2.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

åh nej, min kat er syg:( åh nej, min kat er syg:(

Da jeg stod op i morges var den ældste af misserne (Sille) væk. Jeg kaldte på hende men hun kom ikke, begge katte følher mig ellers normalt rundt i huset om morgenen. Da jeg fandt hende under sengen sad hun bare med åben mund og savlede.

puh jeg ringede til dyrlægen hvor jeg heldigvis kunne komme til med det samme. De kiggede på hende, og kunne ikke finde noget ud over, savlet og en forhøjet temperatur. De tror det er en infektion så har fået antibiotika med hjem.

Men hvor er det hårdt bare at se hende sidde der. Har sat en vandskål frem til hende hvor hun sidder, hun sætter munden på kanten af skålen og savler så bare ned i den:(

Øv, min stakkels kat. det er altså bare synd for hende:(

Kan i ikke lige krydse lidt fingre for at hun får det bedre i løbet af dagen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åh nej, min kat er syg:(
  • #1   19. dec 2007 Du kan tro, jeg vil krydse fingre. Kan det evt. være noget hun har spist, som kan være giftigt? Har du en julestjerne stående?

• #2   19. dec 2007 (link fjernet)

• #3   19. dec 2007 nej, har ingen julestjerne stående. Og har ikke fået nye planter ind i hvert fald den sidste måned. Så det burde ikke være det. men gud hvor er jeg bekymret for hende. Hun bruger slet ikke sin tunge til selv at fjerne slimet, hun ligger bare:(

• #4   19. dec 2007 Håber andre har oplevet lignende og at det har hjulpet med antibiotika. Jeg har desværre ikke andre bud end det med en evt. forgiftning. Stakkels Sille og jeg sender mine allebedste tanker til dig Pia.

• #5   19. dec 2007 kan hun godt få det når hun er vaccineret? Nej, det blev hun ikke undersøgt for. nu har hun lagt sig til at sove, så det håber jeg er godt for hende.

• #6   19. dec 2007 Tænker det samme som Mb, det kan være ret smertefuldt og grund til at hun savler.

• #7   19. dec 2007 Pia.. hvis jeg var dig ville jeg skynde mig til dyrlæge med hende og få hende grundigt tjekket.. det lyder til at hun har det rigtig dårligt.. og som MB siger kan det være Calici

• #8   19. dec 2007 Jo selvfølgelig kiggede de hende i munden:) De kiggede efter om der sad noget i halsen. Så fik hun taget temperatur og blev mærket på maven, og blæren og lyttet på. Alt lød og føltes normalt.

Men jeg troede ikke de kunne få det når de er vaccineret og indekatte.

Jeg har aftalt med dyrlægen at jeg skal ringe igen i morgen hvis hun ikke begynder at spise i aften. Eller hvis jeg kan se at hun får det værre.

• #9   19. dec 2007 XXXXXXXXX Krydser alt hvad der krydses kan!

Håber din misser får det bedre!

• #10   19. dec 2007 hun har ikke næseflåd og hun nyser heller ikke. Hun trækker også vejret fint. Det er jo de symptomer der står. Det eneste er at hun savler og er sløv. Men kommer der nogen af de andre symptomer i løbet af dagen, ringer jeg selvfølgelig til dyrlægen igen.

Men det burde da ikke være det når hun ikke har symptomerne ud over savlet.

• #11   19. dec 2007 Igen enig med MB, har også haft en kat med calici, der svalede. han fik i øvrigt også smertestillende, da han ikke ville spise og drikke selv. Han er i øvrigt også indekat og vaccineret.

• #12   19. dec 2007 ok, tusind tak for jeres svar. Når jeg ringer til dyrlægen igen så vil jeg prøve at nævne det.

Men hvordan var jeres? Havde de lyst til at spise og drikke?

Sille vil gerne, hun prøver, men hun kan bare ikke.

• #13   19. dec 2007 Det er nøjagtig det samme som Miko, jeg synes altså ikke, at du kan vente, hun er nøst til at få noget at drikke ellers må du tvinge hende til at drikke med en engangssprøjte. Vores fik som sagt smertestillende, da han ikke ville spsie og drikke, gik hen til mad og vandskål ,men peb når han forsøgte.

• #14   19. dec 2007 det er bare svært, for jeg stoler da på min dyrlæge. Har allerede ringet 1 gang for at høre til det.

Hun sagde at hun bare skulle spise inden i morgen...

• #15   19. dec 2007 Ja, jeg holder nu fast i, at det er for lang tid at gå uden mad og vand, gav dyrlægen din kat et skud væske under huden, siden du kan se tiden an til i morgen?

• #16   19. dec 2007 Jeg kan godt forstå, at du har det som du har det Pia, man skal helst kunne stole på sin dyrlæge. Det har bare nogle gange vist sig, at dyrlægen ikke lige har fanget det, som nogle af dem her på KG har erfaringer med. Og det vigtigste er jo at din kat hurtigst muligt kommer ovenpå.

• #17   19. dec 2007 Nej ,jeg tager gerne imod råd men jeg vil jo helst stole på min dyrlæge.

Min kat får antibiotika, som jeg kan læse det udfra diverse internet sider er det det som de skal have, hvis de har calici. Så dyrlægen kan vel ikke gøre andet end at konstatere det?!

Jeg har lige givet hende lidt vand gennem sprøjte. bagefter tog hun selv ca 2 dråber fra vandhanen. Så jeg håber jeg kan fortsætte sådan i dag og derved holde væske i hende.

Som tidligere nævnt ringer jeg selvfølgellig til dyrlægen hvis det bliver værre, eller der ikke sker en forbedring i løbet af i dag. Men hun virker ikke sløj, og jeg kan tydelig mærke på hende hvis der sker en forandring.

mvh Pia

• #18   19. dec 2007 Krydser alt hvad der kan krydes, og sender de bedste tanker til Sille ;/
    Håber hun får det bedre, det må være forfærdeligt at sidde som ejer, og bare glo, helt uden at kunne hjælpe!
    - Jeg er ikke ekspert når det gælder ting som dette, men jeg ville nok få hende tjekket for Calici. Men da hun er vaccineret tror jeg ikke det er tilfældet, men det kan ske.

Håber på det bedste.
    Held og lykke med Sille.

• #19   19. dec 2007 Som andre også skriver, vil jeg råde dig til ud over antibiotica også at give katten noget smertestillende. Metacam anbefales, de det er flydende. En voksen kat skal kun have ca. 0,3 ml.

Mine katte havde for mange år siden samme symptomer: De savlede og hang over mad- og vandskåle uden at indtage noget.

De havde halsbetændelse, og lige som for os gør det ondt at synke. Da de fik smertestillende, både spiste og drak de igen.

God bedring med mipsen!

• #20   20. dec 2007 Ja rigtig god bedring med Sille. Håber hun vil få det bedre nu hvor hun får antibiotika.

• #21   20. dec 2007 Lige en opdatering.

Sille spiste i morges, og nu er det som om der aldrig har været noget galt. Underligt, men selvfølgelig rigtig dejligt at hun har det godt igen.

God jul til alle, fra mig, Sille og Sally

• #22   20. dec 2007 Pia F: Vores den ene kat var vi også til dyrelægen med i mandags da han også savlede eller der røg i hvert fald vand lign. ud af både munden og næsen og jeg blev også ret nervøs. Det startede søndag efter at jeg havde givet dem kattegræs, jeg ringede til dyrehospitalet søndag aften da jeg blev ret nervøs over at det blev ved men de sagde jeg kunne gå til ejen dyrelæge mandag.

Selv om det var stoppet mandag eftermiddag da jeg fik en tid, valgte vi lige og få ham tjekket.
    Hun spurgte om hvilke planter vi havde og vi sagde så han havde fået kattegræs, så det var det der havde sat sig på tværs og ikke kunne komme op selv om han havde kastet op.

Håber det kan hjælpe dig lidt med et svar på hvad det kunne havde været selv om det er stoppet...

• #23   22. dec 2007 Hej igen.

Efter det er stoppet har vi ku kigge hende ordentlig i munden og det viste sig at hun havde bidt sig selv i tungen.

Så heldigvis var det ikke så slemt.

• #24   22. dec 2007 Pia F skrev: Jo selvfølgelig kiggede de hende i munden:)

Åbenbart ikke grundigt nok!
    Øh, forresten, var det et sår ell. flænge, I kunne se, eller en rødlig, blank plet?

• #25   23. dec 2007 Hej igen.

Det var hendes tungespids som var rød.

Det er ved at være væk nu.

mvh Pia

Kommentér på:
åh nej, min kat er syg:(

Annonce