{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mijaver når jeg er hjemme - hvorfor ?
  • #1   18. jan 2008 Jeg tror han snakker med dig smiley Og vil have opmærksomhed...
    Såhn er mine bimser altid!

• #2   18. jan 2008 hmm....

Men hvorfor mijaver han så ik når jeg ik er hjemme? Kan han ik lide min kæreste smiley

• #3   18. jan 2008 Zoe: Det er konstant nærmest... det er ik kun lige i 5min efter man er kommet ind ad døren

• #4   18. jan 2008 hmm ok... man bliver bare skør i hovedet af det smiley

Han står bare og stirrer på en når man mijaver

• #5   18. jan 2008 Hjælper det ikke at tage ham op og ae ham i 5 min ? Så plejer vores at have tilfredsstillet det værste nusse syge smiley

• #6   18. jan 2008 nej, det hjælper ik...

• #7   18. jan 2008 Det er det samme med Igor, så vil han bare lege. smiley

• #8   18. jan 2008 min Pjuske.. plejer også at fortæl mig en masse... så kan jeg ha en hele samtale med hende... så det har jeg være dag...

• #9   18. jan 2008 Hvor kært!
    Han siger da selvfølgelig at han elsker sin mor.....

Poteknus.

• #10   18. jan 2008 hehe sødt, det gør Emma også ..
    så kan man sidde og snakké til hende, hver gang man så har sagt noget mijaver hun smiley
    det så nuttet .

• #11   18. jan 2008 Det kommer måske som en overraskelse, at katte sjældent miaver til hinanden. Miav bruges næten kun til kommunikation mellem kat og menneske og bruges til at sige: "her er jeg. Her er jeg. Se jeg er hernede!" Det er derfor, der ofte er mere miaven, efter en dåse kattemad er åbnet end før, da katten vil sikre sig, at det virkelig er den der skal have maden. Miav bruges primært til at få mad og adgang og en gang imellem til at sige "goddag" Men mange gange kan man føre hele "samtaler" med sin kat.

Katte anvender ofte en blidere version af deres miav når de siger "goddag". Denne afdæmpede version er med til at skælne fra det højere "jeg vil have mad"miav eller "luk mig ud" miav. Katte er langt mere forfinede end hunde i deres stemmemæssige udtryk. Nogle studier har fundet næsten hundrede forskellige lydlige udtryk hos katte hvor man kun ar fundet under tyve hos hunde.

Uddrag af Trevor Warners bog "kattens kropssprog, 100 signaler du skal forstå"

Altså er Mikkel bare meget glad for sin madmor og ønsker hendes fulde opmærksomhed. Det skal du ikke være ked af ;). Mine 3 burmesere "snakker" skam også meget med mig hver dag. Synes kun det er hyggeligt de er glade for at føre "samtaler" med mig.

Burmesere og Siamesere er de mest "snakkende" katteracer.

• #12   19. jan 2008 Hold da helt ferie, hvor er Mikkel flot. Især på det første billede ligner han en panter.

Jeg kunne jo lige så godt benytte mig af lejligheden og se på ham, nu hvor jeg alligevel skulle ind og se, om han <b>er</b> kastreret, før jeg svarede smiley

Synes du forresten, der er andre ting, der tyder på, at han ikke kan lide din kæreste, bortset fra, at han ikke "snakker" med ham? Måske har du ikke haft din kæreste så længe, og så kan det godt være grunden.

Mikkel fortæller dig helt sikkert, at han har savnet dig <b>så</b> forfærdeligt, og måske siger han også, at ham kæresten er rigtig dum, og at du skal skille dig af med ham, så han kan have dig for sig selv. He-he-he!

Mine katte snakker også kun med mig, selv om her er andre, og jeg ved, hvad deres forskellige lyde betyder. Maine Coon'erne snakker rigtigt meget og ret nuanceret, mens huskattene ikke siger så meget.

Jeg synes forresten også, at katte kan have <b>meget</b> skiftende ansigtsudtryk, og jeg er ikke i tvivl om, om en er glad, sur eller er ved at være parat til at uddele øretæver til en af de andre katte (eller hundene).

• #13   19. jan 2008 Min ene huskat siger kun noget, når han vil kæles ekstra meget i hovedet smiley
    Og så maiver de alle,. når der er dåsemad på programmet ;D

• #14   19. jan 2008 Hehe, mine katte snakker også meget. Og mest til mig.

Min ægte mco dreng snakker helt klart mest og meget varieret. Min blanding med mest mco i snakker meget, men det er kun piiiiiiiiiv, hendes sprog er ikke så varieret. Og man kan blive lidt forvirret af at det samme piv (for mig) betyder jeg vil have mad og hvor er det godt du nusser min mave, hehe.
    Mea som jeg tænker på som huskat, snakker en del af en huskat, men ikke så meget som mco'en. Hende forstår jeg tilgengæld til fulde! Hun er meget god til at kommunikere hvad det er hun vil :oD

• #15   19. jan 2008 Mega - Nu du siger det med udtryk hos katte. Jeg har altid haft meget nemmere ved at aflæse en kat end en hund ;o)
    Men jeg synes da generelt at folk har nemmere ved at forstå hunde end katte, eller tager jeg fejl? (spørger jeg så en flok kattemennesker om, hehe)

• #16   19. jan 2008 tak for alle jeres svar smiley

Mega: Tak for de fine ord om Mikkel smiley Og ja, de er da flere ting jeg synes tyder på Mikkel ikke gider min kæreste... Når der skal nusses er det kun mig der dur, jeg kan løfte ham - det kan min kæreste ikke.. Men ok, Mikkels første møde med min kæreste var også da han kom fuld hjem fra julefrokost med firmaet... Jeg havde min kæreste længe inden jeg fik Mikkel...

• #17   19. jan 2008 Eva K - Mange kattefolk har også hunde, har jeg fundet ud af, så spørg du bare. Jeg er sikker på, du kan få mange svar.

Selv har jeg to, mor og datter på hhv. 13 og 11 år, og selvfølgelig "læser" jeg jeg også dem som en åben bog.
    For mit vedkommende kan så meget vel være, om det ikke også hænger sammen med, at jeg har haft dem så længe.

I det hele taget bliver det nok sådan med både mennesker og dyr, man har kendt længe, at man ved, hvad der rører sig i dem, bare ved at se på dem.

Men jo, du har sikkert ret i, at den generelle mening er, at det er lettere at aflæse en hund end en kat.

• #18   19. jan 2008 Mega - Ja, det var det jeg tænkte. Og som barn er jeg da omgået hunde og katte lige meget :o) Og havde det sådan inden jeg fik kat selv :o)

Kommentér på:
Mijaver når jeg er hjemme - hvorfor ?

Annonce