{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Vildfaren racekat i kvarteret, hvad gør jeg. {{forumTopicSubject}}

De sidste par dage, er der gået en smuk racekat rundt i kvarteret. Den er tydeligvis kommet væk hjemmefra og er opsøgende og vil have hjælp.

Vi har selv kat og kan ikke tage den ind. Vi har ikke fordret den endnu, men det bliver relevant snart.

Den har ingen øretatoveringer eller andre kendetegn. Jeg har prøvet med en chipscanner og umiddelbart er der intet udslag. Der har ikke været hængt efterlysninger op nogen steder i kvarteret.

Er der nogen steder på internettet (udover facebook) hvor folk eftersøger kæledyr?

Ville det være en god ide at fange katten og tage den med til dyrlæge/kattehjem, og hvad gør de?

Mvh. Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildfaren racekat i kvarteret, hvad gør jeg.
  • #1   30. jul 2019 lav nogle papir fremlysninger. sæt dem op i lokalområdet + til div dyrlæger+internater i dit område
    spørg naboer + kom evt fremlysninger i folks postkasser. den kan jo godt bo i området

    du kan lave et hals bånd hvor du sætter dit navn + telefonnummer på i tilfælde at katten går hjem. man kan også få et fra dyrernes beskyttelse - gratis



  • #2   30. jul 2019 Hvad er det for en racekat? Kan du beskrive den?
    Der er måske en opdrætter der kan identificere den og hvem/hvor ejeren er smiley


  • #3   30. jul 2019 Det er enten en Birma eller Ragdoll, jeg er bestemt ikke ekspert, men smuk er den med lyseblå øjne.

  • #4   31. jul 2019 Det er langt fra sikkert, at det er fra en opdrætter desværre. Den type katte er blevet populære og har lidt samme skæbne som Maine Coonen, at der findes så mange katte, der ikke har stamtavle, og derfor ikke er mærket på nogen måder. Husk lige på at racekatte ofte er opsøgende på en helt anden måde, også selvom de HAR et hjem.

    Da jeg havde en huskat/Perser/Norsk Skovkat blanding, da sov hun ofte hos naboen og blev desværre også fodret der, for hun var jo så "sulten". smiley


  • #6   31. jul 2019 Hvis den ikke er chippet så tænker jeg ikke det er en racekat smiley

  • #7   31. jul 2019 Den behøver ikke og være en racekat selvom den er chippet. min mor og far.s kat selma. er en huskat hun er både chippet og øremærke (:

  • #8   31. jul 2019 Garff
    Det er der heller ingen der siger rigtig mange chipper deres huskatte


  • #9   31. jul 2019 smiley

  • #10   31. jul 2019 Garff, det tror jeg nu nok, at vi ved. Min huskat er også både chippet og øretattoveret. Men når manden nu har prøvet med to scannere, og ingen af dem viser noget, så er katten næppe chippet og dermed er chancen for at det er en racekat også lavere.

  • #11   31. jul 2019 Om det er en racekat eller ej, så skal den da ikke blive ved bare og gå rundt, jeg ville gøre som Anja skriver. Giver det ikke pote i løbet af et par dage må kattens værn kontaktes. Min Trine er det I vil kalde en bastardragdoll, men jeg betragter hende som en Ragdoll, da hun har Ragdollens egenskaber og udseende. jeg ville da blive meget ked af, hvis hun blev væk og ville håbe på, de der møder hende ville gøre alt for at finde frem til mig. Hun er chippet, ikke øremærket, da vi synes, det er synd for de fine ører, hun er forøvrigt ikke løsgående, men kunne smutte ud ved et uheld, så håber jeg da, folk der ser hende vil være ansvarlige og få checket ved dyrlægen om hun har chip.

  • #12   31. jul 2019 Jeg glemte forøvrigt at skrive, at det er rigtig godt, du tager dig af missen Andreas. Flere dage uden mad er ikke godt, det kan påvirke de indre organer på sigt, kan du ikke fodre på et neutralt sted indtil der findes en løsning, så katten ikke kommer til at tro, den bor hos dig

  • #13   31. jul 2019 Jeg fik kontakt med ejeren over facebook. Den var kommet et godt stykke på afveje men fandt selv hjem efter et par dage, våd og sulten.

    Ejeren skrev, den var chippet, så hvis vi havde kattenappet den med til dyrlægen havde der også været succes.

    Gruppen "På vej hjem. Fremlysning og efterlysning af dyr i hele landet." kan varmt anbefales herfra.


  • #14   31. jul 2019 Hvor er det godt. Så fint, at du har holdt snor i den.

  • #15   1. aug 2019 susanne. en chip kan jo godt flytte sin rundt i kroppen smiley men det var jo godt den kom hjem igen i god behold

  • #16   1. aug 2019 Åh det er præcis derfor mine også er tatoverede (også selvom det "bare" er huskatte begge 2) smiley chippen er fin, men tænk nu hvis den har flyttet på sig og scanneren ikke lige finder den.

  • #17   1. aug 2019 Alle mine er chippede, og jeg kan mærke chippen, så den har ikke flyttet sig ret meget hvis overhovedet. smiley

Kommentér på:
Vildfaren racekat i kvarteret, hvad gør jeg.

Annonce