{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Billig mad vs dyr mad.. {{forumTopicSubject}}

Okay nu har mine katte fået dyr kattemad de sidste par måneder og jeg giver dem aboslut ik billig mad mere...
De får så noget skånekost da den enes mave ik har det godt..
Jeg har så set i andre tråde at katte spiser mindre når det er ordentlig mad de får (dyrt mad)
Men jeg synes godt nok at mine katte de æder lige lidt for meget..
ER det normalt når de får dyrt mad?

De får royal canin sensible


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig mad vs dyr mad..
  • #1   30. dec 2007 Jeg tror, det du har læst i de andre tråde er, at din kat ikke behøver så meget af det, da maden indeholder "det gode" og ikke alle mulige "fyldstoffer", der ikke har nogen gavlig effekt. Kattene bliver vel ikke mindre sultne af det smiley
    Ja altså, det er sådan jeg har tolket det ihvertfald.


  • #2   30. dec 2007 Uha - sensible er så godt, at katte ikke slipper madskålen....

    Tror egentlig at de æder ens volumen i kattemad, da det stadig skal fylde i mavsen., Det som er vigtigt er, hvor meget der kommer ud. Ved billige mærker skal man tømme bakken oftere. Dvs sige, at de ikke optager så meget. Mener RC har en optagelses % på lidt over 80(87% - ret mig hvis jeg ik ved bedre..)

    Ligeledes er div forhold i billigt kattefoder ik ok, deres proteinkilder er lavet af skod osv. Alt for at holde prisen nede.

    Jeg mener at man sagtens kan fodre katte med et billigere foder, hvis disse katte er udekatte. De får mange af de vigtige mineraler/proteiner fra fangst. Men indekatte, der skal man sørge for et velafballanceret foder.


  • #3   30. dec 2007 Billig mad kan blive dyr mad, og dyr mad kan blive billig mad....

    hehe


  • #4   30. dec 2007 Anne: Okay takker smiley Når nu du siger sensible.. Ehm er der så noget andet skånekost han kan få mod mavsen? Og så de slipper skålen igen smiley

  • #5   30. dec 2007 Min kat har altid fået Royal Canin Persian 30 og da hun var lille fik hun noget Baby cat. Det er vel "dyr" kattemad men, med een kat, syntes jeg ikke det bliver så dyrt.

    Det bliver mad for et par hundrede om måneden maks.
    Til gengæld får hun kun flaskevand i vandskålen. Syntes der er alt for meget kalk i vandet i kbh.
    Så drikker jeg jo også lidt af hendes vand, så den samlede udgift til mad og vand beløber sig vel til omkring 300,- pr. mdr.

    Lige nu drikker jeg Netto’s hyldeblomst Minimum. Er min kat i øvrigt den eneste som syntes at det bare er det bedste at drikke!? Hun får det i kapselen og ”bunder” den ene efter den anden smiley

    Hvor meget spiser dine katte om mdr?


  • #6   30. dec 2007 Det kan være dine katte spiser så meget stadig, fordi de lige skal "fylde kroppen op" med vitaminer og hvad der ellers findes i det gode kattemad, før de holder op. Der er jo absolut intet godt i billig kattemad. Hvis dine katte er godt i stand, kan du følge doseringsvejledningen på pakken. Der behøver jo ikke være mad i skålen hele tiden så

  • #7   30. dec 2007 Hvis ikke dine katte er for tykke, synes jeg bare, du skal lade dem spise det de har lyst til af RC sensible. Det er jo specielt til kræsne katte - og det lyder da til, at dine misser elsker det smiley

  • #8   30. dec 2007 jeg har ingen idé (: vores katte får bare alm. tørfoder.

  • #9   30. dec 2007 aner ik hvor meget de bruger om måneden smiley
    Men ja det kan godt være fordi at de stadig mangler vitaminer efter det billige foder..

    Der skal desværre hele tiden være mad i skålen ellers skal jeg bare nærme mig køkkenet og jeg er væltet omkuld fordi de vil have mad


  • #10   31. dec 2007 Kvalitet foder og pris hænger meget sammen når man snakker om katte foder, de dyre produkter har alt det som en kat har brug for, hvor de billige tit mangler det mest nødvendigt, eller har for meget af det som de ikke må for formeget af.

    Kan godt forstå at man hænger til at købe de billige, da katte mad desværre er en dyr affære. Men vis man skal se langsigtede og det skal vi jo hos katte, så bliver det billiger at købe de dyre produkter, hvor katten få det den har brug for, for at opret holde et sund liv.

    Til Lacoste L
    Ja, katte tag bestemt ikke skade af at få mus, det er nu en gang deres naturlige kost, og de er fyldt med taurin, noget de billige produkter ikke er.
    Men når man har indekatte, om de kommer i løbegård eller ej. Er det svært for katten at få mus, og de er bestemt ikke billige at opkøbe. De koster fra 16-20 dkr styks for fodermus.



  • #11   31. dec 2007 Jeg synes så ikke det er dyrere med det bedre foder.. det er mere drøjt

  • #12   31. dec 2007 Lacoste L - Fordi de er huskatte har de stadig behov for kvaltitets foder fra dyrlæge eller dyrhandler... Og mener faktisk ikke at det er så meget dyrere end tørfoder fra supermarkeder...


    Vi bruger også royal canin, og de er fuldstændig vilde med det alle 4, og de vil bestemt heller ikke have andet...smil.
    Nakuru, Trisse og Sille kan godt have maden stående, men Ozzy kan tømme en skål temlig hurtig, han er et rigtig mad øre...smil... Men det ses jo også på hans størrelse...hi hi... Selvfølgelig får han ikke overdrevent med mad, vi holder jo øje med hvor meget han spiser..men valgte han selv kunne han spise det tørfoder hele dagen.. Vi bliver vækker kl. 5.30 hver dag (både hverdag og week-end), for der er han altså klar til sin mad...smil...


  • #13   2. jan 2008 Lacoste: Den er jeg ik enig i.. For min storesøster har været i dyrehandler og vi sad har i november og kiggede på både en billig og dyr pose og der er forskel på dem..

  • #14   2. jan 2008 Lacoste - Jeg tror ikke at du hørte fra en ordentlig uddannet ekspedient i en dyrehandel at det bllige foder har sammer ernæringsmæssige kvalitet som det dyre.

    Lil*pigen - har et vagt indtryk af at kattene spiser noget mere end normalt en overgang som i "jubii, den nye mad er for nice" og at det stilner af med tiden :o)


  • #15   3. jan 2008 Eva: hvor lang tid vil der ca gå? De har fået royal i næsten 2 måneder nu

  • #16   4. jan 2008 Lil*pigen - Det ved jeg ikke - tror det er forskelligt fra kat til kat. :o)

Kommentér på:
Billig mad vs dyr mad..

Annonce