1.526 visninger
|
Oprettet:
En killing til - Fordele og ulemper ? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er ved at prøve at overtale min kæreste til at få en kat til men han er hverken til at hugge eller stikke i !
Syntes det er synd for Fiona at hun er alene hjemme når vi er i skole og på arbejde .
Og vi får ikke lov til at sove om aftenen fordi hun har så meget energi, og så bliver min kæreste irreteret . Har prøvet at forklare ham at det ville hjælpe at få en kat til men han lukker bare ørene . Grr.
Så vil gerne have råd til hvordan jeg kan få ham overtalt ?
Og høre om fordelene og ulemperne ved at få en kat til ?
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
Okay
Men vi bor lige pt. i en rimelig lille lejlighed og han syntes den er for bette til to katte .
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
nov 2007
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Men jeg synes da du skal prøve at fortsætte dine overtalelsesevner. Sig til ham at jeres kat bliver mere glad og harmonisk, hvis hun få en hun kan lege med.
Held og lykke med at få ham overtalt :o)
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
nov 2007
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Syntes at man som par/familie skal være enige om det at anskaffe sig dyr. Når det så er sagt, syntes jeg at din kæreste bør se på jeres kats behov og det er helt klart en fordel for katten at få en "legekammerat!".
Pladsen er ikke et problem, og kan jeres økonomi klare det der følger med at have to katte, ja så kan jeg ikke forstå din kærestes betænkning!
nov 2007
Jeg forstår ham heller ikke helt . For hvergang jeg spørger efter en kat til svare han ikke :s
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Og hvis han forsøgte ville jeg ikke lade ham..
Han kunne slet ikke lide katte før jeg fik min lille putti, men det fik den lille puttegris lavet om på, og endnu mere kunne han da jeg/vi fik johnson.. Han er helt vildt glad for dem begge to, og det er jeg da også sikker på at din kæreste ville være..
I er jo nødt til at snakke om det..
Pladsen er intet problem, de vil få meget glæde af hinanden, i får meget mere glæde ud af det, og i kan have god samvittighed mht. at lade dem være alene mens i er på arbejde/skole.. Jeg kan ikke se hvad hans modargument skulle kunne være?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 116
Sig at når der er to katte, så får de leget, mens I er væk, og så er de jo sikkert trætte, når I også er det.
Og evt. fortæl at det er jo lidt synd at katten ikke kan menneskesprog, så den er jo ensom på den måde, og når der er to katte, så har den også en at tale med?
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 118
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mit eget indgående kendskab til kattens adfærd og behov medfører, at jeg aldrig sælger (eller har solgt) hverken en killing eller en voksen kat til at være alenekat. Uanset hvor meget tid, man bruger på sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat.
Ofte er man på arbejde om dagen, har travlt, når man kommer hjem med madlavning og måske børn, skal se TV, måske en tur i byen og om natten helst sove i fred og ro. Hvor meget reel tid er der så til katten?
En alenekat sover som regel dagen lang, fordi den keder sig, og så har den samlet kræfter og er parat til sjov og ballade ud på de små timer. Er der noget at sige til det?
Man kan IKKE forlange, den skal sove døgnet rundt.
Har man den indstilling og forventning, skal man anskaffe sig et udstoppet eksemplar.
Man deler ikke dens opmærksomhed og kærlighed med en anden kat, men får tværtimod dobbelt så meget, ti gange så mange sjove oplevelser og sidst, men ikke mindst: Man kan gå hjemmefra med god samvittighed.
Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!
I har IKKE for lidt plads - Det er et dårligt argument!
Katte har mange flere kv.meter, end vi forestiller os. De bevæger sig jo på flere niveauer, sofaer, skabe osv, og de er jo ikke på samme sted på én gang.
Spørg din kæreste, hvad han selv ville foretrække:
At bo alene i det samme rum altid og kun have selskab af to aber af og til, og at han så ellers skal sove imens for ikke at forstyrre dem, eller at bo i det samme rum altid, men med en artsfælle.
Og så synes jeg, du skal tvangsindlægge ham til at læse denne tråd. Så langt kan han vel strække sig?
En killing til - Fordele og ulemper ?