2.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

At lave kattemiljø selv ? At lave kattemiljø selv ?

Jeg er før faldet over profiler hvori der står at ejerne selv har lavet kattemiljøer..

Jeg har kigget rundt på nettet efter et miljø til Baby der nu er blevet indekat, men kan ikke finde et jeg både synes om, og har den rette størrelse..

Derfor vil jeg så gå i krig med at bygge et selv.. Men hvordan?

Hvilke materialer skal man bruge?

Jeg er lidt lost, så al hjælp er velkommen =)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At lave kattemiljø selv ?
  • #1   10. jan 2008 man skal bruge træ, og det skal selvfølgelig være høvlet, man ka så vælge at lave det af runde træstolper el firkantede, vil man lave kattehuler ka man bruge spånplader i 20 mm tykkelse, man ka så sætte sisaltæppe på stolper osv.
    dog er det en ret omkostelig affære at være selvbygger, prisforskellen er så lille at man kun skal gøre det for hyggens skyld, og fordi man måske har en speciel ide til et kattemiljø,

• #2   10. jan 2008 Har du kikket på e-bay? Der finder træer i alle størrelser og de kan faktisk fås til billige penge. Har selv lige købt et kæmpetræ.

• #3   10. jan 2008 Jeg tror også Kattens no. 1 sælger løsdele til kradsetræer. Huler, stolper, hængekøjer, skruer, gevindstænger osv. så man selv kan designe sit eget træ.

Her har jeg fundet en prisliste på de forskellige dele: (link fjernet)

Og her er de dele man kan få: http://www.kattensno1.dk/losdele/losdele_view.htm

• #4   10. jan 2008 mig og min far har lige lavet et udendørsbur smiley
    Du skal bruge noget træ, og noget hegn, søm og sådan d:.
    Det er egentligt ikke ret svært smiley

• #5   10. jan 2008 Mange tak - især Tina.. tak for linksne =)

Jeg kan godt se at det bliver noget dyrt hvis man køber løsdelene.. Allerede bare for et meget simpelt kommer jeg op og give ca 1000 kr i den højde jeg vil have..

Jeg leder bare videre indtil jeg falder over noget rigtig rogtig godt ; )

• #6   10. jan 2008 Jeg har fundet et godt, solidt og stabilt kradsetræ fra www.petdreams.dk. Jeg valgte modellen CA10045 og den er bare et hit.

• #7   10. jan 2008 Vi har selv lavet vores klatretræ. Se her (det midterste af billederne):
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16025&ipc=60420

Foden er købt i Plantorama til 250 kr. Træstammen har vi fundet i en skov, hvorefter vi har viklet sisal tov rundt om. Tovet har nok kostet 150-200 kr. Køjerne er lavet af noget bukket rund jern, hvorefter jeg har syet noget stof på. Det kostede heller ikke mange kr.

Her er et link til hvordan køjerne laves:
    http://www.mactabby.dk/danish/kims_pages/cat_hammock/kattehaengekoeje.htm

Køjerne bliver brugt rigtig meget herhjemme. Klatretræet kan også udviddes med nogle boghylder.

• #8   10. jan 2008 Jeg var også ved at overveje at lave et selv, men med de matrialer jeg ville bruge ( det skulle se godt og proffesionelt ud ) så kunne det ikke betale sig rent. Jeg har nu købt gennem Avifauna, som har mange, og til en fornuftig pris,- den blir leveret til døren.
    Også zooplus har et virkeligt stort udvalg, og mange til en virkelig god pris. - de leverer også til døren.

www.avifauna.dk
    www.zooplus.de ( obs. tysk hjemmeside, men de leverer til Danmark ) :o)

• #9   11. jan 2008 En høj stigereol fra Ikea kan også bruges.
    Sæt plader, beklædt med sisal, på siderne og lav huller ind til hylderne. Selve hylderne kan du sy flade puder til, som du hæfter på hylderne med klæbende burretape. Så kan de trækkes af og vaskes.

Du kan evt. også sætte en plade foran på ca. halvdelen af reolen. Så har kattene huler bagved.

En gammel, høj reol kan selvfølgelig også bruges.

Kommentér på:
At lave kattemiljø selv ?

Annonce