{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

"Opdragelse" {{forumTopicSubject}}

Jeg synes, at jeg går og har lidt problemer med min 15 uger gamle killing. Jeg har prøvet at lære den at den ikke må gå på vores borde, og nu gør den det i hvert fald ikke når vi er til stede, thi hi... Så har jeg prøvet at lære den ikke at kradse i gulvtæppet, UDEN held. Jeg har et kradsebræt til den, men dette bruger den kun til at lege med. I starten synes jege at vi havde det godt sammen katten og jeg, men nu virker det som om at den har ændret adfærd. Den leger meget mere, er meget vild i, og den vil ikke rigtig kæle mere... Kan det hænge sammen med at jeg har skældt for meget ud på den i min iver i at lære den hvad den må og ikke må. Jeg tør nemlig ikke længere være konsekvent hvis det er grunden til den ændrede adfærd.
Jeg håber sådan at jeg kan få min kælne kat tilbagee, og at detblir muligt bare at lære den lidt om hvad den må og ikke må. Det er jo ikke rart at have en kat på køkkenbordet.

Håber der er nogle søde sjæle derude der kan hjælpe mig...jeg føler mig meget fortvivlet, idet at jeg sådan havde glædet mig til at få denne kat.

MVH.

Karina c",)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Opdragelse"
  • #1   22. jan 2008 En kat kan du jo ikke bare opdrage på samme måde som en hund :o) Og du må i hvert fald ikke skælde den ud og tage ved den, så får I aldrig noget godt forhold..

Jeg har (næsten) opgivet at lære mine katte ikke at gå på bordene. Når jeg ser Oliver eller Zira der, siger jeg bestemt "Nej" og løfter dem ned på gulvet og giver dem evt. et eller andet legetøj. Det hjælper da for det meste, men jeg er da 100% sikker på at de alligevel også er på bordene når jeg er hjemme. Men jeg er nu ligeglad, jeg vasker bare køkkenbordet grundigt af, inden jeg laver mad osv..
    Her må kattene være hvor de har lyst, eller skulle vi nok ikke have anskaffet os dem :o)

• #2   22. jan 2008 Man skal heller ikek skælde hunde ud smiley

Jeg har opdraget min som jeg opdrager hunde, med nej og MASSER af ros, og det har fungeret..

• #3   22. jan 2008 T.J - Nej det skal man bestemt ikke, men det er der vist heller ingen der har skrevet.

• #4   22. jan 2008 Jeg roser den skam også og giver godbidder når den gør noget godt. Og så meget skælder jeg heller ikke ud. jeg siger blot "fy" i et skrapt toneleje. Det er vel lovligt. Og desværre, vi må ikke have to katte. smiley
    Men det må da være muligt at lære den ikke at gå på køkkenbordet?! De andre borde kan jeg godt over leve... men ikke køkkenbordet, når der er mad på det...
    Jeg er absolut ikke noget dårligt dyremenneske, og vil ikke dømmes som et på et forum, jeg skriver blot om at få et venligt svar og gode råd.
    smiley

• #5   22. jan 2008 PS. Det virker absolut ikke som om at den forstår når jeg roser den. Den vil bare lege, thi hi...

• #6   22. jan 2008 Du kan gøre det, at når den gør noget den ikke må, som at hoppe op på køkkenbordet, så giv den et sprøjt med en blomsterforstøver.. efterhånden vil den forbinde det med at hoppe på køkkenbordet gør den altså våd og så gider den ikke det... i teorien burde det virke *gg*
    Ej ved der er flere der bruger en blomster forstøver til at opdrage med... og det virker vist nok. Jeg har selv opdraget mine katte med et fast nej eller også så knipser jeg bare med fingrene og det virker fint... sådan da..

Det er ofte svært ikke at blive misforstået når man sidder og skal forklare sig på skrift.. så ikke tage det så tungt med hvad folk skriver... de vil bare kattens bedste smiley

• #7   22. jan 2008 En 15 uger gammel killing - Det var da tidligt at få krise i forholdet.

Din killing er ganske sikkert helt normal, og opfører sig som det er normalt for killinger/katte at opføre sig.
    Katte søger op i højden. Nogle katteejere har held til at lære kattene, at de ikke må gå på køkkenbord, men de fleste katte går der nu alligevel når de er alene hjemme. Så hvorfor besvære sig så meget over det? Bordet skal jo alligevel tørres af inden man laver mad.

Mht. krads i gulvtæppet. Når katte hvæsser kløer er det bl.a. for at afmærke deres territorie, og så er et enkelt kradsebræt for lidt. Anskaf et ordentlig kradse-klatretræ og også gerne en kokosmåtte, den må kradse i, nogle katte vil gerne kradse på vandrette flader også.
    De møbler/tæpper du absolut ikke vil have krads på, kan du spraye med Feliway.

Killinger har brug for at lege meget, så der er ikke andet at gøre end at bruge masser af tid på leg med killingen, hvis du ikke vil have en legekammerat til den.

• #8   23. jan 2008 Tak for gode råd. Det med vandforstøveren har jeg prøvet, og det virker lige indtil at den hopper op igen, thi hi... Jeg har fra i dag af bestemt at tonen herhjemme skal blive meget bedre. Dog kan jeg ikke lege mere med ham end jeg allerede gør, det jeg mener er, at jeg leger meget med ham, da jeg går hjemme. smiley Jeg er også sikker på at han er ganske normal, han er måske bare ikke den helt vildt kælne kat, og det er jo bare hans personlighed.
    Men er der nogen der kender til at deres killing med tiden er blevet mere kælen?? smiley

• #9   23. jan 2008 At lege kan for nogen også være ros, og noget så det gør de vl gøre noget for dig, fordi de ved så må de lege bagefter smiley

• #10   23. jan 2008 Min Oliver er da helt klart blevet mere kælen med tiden smiley
    Da vi fik ham, var han også en nussetrold - men ikke hvis han lå hos en på skødet f.eks. Der skulle man selv komme til ham og ikke tage ham op.
    Men nu kan han nemt finde på at hoppe op til en og blive nusset, hvilket han kun har gjort et par måneder. Men det er stadig kun ved mig han gør det. Min kæreste må ikke tage ham op på samme måde, endnu i hvert fald.

Kommentér på:
"Opdragelse"

Annonce