793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

God kattebog! God kattebog!

Jeg købte en bog gennem Isabella Smith der hedder:
"Kattens kropssprog, 100 signaler du skal forstå." Skrevet af Trevor Warner. Pris 149,00 kr. + porto.

Har kun læst lidt i den, men den ser ud til at være rigtig god med massere af billedillustrationer samt forklaring til, hvad katten udtrykker på fotoet. Det er en bog som jeg her helt sikker på at både nye og gamle kattejere kan få rigtig meget ud af at læse.

Der er også en masse ekstra oplysninger som f.eks kattens-huske-slikke liste:
Katte har deres egen slikke- og rense-liste, og det er fascinerende for ejeren at se, om katte følger listen på samme måde hver gang. Det foregår som regel som følger: Slik poten og gnid den så over den ene side af hovedet, slik den anden pote og gnid den over den anden side af hovedet. Slik skuldre, slik forben, slik sider, slik kønsorganer, slik bagben og slik hale.

Jeg kan i hvertfald godt nikke genkendende til ovenstående rækkefølge.

Ville bare lige anbefale den, da den har utrolig mange gode fotos og er til en overkommelig pris. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God kattebog!
  • #1   13. dec 2007 Skal den købes den vej igennem, eller kan den også bestilles i en alm. boghandel?

• #2   13. dec 2007 Næh har lige søgt på google. Der er flere online boghandler der har bogen :D. Det er bare enten at søge på forfatter eller bogtitlen på google.

Jeg har læst lidt mere i den. Den er næsten ikke til at slippe. Det er forklaring signaler/adfærd helt fra kattefødsel og frem. Om kattens signaler til mennesker osv. Den er skrevet i et meget let og forståeligt sprog.

• #3   13. dec 2007 Den ser sku go ud...kunne være man skulle invistere i den. :))

• #4   13. dec 2007 Den er virkelig god. Der er utrolig mange billeder.. mindst 1 på hver dobbeltside og den er på 204 sider. Til billederne er en forklarende tekst til hvad de forskellige udtryk betyder. Det er en let læselig og forståelig bog.

Jeg har haft katte stort set hele mit liv, og alligevel har jeg allerede lært en masse blot ved at læse til side 55.

• #5   14. dec 2007 Kan lige poste et par citater fra bogen:
    eks:: "En kat hilser meget intimt. først gnider den panden mod dig, derefter følger kroppens sider og endelig halen. En omgang er ofte ikke nok, og den venlige kat vil komme tilbage med den anden side af sin krop for at få et bedre indtryk. Denne første kontakt fra en kat afføder ofet et svar fra mennesker der elsker katte og er beærede over dens opmærksomhed. De rækker hånden ned og aer katten - og så vil katten gnide kæben mod hånden.

Selvom mennesker måske ikke er klar over det, bliver de mærket med duft. Der er duftkirtler på kattens hoved, langs dens kæbe og for enden af halen. Alle disse omhyggelige gnidninger afsætter kattens duft på gæsten (må jo også gøre det på ejeren). Til gengæld vil katten lugte til den pels, der har gnedet mos os, for at finde ud af hvordan vi lugter. Det gør ikke katten noget, at vi iike søger at finde ud af, hvordan den lugter. Katte vil gerne efterlade deres lugt i hele huset og nider sig mod kurve, møbler og dørkarme. De siger ikke goddag til disse ting. "

Et andet sted står der f.eks. "En grund til at katte soignere sig er, at de ønsker at bevare deres egen personlige lugt. Det er ofte muligt at tage en kat op pg lugte dens ejers stærke parfume i kattens pels. Hvis du synes det lugter kraftigt, så forestil dig hvordan det må være for katten... "

Et andet sted står der også:" Katte bryder sig ikke om at blive dækket med stærkt lugtende stoffer, så en kattejer, der holder af sine dyr, bør ikke bruge eau de toilette og så give katten et stort knus.... "

Kommentér på:
God kattebog!

Annonce