765 visninger
|
Oprettet:
Loppemidler {{forumTopicSubject}}
Sidder og funderer - som jeg så ofte gør
Er der egentlig fordel i at give forebyggende behandling mod lopper. Også hvis kattene kommer ud i haven? Er det ikke tilstrækkeligt at give Capstar, hvis man opdager lopper og så et loppemiddel i nakken?
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
– Capstar Vet er det første loppedræbende middel i tabletform, som hunde- og kattejere kan give til deres dyr, uanset hvornår de ser lopper på dem. Allerede efter 15 minutter begynder midlet at slå de voksne lopper ihjel – og efter 24 timer er alle lopper udryddet.
Hvordan opnår man et effektivt loppestop?
– Allerbedst ved en kombinationsbehandling med de 2 produkter Capstar Vet (hurtig virkning mod voksne lopper) og Program Vet (langtids forebyggende virkning mod æg og larver).
http://www.loppestop.dk/
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Der kan så blive et problem med flåterne....
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
Men hvis mine katte var udsat for daglig risiko for lopper, ville jeg forebygge, f.eks med program vet
Synes capstar og program vet er en fin nok løsning hvis man pludselig har en kat fuld af lopper, men der ville jeg nok hellere vælge frontline combo
dec 2006
Håber der kommer nogen på banen, som har erfaring med IKKE at give forebyggende og hvor kattene kommer ud.
Pt. kommer vores ikke længere end til den indhegnede overdækkede terrasse, men når vi få indhegnet haven på et tidspunkt, kommer de jo ud i naturen igen.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Jeg har ingen erfaring med katte, som du jo ved, men kan ikke lade være med at sammenligne lopper med lus.
Vi har jo set at lus er blevet resistente overfor alle præperater i handlen og jeg kan da ikke lade være med at tænke på om det ikke også kan ske mht. lopper, når det bruges igen og igen!
Min mors hund er troligt hver 6 uge blevet dryppet i nakken og trods dette fandt jeg lopper på ham her i sommers!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
I stedet anbefales Advantage.
Sakset fra Netdyredoktor om lopper:
(link fjernet)
"Advantage® og Bayvantic® virker desuden direkte på loppelarverne i hjemmet. ( Katte skal behandles med Advantage®, de tåler IKKE Bayvantic®). Andre loppemidler på det danske marked, har ikke dobbeltvirkning, og er derfor ikke så velegnede til at få bugt med et loppeangreb- også selvom markedsføringen af produkterne af og til giver et andet indtryk."
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 167
Det er ikke første gang at dyrlægen hade set det ske med frontline, og flere katte er døde af det. Men de er ikke intresserret i at fjere det fra market desværre
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 167
dec 2006
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Derimod har jeg mange, mange gange hørt om katte, der får sår af Frontline Pour-on på påføringsstedet.
Og så skal man også huske, at med undtagelse af Capstar må der ikke behandles med flere typer loppemidler kort tid efter hinanden.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Man skal også være opmærksom på at frontline ikke må kombineres med noget ifølge producenten, ej heller capstar.
Jeg bruger nu advantage og har supleret med capstar da der var direkte loppeangreb.
Loppemidler