4.860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ringorm ? HJÆLP Ringorm ? HJÆLP

Hvordan behandler man ringorm? Er det alle katte og hunde der skal behandles? og hvad gør man med gulvtæpper mm . Jeg er desperat håber i kan hjælpe. Jeg har klippet min perser Willie kort og har opdaget vorte ligende knopper på halen, har det med ringorm at gøre? VH Stine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringorm ? HJÆLP
  • #1   12. dec 2007 Der er hjælp at hente her! (link fjernet) Der står om sygdommen og behandlingen af den.

Hvis du er i tvivl hvad din kat fejler så kontakt din dyrlæge smiley

• #2   12. dec 2007 Tak for hjemmesiden.. Jeg har kontaketet dyrlægen, men han lød som om han ikke vidste noget om det, han kunne ikke svare på mine spørgsmål. Så jeg er usikker om det er det rigtige jeg gør. Er der nogen der har erfaring med nizoral shampoo?

• #3   12. dec 2007 så vidt jeg husker er ringorm ikke orm, men en hussygdom forårsaget af enten svamp eller virus.
    jeg er dog langtfra sikker.
    desuden mener jeg også at det kan overføres til mennesker.

• #4   12. dec 2007 hussygdom= hudsygdom.... sikke jeg vrøvler i dag smiley

• #5   12. dec 2007 Det er en svamp der angriber huden, og jo det smitter fra dyr til menneske og den anden vej.

• #6   12. dec 2007 vask me nizoral shampoo hver 7 dag, påsmør dagligt katten med lamisil som kan købes på apoteket i håndkøb, hysterisk rengøring, samt gør pinligt rent ;0)

• #7   12. dec 2007 Lis- jeg vil da gerne høre lidt om hvorfor virkon s ikke virker............??

Jeg ved der er andre dyrebesætninger ( gud forbyde at jeg selv vill bruge det på den måde) simpelthen dypper ringormssmittede dyr i en virkon s blanding.

• #8   12. dec 2007 Jeg mener nu at Lufenuron (Program vet) virker, men der skal 4-6 gange dosis i katten før det virker, så det bliver en formue - man har dog så sikkert ingen lopper.....
    Virkon S er helt sikkert virksomt mod ringorm, bruges til omgivelserne

Da jeg havde ringorm, der fik kattene dagligt i 6 uger nogle piller jeg desværre ikke kan huske navnet på (10 år siden), alle dyr blev vasket i Imaverol 2 gange om ugen, ALT blev sprayet med Virkon S, selv vaskemaskinen fik Virkon S i skyllevandet.

Det er et KÆMPE arbejde, men jeg blev skide go til at gi piller, og mit hjem har aldrig været så rent*S*

Jeg satte selvfølgelig mit katteri i karentæne

• #9   12. dec 2007 Lis D

Har du et link til det med Virkon S? Jeg vil da gerne "opdateres"*S*

Det virkede altså fint i mine omgivelser, og jeg havde vel 25 katte, 14 ildere samt 2 hunde. Hvis det ikke havde virket, så ville dyrene jo atter ha været smittet af de sporer som lå i omgivelserne....

Virkon S virker stadig fint mod mange former for svamp, er det så kun microsporum canis (alm form for ringorm) det ikke virker mod?

• #10   12. dec 2007 de rigtige virkones virker 100 % da wie bruger de i besætningen.

• #11   12. dec 2007 bruges meget i svine besætninger,så der er helt rent inden der kommer et nyt hold grise i stalden,det virker fint

• #12   13. dec 2007 Tak for de gode råd. Lis, kan du forklare nærmere om den der damprenser, kan man leje den? Jeg må sige jeg er hysterisk ligenu, jeg gør rent hele tiden vasker katte og så skal jeg hente piller til mine 4 katte og til hunden i dag.. Håber aldrig kattene får ringorm igen. Dyrlægen sagde det kommer til at koste omkring 1200 kr for behandlingen af alle dyrene, og så kommer rengøringsmiddel til huset oveni.. Puha

• #13   13. dec 2007 Stine T

Ork til dine 1200,- *S*

Jeg gav 13.000,- for komme af med ringorm hos mine dyr. Samtidig blev mange killinger "for gamle", så de blev sværere at komme af med, og nogle der allerede havde bestilt killing, sprang fra....

Kommentér på:
Ringorm ? HJÆLP

Annonce