7.001 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Gardia - Hvor meget rengøring..?? Gardia - Hvor meget rengøring..??
Ja som overskriften lyder, har min kattebesætning fået konstateret Gardia idag...
Og det er noget er noget møg, men så kommer mit spørgsmål..
Hvor meget skal jeg så igang med de næste 14 dage, behandlingen står på osv...
Jeg har købt Rodalon, så jeg forventer noget med rengøring konstant..
Og så læste jeg et indlæg, hvor der åz står noget om, at vi mennesker åz kan smittes af Gardia...
Nogen der har prøvet det, og har nogen erfaringer, de ønsker at skrive her..
På forhånd tak fra Mette
0 synes godt om
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Svar: 30
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
jan 2007
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 102
Ja vi har først fået endelig svar nu på Gardia´en, da der har været flere andre undersøgelser først, med antibiotika-behandlinger for stafylikokker og andre bakterier i afføring 2 gange..
Så det var jo ikk så rart at høre dette, men det overraskede mig ikke med de ting jeg har læst om Gardia.. Det har stået på i godt måske 4 mdr. ... Så jeg håber det hjælper, at ha fundet årsagen endelig..
Problemet er bare, de også undersøgte hvilke medicin vi kunne bruge, grundet resistens for de almindelige præperater..
Så vi skal igang med noget der hedder "Baytril", nogen dråber de skal ha i 10 dage..
Af hensyn til smitte på mig selv og familie, skal jeg tale med lægen idag, da det netop var noget jeg læste igår, og jeg skal netop undersøges på sygehuset for jeg også bløder engang imellem og er ofte er dårlig i maven..
Så nu må vi hvad det bringer med sig...
Mette
jan 2007
Håber i kommer hurtigt af med det..
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 40
Tag en dyb indånding.
Der er nogle vigtige ting så jeg syntes du skal tage med.
1. Gummihansker på, som du skifter hvergang du skifter til ny kat, ellers kan dine fingre blive smitte kilde.
2. Dine vandskåle samt madskåle skal hverdag, vaskes eller skoldes. Gammel mad smides ud, hverdag også tørkosten.
3 Kattebakkerne skiftes al grus smides ud, de vaskes af i rodalon, virkons el. lign.
Jeg har oplevet godt resultat med at behandle 21 dage med panakur, og kun panakur. Flagyl kan simpelhen tage livet af dine katte, så min oplevelse er at flagly er farligere en giardiaen.
Rengøring, tja jeg valgte at vaske huset, væge gulve borde stole puder, mm hver 3 dage startende på 3 dagen af medicineringen.
Jeg har haft en oplevelse af giardiaen smittede mere fra vand og mad skåle end,+ kattebakke.
Jeg valgte at teste min katte på 21-22-23 dagen, efter start på medicineringen. Da giardia ikke udskilles i afføringen hverdag. Men idag kan man få en test hvor dyrlægen kommer en vat pind i numsen og derefter kan se om parasitten er der eller ej.
Mht. smitte af mennesker er det temmeligt overdrevet, i har formentligt allerede været udsat for smitten, og vil formentligt kun opdage det ved en let tynd mave. Kun svagelige ældre samt meget små børn kan være i fare gruppe. Giardia er utroligt almindeligt i mange lande, så har du være en tur til ex. Spanien, har formentligt være i kontakt med Giardia.
Det menes at kroppen opbygger en vis imunitet med giardia. Eller ville vores natur bogstaveligt flyde med døde dyr. For første gang et pattedyr drikker af en sø, vandpyt, havedam el. lign vil dyret blive smittet med giardia.
Så tag det roligt, få behandlet dine katte få efter testet, og rigtig god arbejdes lyst.
Krydser fingre for at det lykkes første gang.
Hilsen Pia
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.153
Men et tip, tag en forstøver, og hæld halv sprit og vand i, også det bare med og få vaske alt ned, vægge, møbler alt..
Vi starte stille ud, som vores dyrlæge havde sagt, det hjalp inte.. Vi kom af med det, efter et halvt år.. Og vi kom først af med det, efter vi havde spritte huse af 1-2 gange om dagen + vi spritte madskåle og kattebakker af 2 gange om dagen..
Det er et maridt, kan jeg lige sige..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Jeg fik min dyrlæge til at bestille testkit hjem til mig (han er en venlig mand og jeg er en god klient) - vi vidste jo hvad det var - da den store afføringsprofil var kørt på laboratorie. Hvad fornøjelse har han i rage i mine kattes l*** - så jeg testede selv efter endt behandling.
Damprenseren er jeg sikker på gjorde fprskellen her - det er par år siden jeg har haft problmer.
Det her er linken artiklen om Giardia
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57747
Gardia - Hvor meget rengøring..??