{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Vådfoder - langsomt/småt spisende kat? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Hvordan gør i med vådfoder?
Jeg har en hunkat som spiser meget små mængder ad gangen fordelt over mange mange gange på et døgn - hvilket jo er helt efter bogen.
Men, ift vådfoder er det lidt noget rod. Det bliver jo dårligt af at stå for længe. Hvis jeg øser en portion op til hende om morgenen - 100Gram cirka, så er det ofte ikke spist op om eftermiddagen når jeg er retur.
På den måde kommer det til at stå ret længe smiley ikke skide lækkert.

Vores nye hankat, spiser derimod rub og stub med det samme når jeg giver vådfoder og spiser så tørfoder af mange små omgange ved siden af.

Men udover at hunkattens mad kommer til at stå utrolig længe fordi hun ikke spiser det på én gang, så tænker jeg også at der bliver svært at få vådfoder i hende nu hvor hankatten er flyttet ind. Han vil uden tvivl rydde hendes skål når han er færdig med sit eget jo, og så har hun slet ikke noget. smiley

Hvad kan man gøre? Jeg læser allevegne at katte har godt af 24/7 tørfoder og ellers portioner af vådfoder ved siden af, så meget som de kan spise af en omgang. Men.. ja. Hun spiser det måske over en hel dag (med mindre vi er hjemme og fjerner det) Knap så lækkert. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder - langsomt/småt spisende kat?
  • #1   11. jun 2019 det er fint med tørfoderet. at de selv kan tage det de har brug for

    vådfoderet:hvorfor giver du ikke bare en halv pose om morgen, og resten når du kommer hjem, og så en pose til nat?
    jeg har en som hellere ikke spiste op. han spiser de små dåser. sådan en dåse blev delt i 2-3 potioner. Lige pludselig fandt han ud af at han faktisk godt kunne se det meste af en hel.
    det kan også være at hun bare spiser flere tørpiller

    er det ens lige meget hvilken slags vådfoder hun får?


  • #2   11. jun 2019 Anja, jeg bruger dåser som jeg deler op, men selv med 50g står det i mange timer inden det er spist op. Ofte kommer hun ud med det samme og snuser til det, men går igen uden at røre det. Har prøvet flere varianter , både mærker og typer med gele, sovs, pate osv osv osv. Det er det samme med det hele.
    Hun spiser klart mere tørfoder end hankatten gør, men jeg vil jo så gerne at hun får den ekstra væske fra vådfoderet. smiley


  • #3   12. jun 2019 hun lyder til at ære en lille kræsenpind smiley
    jeg har en lige som hende. men hun har så forelsket sig i tun fra cosma natur. hvis det står til hende ja så æder hun 3-4 ds om dagen. Før spiste hun vel det som svare til 1 ds om dagen- hvis vi har heldige. hun fik en omgang snotnæse og det eneste hun kunne lugte var tunen.

    har da også katte som faktisk ikke rør vådfoder. de spiser hellere deres tørfoder.
    så jo det er svært, og de er bare ikke ens

    jeg valgte for at være sikker på at alle mine drikker nok, at købe en vandfontæne. og de elsker den bare - det er ikke sjovt når den skal afkalkes eller hvis den går i stykker....

    har du prøvet dem med meget væske? soup hedder de, og det er whiskas og nogle styker mere som har dem. jeg har en og hun elsker dem simpelhen.

    handler du hos zooplus ? for ellers kan det anbefales da de har et kæmpe udvalg, og de sælger prøvepakker af meget af det.
    bruger selv den tyske siden, men indimellem også den danske


  • #4   12. jun 2019 Har du prøvet at lune hendes vådfoder? Så lugter det bedre og glider lettere ned. smiley

  • #5   12. jun 2019 Susanne, ja det har jeg prøvet, men ingen forskel smiley

    Anja, jeg ved ikke om hun er kræsen. Hun spiser det jo godt nok, det går bare laaaaangsomt smiley men hun er jo også vant til at have sin mad for sig selv smiley
    Jeg købte nogen poser i Aldi forleden, det er bidder i sovs og der er meget sovs! Hun var ellevild den første dag, skyndte sig at smage med det samme (men stadig så der stod halvdelen tilbage , mindst) allerede dagen efter var nyhedens interesse ovre og alt var som det plejer ??


  • #6   12. jun 2019 har du en petworld i din nærhed?

  • #7   12. jun 2019 Anja, ja, flere endda smiley

  • #8   12. jun 2019 Har du så prøvet denne?
    https://www.petworld.dk/kattefoder/miamor-filet-tun-og-krebskoed-kattemad

    det er en af dem som hitter meget h



  • #9   12. jun 2019 Anja - nej, men det vil jeg da prøve smiley

Kommentér på:
Vådfoder - langsomt/småt spisende kat?

Annonce