{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Overvægt farlig - hvornår?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ret stor kat... og har tænkt lidt på, på det sidste, hvornår det bliver farligt (hvornår vægten bliver for høj)...

Han er kastereret huskat på 1år og 4mdr... Og ja han vejer for meget.... Han er indekat

Er der nogen der ved hvornår det kan gå hen og blive farligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægt farlig - hvornår??
  • #1   2. jan 2008 hvor meget vejer han ?

  • #2   2. jan 2008 6,5kg....

  • #3   2. jan 2008 Er han på slankekost. Der skal da gøres noget Lena. Det er jo synd for ham, at han er så tung. Det er næsten lige så meget som Hjalte som er MCO.

  • #4   2. jan 2008 Jeg vil også gerne gøre noget... Men lige nu er han på speciel kost for at nedkæmpe hans blæresten og forhøjede ph-værdi og han må ikke få andet kost sammen med det.... han kommer tibage på light'en efter denne kur...

  • #6   2. jan 2008 Felis: Dyrlægen har sagt han helst skal ned omkring de 5kg... så jeg ved derfra han vejer for meget smiley Og jeg har ikke fået deres profiler opdateret i noget tid - så han er lidt større end på billederne der er smiley

  • #7   2. jan 2008 Jeg kan også godt se, at han er blevet stor på billederne, hvor han hjælper med at pakke gaver ind. Inde på hans profil, synes jeg, at han ser meget tilpas ud.

    Og det skal så også lige siges, at Hjalte er meget slank og nemt kan bære et par kg mere uden at være fed.


  • #8   2. jan 2008 er der nogen tegn man sådan kan holde øje med? Jeg tror han kommer tilbage på light'en sidst i denne måned... Men der går jo alligevel lidt tid inden de 1,5kg er tabt... og han er en doven kat så han er ik nem at få i leg...

  • #9   2. jan 2008 Altså!


    Jeg har altid fået at vide at en huskat´s vægt er omkring 3kg. for en hun, og omkring 4 kg. for en han.

    Det har godt nok givet mig noget af en øv-fornemmelse indimellem, da jeg er den lykkelige ejer af 15 huskatte, hvor den letteste vejer 4,4 kg.

    Heldigvis har jeg verdens bedste dyrlæge, som altid roser min misser til skyerne.

    De fleste af dem er egentlig overvægtige, men på ingen måde FOR tykke.

    En tommelfingerregel, som min dyrlæge har stillet op for mig, er at sålænge katten kan nå alle steder når den sakl vaske sig, og kan hoppe op på mit spisebord (1 meter højt), uden problemer, skal jeg ikke bekymre mig.

    Mine katte vejer:
    Manfred: 6,7 kg.
    Dagmar: 6,1
    Karla: 5,2
    Thorleif: 7,3
    Frida: 5,2
    Elmer: 5,8
    Solveig: 5,8
    Ester: 5,1
    Flemming: 6,3
    Gudrun: 4,7
    Iver: 5,3
    Sigrid: 5,8
    Verner: 6.1
    Alma: 5,2
    Gustav: 8,4

    De er alle vejet idag, og dyrlægen var igår, og sagde ordret: Super flotte katte, der alle er lige som de skal være.

    Så slap du bare helt af omkring din kats vægt at dømme, og billederne, er han da bare superfin.


    Hilsen Dorte og de 15 katte, der enten er enorme, eller bare store.



  • #10   2. jan 2008 Dorte: tak for svaret.... Har også lige opdateret min hjemmeside og lagt billeder ind fra nytårsaften, der er nogen nyere billeder af ham - hvis du kan se ham for pynt...

    Men han kan nemt vaske sig alle steder og hopper uden problemer op på køkkenbordet - han må bare ikke smiley


Kommentér på:
Overvægt farlig - hvornår??

Annonce