4.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjalte har halsbetændelse Hjalte har halsbetændelse

I aftes da jeg ordnede Hjaltes pels, opdagede jeg at han ligesom rallede. Og det så ud somom det gjorde ondt, når han synkede.

Til morgen var tilstanden ikke forværret - og heller ikke da jeg kom hjem fra arbejde. Han virkede egentlig fuldstændig frisk i sin adfærd, men jeg var sikker på, at der var et eller andet.

Så jeg ringede til dyrlægen og heldigvis kunne vi komme med ham. Han havde ikke feber, men var rød i halsen og han er så hæs, at han ikke kan mjave. Diagnosen er halsbetændelse, så han fik en sprøjte (vistnok med antibiotika).

Vi har så fået antibiotika og smertestillende med hjem til ham og så håber vi, at han snart er ovenpå igen. Men godt at vi kom så hurtigt, sagde dyrlægen.

Bare lige en oplysning til jer, hvis I skulle opleve noget lignende. En kat kan godt få halsbetændelse - også uden af være snottet eller hoste osv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjalte har halsbetændelse
  • #1   7. jan 2008 Nåe, stakkels Hjalte smiley
    Godt, at I reagerede og kom afsted med ham og fint at vide, hvis uheldet skulle være ude.

God bedring til staklen.

• #2   7. jan 2008 Troede jeg godt nok ik de kunne - jeg takker da for oplysningen..

Men stakkels Hjalte smiley God bedring med ham smiley

• #3   7. jan 2008 Nårh hvor synd for ham, håber han må komme sig lynhurtigt..... så han igen kan snakke med jer
    god bedring Hjalte

• #4   7. jan 2008 Tak skal I have. Hjalte har allerede fået det bedre og har spist en del. Det er Clamoxyl vi har fået til ham og det smertestillende er Romefen.

• #5   7. jan 2008 Sprøjten han fik var: Noromox Prolongatum Vet

• #6   7. jan 2008 God bedring til Hjalte;o)Håber han snart er på benene igen

• #7   7. jan 2008 Stakkels Hjalte, og så kan han ikke engang få en romtoddy for halsen. Vidste godt de kunne få halsbetændelse. Godt I opdagede det. Rigtig god bedring med ham May-Britt.

• #8   7. jan 2008 Tak skal I have alle sammen. Hjalte nyder bare, at han allerede har fået det bedre. Han er en drøm af en kat, når det gælder dyrlægebesøg. Han er bare noget så nem. Bebse var også lige med derinde en tur, så hun kunne få en revaccination. Hun skulle ellers have været afsted på onsdag, men fint nok, at vi lige kunne klare det i dag og få nr. 2 kat til ½ honorar smiley

Hjaltes temperatur var kun på 38,9 grader. Jeg kan godt forstå, du gerne vil afsted med Blonde i aften Denise. Rigtig god bedring med ham.

Kan vi forvente, at det kan smitte de andre katte? Det nævnte dyrlægen ikke noget om. Hun mente, at det er fordi, vi har sat kattelem i og Hjalte så har siddet i kattegården og glanet om natten i kulden de sidste dage i stedet for at blive inde. Så indtil han er rask, bliver døren lukket til kontoret, så de kun kan komme ud, når vi er her, så vi ved, hvormeget han er ude.

• #9   7. jan 2008 Det var da underligt, at dyrlægen ikke sagde noget om det. Er der nogen, der har erfaring med det med, at det har smittet de andre katte i huset. Det skal vi da lige være opmærksomme på.

• #10   7. jan 2008 godt at lille hjalte snart er frisk igen *SSS*
    knus

• #11   8. jan 2008 Hjalte var for en måned siden gennem stress hos dyrlægen, hvor der var rimelig meget uro. Han var der hele dagen. Fik tandrensning om morgenen og blev hentet om eftermiddagen. Han fik meget dårlig mave af Antiroben og vi måtte efterfølgende behandle ham med zoolac - og den eneste måde, vi kunne få det i ham var ved at give det direkte i munden. Han hader det. 2 uger efter flyttede Jerry ind. Den sidste uge har vi haft håndværker i huset flere gang (kattene er ikke vant til, at der kommer fremmede mennesker i huset ret ofte.) Så måske det ene og det andet har stresset ham.

• #12   8. jan 2008 Hvor er det dejligt at Blonde så hurtigt har fået det bedre. Det går også allerede bedre med Hjalte, men det er langt fra helt væk.

Kommentér på:
Hjalte har halsbetændelse

Annonce