.

    Hvis du hører under en eller flere af disse kriterier, så er du i mine øjne en BYBer.

    Jeg vil så modsat ikke kalde dig for en BYBer, hvis du står ved det din kat er - nemlig en blanding af racer, og dine killinger ikke kommer til at hedde noget i retning af *race*blanding, for du ved jo reelt set ikke hvilken blanding du har - kun at hun er semilanghåret...

    Håber det gav dig svar på dit spørgsmål.



  • #5   10. dec 2007 Orv - det lød hårdt, men det er ikke så hårdt som det står skrevet. smiley

    Jeg kan såmænd godt forstå du glæder dig til at killingerne kommer. Det er så livsbekræftende at se dem vokse op..


  • #6   10. dec 2007 Jeg vil da bestemt kun give dig ret:)

    Jeg ville da aldrig selv købe af en BYBer, og ved at Ina heller ikke ville..
    Men mht. til Elliot, så var han jo solgt og BYBeren havde tjent pengene-derfor ville Ina gerne hjælpe den stakkels kat...


  • #7   10. dec 2007 Mette: ja mange vil se dig som en BYB, jeg mener en BYB er sådan en som CK, som kun laver killinger for at tjene penge og opbevarer dem under skumle forhold osv. og så dem der stor opdrætter ægte uden stamtavle fordi de ikke gider være godkendt som opdrætter og dermed følge reglerne,

  • #8   10. dec 2007 Heidi - jeg vil gerne korrigere dig en smule.

    En BYBer har ikke nødvendigvis kattene under dårlige forhold.
    En BYBer profilerer "blot" på det store arbejde, opdrætterne har brugt så mange år på at skabe.


  • #9   10. dec 2007 heidi-jamen så er jeg en vaske ægte byber. der sælger vaske ægte blandinger med vacc, loppe, orme, stueopvokset, kvalitetsfoder, dyrlæge tjekket.

    hej alle sammen.
    jeg er den nye **. mit første kuld.
    håber jeg scorer kassen på det her. trænger jeg til eftersom mine katte har kostet kassen. bare aslan er oppe over 10000 nu.
    håber nogen herinde køber killinge hos mig til over pris, såjeg kan blive en rig bybber :O))))


  • #10   10. dec 2007 Hørt AnÆdde. Kan kun tilslutte mig dine indlæg. Den eneste måde at redde disse katte på er ved at lade være med at handle hos disse modbydelige kattehandlere. Ingen salg= ingen fortjeneste = lukning. Det er det eneste vi kan gøre. Boycot dem. Lad være med at spille helt der redder en stakkels kat, for der vil blot være en ny kat, der overtager pladsen.

    Jeg synes helt ærligt at det er forfærdeligt at man ikke kan skride over for disse uhæderlige katte/hundehandlere der kun holder dyrene for pengenes skyld. De tager overhovedet ikke hensyn til dyrenes fysiologiske og psykiske behov. De er blot fødemaskiner, der ofte lever under usle kår.

    Virkelig trist at nogle har sådan en holdning til dyr, men de findes desværre.


  • #11   11. dec 2007 hi hi det er helt ok anette. ved jo hvad du mener.

  • #12   11. dec 2007 AnÆdde: Husk jeg skrev at det var min personlige mening.......

    mette: skrev jeg ikke at jeg ikke synes du var en BYB ??


  • #13   11. dec 2007 Mette - hvis du prøvede at svare mere seriøst, så kunne jeg sikkert følge dig i din tankegang.
    jeg vælger blot at lade være med at svare yderligere, på dit lidet imponerende indlæg.

    Tina D - det er lige netop det jeg mener...
    Ingen handel vil i sidste ende stoppe enhver kattefabrik...


  • #14   11. dec 2007 Okay - så lige at du havde svaret igen Mette... smiley

    Blev bare lidt "irriteret" over det ligegyldige indlæg..




  • #15   11. dec 2007 det var fordi jeg misforstod heidi....rolig nu. ingen grund til at blive sur. det var bare gas fra min side....forstod på heidi at jeg var.

  • #16   11. dec 2007 er nu ikke sur ;-))

    Men jeg tror vi alle er meget enige på mange punkter smiley


  • #17   11. dec 2007 tror jeg også...

    der står du bor tæt ved ålborg.
    må man være fræk og spørge hvor ?


  • #18   11. dec 2007 Ja det må du da - svarer lige privat, da jeg ikke har kaffe nok til alle herinde *GGG*



  • #19   11. dec 2007 griner højt. oki.

  • #20   11. dec 2007 Hørt Hørt ;o) men det viste du jo fra min side *GG* Og hvad er det med kaffe ?? det er skisme ikke kaffe jeg kommer på, når jeg kommer til Ålborg fnis

  • #21   11. dec 2007 Lige et godt, simpelt råd:

    <b>Lad være med at købe kat et sted, hvor du ikke selv ville være kat</b>


  • #22   11. dec 2007 Ja, vi kan alle have gode intentioner og pleje og passe kattene.... det hjælper bare ikke, hvis de nuttede blandingskillinger ender hos en kattehandler.

    Problemet: AT de ikke neutraliseres INDEN de flytter hjemmefra og så kan de være vaccinerede, dyrlægechecket og opvokset på kvalitetesfoder alt det man lyster, når det væsentligste mangler. De neutraliserede katte har ofte ingen interesse hos kattehandlerne.

    Og BYB er for mig er avl uden tavle og jo der er forskel på BYBere, men alt i alt er slutproduktet det samme: blandingskatte.








  • #23   11. dec 2007 Jeg græder, når jeg læser det, du har skrevet Annette. Det er så sandt så sandt. Jeg har gjort mig SÅ mange tanker de sidste dage. Og jeg har været mere end tæt på at tænde fuldstændig og aldeles af i trådene - men det nytter jo ingen steder.

    Men et er helt sikkert, jeg havde aldrig taget Elliot til mig. Jeg vil slet ikke blandes ind i noget, der har med den slags at gøre - heller ikke for at ville frelse. Jeg vil kun vælge raske og harmoniske katte.

    Og til jer, der måske påtænker jer at redde en kat i en sørgmodig forfatning. Husk endelig på at der også er rigtig mange raske og harmoniske katte som trænger til et nyt hjem. Mange katte som "reddes" ville efter min mening havde bedre af at få lov til at sove ind og få fred.


  • #24   11. dec 2007 Hej Denise

    ...vi er SÅ enige. Jeg forstår simpelthen ikke at folk nærmest står i kø for at rydde op og udbedre de skader skruppelløse "opdrættere" har påført sagesløse dyr. Uanset hvor svært det er at være tilskuer til, så hjælper jeres penge, bare disse "folk" til at kaste sig over nye dyr.

    Jeg må sige at jeg er absolut forarget over denne tendens. I tror I redder én, måske 2 katte....men dermed giver i mulighed for at flere katte ryger gennem disse hænder, da der støttes økonomisk når der skal frelses dyr.

    Er der en højere mening med galskaben, som er gået mit hovede forbi ? *Og så sætter jeg mig ellers meget hårdt på mine hænder igen*


  • #25   11. dec 2007 Jeg har ikke blandet mig i de tråde ang. Elliott, men har hele tiden tænkt stakkels kat, mest efter jeg har læst at han er flyttet og flyttet nu her. Stakkels kat. Hvis han virkeligt har det så dårligt, og ingen vil beholde ham, så lad dog den stakkels kat sove ind, så får den det da bedre.

Kommentér på:
Set i lyset af de sidste par dage....

Annonce