{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.125 visninger | Oprettet:

Mine katte bider i ting {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg ahr to dejlige British Shorthair, neutraliserede hanner på henholdsvis 12 og 6 måneder. De har det med at tygge i mine ting. Fx mine billedrammer, hasperne til vinduerne osv. Jeg tror at det måske er fordi deres tænder "klør" eller noget i den stil. Kan jeg ikke give dem noget andet at tygge i?
De får tørfoder, så de burde få rigeligt med knas der.

Er der nogen der ved hvorfor de gør det? Og hvad jeg kan give dem at gnave i?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine katte bider i ting
  • #1   16. jan 2008 måske bideringe til hunde... min gider dog ikke at bruge det... min hun bider også i alt ind imellem.. så vil sige det er på grunden af det klør

  • #2   16. jan 2008 Prøv at give dem nogle små rå kalveben med lidt kød på eller angmasatter (de små tørfisk til hunde).

    Bortset fra det, så har nogle katte en forkærlighed for brillestænger, dupper på lyslåse, kuglepenne og andre mærkelige ting.


  • #3   16. jan 2008 papkasser...

    mine katte elsker papkasser og når de har haft dem i en halv time er de totalt gennemhullede fordi de har bidt så meget i dem....

    desuden nyder de at kasserne kan bruges som huler og gemmesteder og de er også rigtig gode at kradse kløer i smiley



  • #4   16. jan 2008 Ja det er rigtigt. Mine brillestænger er også godt gennemgnavede. Ligesom antennen på DAB-radioen.
    Det kunne godt være jeg skulle prøve nogle tørrede fisk. Jeg tror desværre ikke de gider hundebidetøj smiley


  • #5   16. jan 2008 I det hele taget SKAL de fleste katte bide i aflange, spidse ting.
    Prøv f.eks. at holde en kuglepen med spidsen hen mod dem, så gnaver de.


  • #6   16. jan 2008 ja eller en træblyant.. tror de elsker lyden når tænderne går igennem træet. Mine kan også godt lide at "billettere" papkasser eller bogomslag.

    Min kat Coco er glad for at få en stump tørret griseøre at gnave i (jeg klipper en bid af med en lille blomstersaks), men ellers kan man også give dem rå okse/kalve ribben.


  • #7   16. jan 2008 Min den ene kat bed på et tidspunkt i ledninger og elastikkerne på fx. jakkerne. Og jeg fik så et råd herinde fra med at jeg skulle smørre kamfer creme på da dette smager og lugter grimt... Og ja nu bider han ikke i det mere smiley

  • #8   16. jan 2008 JA jeg har også god brug at kamfer creme, det kan de bare ikke lide lugten af!
    JEg har også overvejet at købe det der klare neglelak til neglebidere pg smøre på men ved ikke om det virker på katte.. de kan jo dog lide mange ting vi ikke kan...


  • #9   16. jan 2008 Søsser: Jeg bider negle/ bed negle, og når jeg bruger det og de snuser til mine fingere skynder de sig væk, så du skulle da til at prøve det, jeg tror det virker på dem smiley


  • #10   16. jan 2008 Hehe det tror jeg faktisk jeg vil så, for de er ved at være lidt dyre i mobilopladere..... smiley

  • #11   16. jan 2008 Søsser: Uha det er ikke så godt... min der bider har ikke rørt mobilladeren men højtaler ledningerne tror det er fordi de er tynde for det var kun dem han bed i.

    Ja prøv med det til neglebidning Mavala stop er den der er kraftigs i smagen så prøv evt den smiley


  • #12   16. jan 2008 Så vil jeg bare råde jer til selv at huske at holde fingrene væk bagefter, for det forsvinder IKKE, uanset hvor meget I vasker hænder :-))

    Jeg ville nok foretrække citronolie (Matas), for katte hader også lugten af citron.


Kommentér på:
Mine katte bider i ting

Annonce