{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Troldepus hos dyrlægen {{forumTopicSubject}}

****Hej KG***
Så har troldepus været hos dyrlægen og fået chek, loppekur og ormekur.
Vi har fået noget zoolac til ham som gerne skulle kunne hjælpe på hans tynd-mave problem han nu har haft i to dage.

Vi fik af vide fra lægen af at han faktisk er lidt lille og tynd af en skovkat af være? nogle gode råd til hvordan vi får ham til at tage lidt på? Han er 3 mdr og vejer kun 1,4 kg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Troldepus hos dyrlægen
  • #1   2. jan 2008 Anbefalede dyrlægen dig ikke noget til at han kan tage på af? Jeg går udfra, at dyrlægen selvfølgelig mener, at han ikke fejlier noget.

Selv ville jeg give killingefoder (som jeg regner med han får i forvejen) og så noget Hills a/d dåsemad fra dyrlægen.

• #2   2. jan 2008 ***May-britt***
    Nej hun anbefalte ikke noget - hun sagde han var sund og rask og mave problemet sikkert er opstået pga noget han har fundet på gulvet og spist.

Hun tilføjede at han så lidt lille ud af en norsk skovkat at være (han er med stamtavle) og at han gerne måtte tage mere på.

Han får lige nu Royal Canin killingefoder

• #3   2. jan 2008 prøv hills killingefoder...

• #4   2. jan 2008 Jeg kan fortælle dig, at Bebse kun vejede 1,7 kg da vi fik hende, da hun var 5½ måned. Her godt et år efter vejer hun 4.4 kg.

Det vigtigste er at TroldePus er rask og at han tager på og at maven kommer helt i orden igen. Så skal han nok blive en flot stor dreng smiley

• #5   2. jan 2008 Hej tænk en gang jeg er osse lige kommet hjem fra dyrlægen med min lille Batmand han har osse dårlig mave men det viser sig at han har tarme-Betændelse og skal have medicin i 6 dage og såmændt osse zoolak og skåne kost...

• #6   2. jan 2008 Er han tynd, kan man mærke hans ribben, ser han rallede ud?
    Hvordan ser hans forældre ud, er de store og kraftig??
    Min Vilhelm vejede 2kg (som 4 mdr.). da jeg hentede ham, og idag 7 kg (1,5år), må indrømme at han er lidt små fed, men tilgengæld er han fertil, så det gør ikke så meget i mine øjne.
    Jeg har tøsser som vejede godt til da de var små, men idag vejre de 3,5 kg.
    Men tilbage til det jeg ville frem til, at vis han ikke har tegn på at være for tynd, og hans forældre er pæne i størrelsen, så skal størrelsen nok komme.

• #7   2. jan 2008 Altså man må jo formode at dyrlægen vurderede ham til at være lidt "undervægtig" og ikke bare lille :o) Når hun siger at han gerne må tage på.

RC kitten, eller RC babycat er et rigtig godt foder i mine øjne. (Bruger selv Hill's killingefoder, da det er billigere for mig).
    Spiser han godt ellers, eller er han kræsen?

• #8   2. jan 2008 Har oplevede dyrlæger fortælle en skovkat ejer at hendes kat var for fed fordi den vejede 6 kg, Det var den nu engang ikke.
    Så det modsatte kan bestemt også ske.

• #9   2. jan 2008 Misha - Jaah, man skal ikke så meget kigge på vægten, som på kattens fysiske form :o)

• #10   2. jan 2008 ***Hej alle**
    Tak for svarene! smiley

Troldepus er tynd, det kan man mærke - derfor var det at dyrlægen sagde han meget gerne måtte tage ekstra på og så at han ellers var en rigtig flot kat som hun glædet sig til at se igen om et måned.

Han spiser godt, flere gange om dagen og drikker også godt.

Lige nu er han lidt træt, en tur ved dyrlægen, ormekur og loppekur er en hård nød for en lille mis på 3 måneder.

• #11   2. jan 2008 ***Glemte lige....***
    Hans forældre er rigtig flotte dyr -faren går også på udstillen. Så ja... håber da lidt han snart begynder at blive større smiley

• #12   2. jan 2008 Evt lidt Hill's dåsemad som ekstra guf? :o) Mine elsker det, men tror ikke det feder dem så meget op godt nok :o)

Kommentér på:
Troldepus hos dyrlægen

Annonce