{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? kan man ikke neutralisere han med 1
  • #1   27. dec 2007 Siger din dyrlæge da det?

  • #2   27. dec 2007 Eftersom det er kuglerne de fjerner er de jo nødt til at være nede for gøre indgrebet mindst muligt besværligt og risikabelt...

  • #4   27. dec 2007 Det kan de også godt, men det er et lidt større og lidt dyrere indgreb. Men det er ikke noget problem overhovedet.

  • #5   27. dec 2007 kryptonid hedder det (kunne ikke huske det før *g*)

    og nej, sådan nogle må og skal ikek bruges i avl, det er kun meget useriøse "avlere" der gør det, da det er som Christina siger, arveligt..


  • #6   27. dec 2007 Christina - Nej det har jeg læst et sted.. smiley
    Har også købt ham som kælekat, så han skal jo neutraliseres.. Og så har jeg bare hørt at man ikke kan neutralisere dem før begge er faldet..

    Jeg spørger fordi jeg er ret bekymret for at det bare pludselig sker, og han så begynder at strinte (da jeg også har hørt at nogen fortsætter når først de er startet)..

    Ved ikke om det bare siger *plop* og så strinter han over det hele (*GG*), da jeg aldrig har haft en hankat før..



  • #7   27. dec 2007 hedder det ikke kryptorcid?

  • #8   27. dec 2007 Jeg har ikke hørt om dyrlæger der ikke ville kastrere en kryptonid kat, men du skal nok regne med det koster mere end en normal kasteration..

  • #9   27. dec 2007 Zabrina: Man kan jo altså selv holde øje med hvornår de er der begge to... Det gjorde vi... Da begge var faldet ringede vi til dyrlægen og sagde at nu er det tid... Mikkel var 5mdr da han blev kastereret

  • #10   27. dec 2007 Ej så hurtigt tror jeg ikke det går Zabrina ... han venter nok til dagen efter ;). Jo kryptorchid hedder det.

    Du kan læse mere om det her, og jo kastraktion er mulig.
    (link fjernet)


  • #12   28. dec 2007 og nej Krytochid hedder det når begge testikler ligger i bughulen og ikke i pungen....når kun den ene er faldet på plads hedder det.....monochid.

    Det er ikke fastslået hvordan arvegangen er...eller om det ER arveligt, man har såmænd bare "taget" lidt fra hesteopdrættet og overført det på katte og hunde.........så slår det jo nok til...eller??

    Jeg mener bestemt IKKE man skal bruge monochide eller kryptochide dyr i avlen..............men jeg har mere den holdning, at det er synd for hankatten...........det kan nemlig være forbundet med stærke og invaliderende smerter, at have sådan en "kugle" liggene i lysken........der kan opstå komplikationer.........den kan f.eks. vride sig rundt, stoppe for egen blodtilførdsel osv......

    Man kan sagtens operere og dermed kastrere en monochid hankat.


  • #13   28. dec 2007 Det bør man gøre.. både med monochid (tak for oplysningen Heidi :D) og kryptochide dyr. Risikoen for testikelkræft hos disse handyr er utrolig stor.

  • #14   28. dec 2007 Lena - Jeg holder også øje med det..
    Tror mere det er fordi jeg godt kan lide at have styr på tingene.. (sten - fald ned - kastrer - styr på dét) smiley


  • #15   28. dec 2007 Man kan mærke det med fingrene om der er en eller to... Jeg synes også godt man kan se det..

  • #16   28. dec 2007 Hej Zabrina!

    Paulus var jo faktisk kryptorchid, han blev først kastreret da han var næsten et år gammel og der var stenen altså ikke faldet ned endnu. Han måtte igennem et større indgreb, da dyrlægen jo skulle hente den ene sten som lå inde i bugen.

    Så du kan desværre godt risikere at den ikke falder ned smiley I sådan et tilfælde skal du tage kontakt til hans opdrætter, og så skal de betale de ekstra penge det koster. Mener jeg gav 1800 kr for det med Paulus, så det koster noget nær det samme som en sterilisation.


  • #17   29. dec 2007 Okay, tak for jeres svar.. smiley
    Så vil jeg bare få en tid hos dyrlægen..


Kommentér på:
? kan man ikke neutralisere han med 1

Annonce