2.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

loppemiddel virker ik loppemiddel virker ik

Hej.
Har et problem - loppemidlet virker ikke på mine 2 katte.
For en god uge siden gav jeg dem sådan noget frontline spray til hele kroppen, men fandt ud af det var for gammelt. Så var jeg ved dyrlægen og købe frontline til nakken, og der er nu gået 4 dage, og de har stadig lopper? Det er både synd for dem men også træls for mig her op til jul?
Jeg har lige redt dem med tættekam, der "fangede" jeg 3 på dem hver.
Dyrlægen kan heller ik forstå det..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  loppemiddel virker ik
  • #1   22. dec 2007 Jeg har hørt at katte kan blive resistente over for visse loppemidler, bl.a. frontline....

• #2   22. dec 2007 har du husket at gi huset en behandling også for ellers hjælper det ikke

• #3   22. dec 2007 hmm nej, men hvis de hopper på kattene burde de jo bar dø? Det mente dyrlægen...hmm. og man kan ikke købe midlet til huset mere

• #4   22. dec 2007 Du kan give Capstar piller. De tager de levende lopper. Og så vil jeg anbefale dig at bruge Advantage i stedet for Frontline, til at dryppe i nakken.

Vi har ikke selv haft lopper rundt i huset, så jeg kan desværre (eller heldigvis for os) ikke svare dig på, hvilket middel, der er bedst at sprøjte med rundt i huset.

• #5   22. dec 2007 Frontline virker heller ikke her mere.. Prøv et andet loppemiddel smiley

• #6   22. dec 2007 Capstar + plus Adventage og så husk lige at give huset en kæmpe rengøring på samme dag eller dagen efter du har behandlet dem os jeres sengtøj de steder kattene ligger.. så brute du være fri for dem det hjalp her..

• #7   22. dec 2007 ok. tusind tak..
    Hvorfor skal huset gøres rent, midlet virker jo i en god måned?

• #8   22. dec 2007 For lige at tage de leve dygtige lopper som sidder i vores møbler og gulv.. special hvis man har gulvtæppe.. og det er jo bare lige mens man ved man er under loppe angrab jo.. heller være på den sikker side..

Når vi mennesker har lus skal sengtøj og bøster osv os lige have en tur..

• #9   22. dec 2007 ok. men når æggene bliver klækket og der kommer nye lopper dør de vel os af blodet med frontline?

• #10   22. dec 2007 midlet burde jo virke i 5 uger.. og man kan ik købe noget til at gøre huset rent med

• #11   22. dec 2007 det er jo bare at huske at loppekure dem efter hva da stå på anvisningen og så skulle man gerne være fri frem over.. loppekuren skal jo forbyg at der ikk kommer flere levedygtige lopper.. og dem som er der i pelsen er gode lige at tage med capstar..

• #12   22. dec 2007 okay.. Så er næste spørgsmål om¨man godt må bruge et andet mærke nu når jeg har brugt frontline, der står jo der skal gå en mdr før man må behandle igen, hmm

• #13   22. dec 2007 Judith S. Et rigtig godt middel at behandle omgivelserne med er Trinol 810.

Det er beregnet til indendørsbrug og virkningen holder helt op til uger. Det virker på alt kryb, så hvis du holder vandrende pinde eller andre insekter skal du nok ikke bruge det.

Det fås hos Specialbutikken (tidl. BP Depotbutikken) og hos www.loppetjansen.dk.

Jeg plejer at sprøjte sådan lidt løsligt her og der på gultæpperne, på kattenes foretrukne sovepladser, lidt under skabe og reoler (hvis der er plads), under sofahynderne og evt. revner i sofaer og stole. Husk også at give støvsuger posen et pift.

• #14   22. dec 2007 Sabrina S - Det er ikke kattene der er blevet resistente over for Frontline, det er lopperne smiley

Jeg vil også anbefale CapStar til at slå de levende lopper ihjel, og så Advantage forebyggende.

Advantage skullei øvrigt også være billigere end Frontline.

• #16   23. dec 2007 Jeg har stået i præsis samme situation.
    Jeg er stoppet med frontline. Du skal huske når det er så kort tid siden du har behandlet med frontline er der risiko for forgiftning når du kombinerer præparaterne.
    Du skal ikke behandle med advantage før der er gået de 3-4 uger og capstar hvis du anvender det nu, skal du holde katten under skarp observation de første 12 timer. er der tegn på forgiftning er det en tur til dyrlægen.
    Mine katte fik capstar 4 dage efter frontline og jeg slap heldigvis for forgiftninger, den ene var en anelse utilpas, men spiste og legede stadig.
    Det er noget skidt når man har fået den slags kryb inden for dørene, men held og lykke med kampen.

• #17   24. dec 2007 brug støvsugeren ..
    - det stod der en artikel om i BT tror jeg det var ,
    med at de dør hvis man støvsuger dem .

Kommentér på:
loppemiddel virker ik

Annonce